Film o bardzo ważnym systemie bezpieczeństwa kolejowego, jakim jest funkcjonowanie samoczynnych blokad liniowych, od 2017 r. nazywanych również wielodstępowymi blokadami liniowymi. System ten umożliwia większą przepustowość linii kolejowych dzięki temu, że na szlakach może jednocześnie znajdować się kilka pociągów w przeciwieństwie do starej zasady kolejowej "jeden szlak - jeden pociąg". W czasach współczesnych, kiedy na wielu liniach występuje bardzo duże natężenie ruchu pociągów, funkcjonowanie samoczynnych blokad liniowych wydaje się koniecznością.
Szanowny panie doktorze, ekspercie ds. bezpieczeństwa kolejowego (sam pan tak się zareklamował - vide foto), widzę, że jest pan niestrudzony w tzw. popularyzacji kolei, polegającej na nieporadnym opowiadaniu kocopołów, nie mających żadnego związku z koleją i rzeczywistością. Samoczynna blokada liniowa dwustawna nigdy nie weszła do powszechnego stosowania na sieci PKP (z wyjątkiem WKD - i tam bez tarcz ostrzegawczych), mimo, że był czas, gdy instrukcje kolejowe o takiej blokadzie wspominały, jako o jednym z rodzajów sbl (teoretyczny podział sbl). Ten typ sbl nigdy nie wszedł do eksploatacji na sieci kolejowej, bowiem nie ustalono nigdy zasad postępowania w przypadkach awarii wskazań sygnałowych i blokada ta została wycofana z tekstów kolejowych przepisów - obecnie rozróżniamy tylko dwa rodzaje sbl: trzystawną i czterostawną. Ten typ sbl (dwustawnej) został zastąpiony systemem APO (polecam lekturę Ie-4 [WTB-E10]), która to instrukcja jest podstawową w kwestiach usrk i bezpieczeństwa ruchu kolejowego, niestety, w źródłach, jakie pan raczył podać, tego dokumentu brakuje, są natomiast amatorskie i pełne kolejowych bredni strony, z wikipedią na czele.
Kilka wybranych "rewelacji" kolejowych ze strony, która jest materiałem źródłowym dla produkcji "popularyzatorskich" dr Mirosława Romańskiego. Komentarz zbyteczny.
Należy pamiętać, że semafory na PKP są wskaźnikami kierunkowymi. Jeżeli na semaforze wyświetla się wskazanie o prędkości mniejszej niż maksymalna, oznacza to, że w drodze przebiegu któryś z rozjazdów ustawiony jest na kierunek boczny. Stąd wskazanie o zmniejszonej prędkości.
Nigdy semafor wyjazdowej z danej stacji nie wskaże od razu sygnału semafora świetlnego wjazdowego na następnej stacji.
Sygnał zastępczy zezwala na jazdę z prędkością nieprzekraczającą 40 km/h.
Semafory kształtowe: W zależności od drogi przebiegu elektryczne sprzęgło uruchamia drugie ramię.
Tarcze ostrzegawcze ustawia się w odległości minimum drogi hamowania plus 200 m od semafora wjazdowego lub odstępowego.
Sygnał powtarzający na semaforze stosuje się tylko w przypadkach, gdy semafor nie jest widoczny z odległości 400 m.
Jest jeszcze jeden typ wskaźników świetlnych - tarcza manewrowa.
To nie pierwszy raz w którym autor filmów nie odnosi się do merytorycznych komentarzy z forum. Oczywiście każdy ma prawo do obrony i liczę, że tym razem będzie inaczej. W przeciwnym wypadku kolejne wątki @mirmur2 z jego publikacjami wideo będą trafiały do kosza.
(15.05.2021, 19:43)Paweł Piotr napisał(a): Szanowny panie doktorze, ekspercie ds. bezpieczeństwa kolejowego (sam pan tak się zareklamował - vide foto), widzę, że jest pan niestrudzony w tzw. popularyzacji kolei, polegającej na nieporadnym opowiadaniu kocopołów, nie mających żadnego związku z koleją i rzeczywistością. Samoczynna blokada liniowa dwustawna nigdy nie weszła do powszechnego stosowania na sieci PKP (z wyjątkiem WKD - i tam bez tarcz ostrzegawczych), mimo, że był czas, gdy instrukcje kolejowe o takiej blokadzie wspominały, jako o jednym z rodzajów sbl (teoretyczny podział sbl). Ten typ sbl nigdy nie wszedł do eksploatacji na sieci kolejowej, bowiem nie ustalono nigdy zasad postępowania w przypadkach awarii wskazań sygnałowych i blokada ta została wycofana z tekstów kolejowych przepisów - obecnie rozróżniamy tylko dwa rodzaje sbl: trzystawną i czterostawną. Ten typ sbl (dwustawnej) został zastąpiony systemem APO (polecam lekturę Ie-4 [WTB-E10]), która to instrukcja jest podstawową w kwestiach usrk i bezpieczeństwa ruchu kolejowego, niestety, w źródłach, jakie pan raczył podać, tego dokumentu brakuje, są natomiast amatorskie i pełne kolejowych bredni strony, z wikipedią na czele.
film nie jest o obecnych tylko miał przedstawić jakie istniały w ogóle blokady polecam narkęcić samemu film chętnie obejrzę, na pewno będzie bez błędów i dopracowany w stu procentach, a nie takie miernoty jak moje
(22.05.2021, 22:34)mirmur2 napisał(a): ZWRACAM SIĘ Z UPRZEJMĄ PROŚBĄ O USUNIĘCIE MOJEGO PROFILU Z FORUM KOLEJOWE
BO WIDZE ŻE MÓJ MAIL DO INNEGO ADMINISTRATORA POZOSTAŁ BEZ ODPOWIEDZI
PROSZĘ JE USUNĄĆ NATYCHMIAST A NIE PO 14 DNIACH
Pisanie na forum gorzkich żali zamiast odczekania regulaminowego terminu to nie jest zbyt mądra decyzja, natomiast zgodnie z dyspozycją z korespondencji prywatnej konto zostało usunięte.