Moi drodzy,
Pilnie poszukuję krótkich platform (max 10m ze zderzakami) o ładowności minimum 50t. Będę wdzięczny za jakiś namiar, typ, symbol, cokolwiek co mnie przybliży do zidentyfikowania takich wagonów.
Katalog wagonów towarowych przewoźników? Osobiście wątpię, by tak krótkie pojazdy miały taką ładowność, przynajmniej w katalogu PKP Cargo nie widzę nic takiego, CD Cargo też raczej nie ma, 12.4 to najkrótsze.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Jeżeli jest to wagon amerykański to mogą mieć inne normy nacisku, dlatego takie wagony istnieją. W warunkach europejskich musiały być czteroosiowy, żeby nie przekroczyć dopuszczalnego nacisku na oś.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Te wagony, których zdjęcie wrzuciłem jeżdżą w ruchu technologicznym na bocznicy w GB. Wagony, których szukam są planowane na ich zastąpienie. Tak więc potrzebuję wagonów, które mógłbym kupić najlepiej w PL, wyremontowac tu i wywieźć do GB. Wagony wewnętrzne więc nie potrzebują świadectw i EVN. Te, które widać to prawdopodobnie przerobione podwozia od cystern. W zasadzie teraz tez możemy kupić jakieś wagony innego typu i przerobic na platformy. Sa tylko dwa warunki "technologiczne". Musi mieć 50 t nośność i nie więcej niż 10 m ze zdwrzakami.
To powodzenia z szukaniem takich wagonów w Polsce. Jak już zostało wyżej wspomniane, u nas coś takiego na dwóch osiach nie pojedzie - co do reszty świata to się nie wypowiem.
Przy okazji - proszę, nie cytuj posta pod postem.
(25.03.2021, 08:30)Ogórkowy napisał(a): To powodzenia z szukaniem takich wagonów w Polsce. Jak już zostało wyżej wspomniane, u nas coś takiego na dwóch osiach nie pojedzie - co do reszty świata to się nie wypowiem.
Przy okazji - proszę, nie cytuj posta pod postem.
Chyba wyjątkiem są jedynie wagony PWM10 i pochodne konstrukcje, które można w pewnym stopniu uznać za platformę kolejową. Jeżeli mówimy o innych krajach to zależy jakie, gdyż w każdym kraju obowiązuje inny standard.