Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oferta przewozowa dla stacji Brzeg
#1
(25.06.2021, 10:23)kryczens napisał(a): A czy dla Brzegu  wyznaczono postój handlowy dla : 
IC Wawel, IC Malczewski , IC Wyspiański ,IC boznańska ,IC Malczewski , IC Siemiradzki ? Mógł byś się dowiedzieć bo 
To wygląda że Brzeg staje się dziurą totalna po wycięciu nocnych połączeń ..
Moim zdaniem to dobre posunięcie z wprowadzeniem kilku szybkich pociągów między Wrocławiem a Krakowem (z postojami jedynie Opole, Gliwice, Zabrze i Katowice) i nie powinno się tego zmieniać. W Oławie i Brzegu zatrzymuje wystarczająco dużo innych pociągów, przez co te kilka szybkich składów nie psuje oferty dla tych miast.
Odpowiedz

#2
Wiele razy było to podawane że o tyle o ile Oława jest tylko stacja a Brzeg już jest jako węzeł o tyle Brzeg ma 38 tys Bochnia 29 tys i w nowym rozkładzie zatrzyma się tam m.in Wawel , Siemiradzki itp, to dlaczego jedno miasto ma być lepsze od drugiego ? Zwłaszcza że w przypadku tych wielce przyspieszonych pociągów to wynika że Ślązak z postojem w Oławie , Brzegu ,Strzelcach Opolskich jedzie tyle samo co Malczewski ? , a następna sprawa jeździ śnieżka z postojem w Brzegu z czasem na odcinku Wrocław-Opole
Ok 43 minuty więc czy to tak dużo ? Wawel 41-42 minuty bez postoju więc jestem zdania że wszystkie IC powinny mieć postój w Brzegu a nie że IC sobie robi połączenia expresowe dotowane przez ministerstwo infrastruktury
Odpowiedz

#3
@kryczens, na czasy przejazdów wpływa wiele czynników min masa składu, czy lokomotywa jaką dany skład jest prowadzony. O ile większość pociągów między Wrocławiem a Krakowem jest prowadzona lokami EP09, ale jednak masy poszczególnych składów są różne i z tego wynikają te różnice czasowe.
Taka ciekawostka z ubiegłorocznego rozkładu jazdy, pociąg przyśpieszony prowadzony EN57 między Wrocławiem a Opolem miał identyczny czas przejazdu, co osobówka zatrzymująca się w każdej dziurze tyle że na Impulsie. Idąc Twoim tokiem myślenia, to po co uruchamiać pociąg przyśpieszony skoro ma taki sam czas przejazdu od osobówki?
Wracając do tematu postojów w Brzegu, to nadal jestem zwolennikiem tych szybkich połączeń o których wspominałem w poprzednim poście. Z jednym się z Tobą zgadzam, że dla tych szybkich pociągów powinna zostać wyłączona z postoju Bochnia, a na upartego nawet i Zabrze.
Odpowiedz

#4
To przecież mówię że Brzeg nie generuje wydłużenia czasu jazdy a jeśli PIC chce komercyjne połączenia to niech uruchamia je jako EIC a nie IC !! Bo sama nazwa IC wskazuje połączenia międzymiastowe w Czechach nie jedno małe miasteczko ma więcej połączeń niż Brzeg i nie ma czegoś takiego jak szkoda im minuty na postój a u nas żyjemy w czasach zniechęcenia bo prestiż minuta w czasie jazdy
Bo to mało wiosek doszło do sieci IC a wycieli postoje w miastach ,
Odpowiedz

#5
Obecnie między Wrocławiem i Opolem a Brzegiem jest co najmniej jeden pociąg dalekobieżny na godzinę. w niektórych porach są to dwa, a niekiedy trzy pociągi. Podobnie jest z połączeniami Regio, a dla Ciebie jest wielkim hallo że kilka pociągów się tam nie zatrzymuje. Niejedno większe miasto niż Brzeg pozazdrościłoby takiej siatki połączeń.
Odpowiedz

#6
Ja tu mieszkam i widzę co jest potrzebne w co nie
Już ktoś kiedyś powiedział że w Brzegu staje kukizowe Pendolino tylko te kukizowe Pendolino się dobrze przyjęło wśród mieszkańców Brzegu i całego powiatu to samo było ze Śnieżką a okazało się że to był strzał w dziesiątkę co do postoju innych połączeń zapraszam przesiadaj się zobaczymy czy będzie ci tak do śmiechu w przypadku opóźnienia Regio !! Z przesiadką wracałem z Kołobrzegu i podziękował bardzo zamiast być w domu ok 19:15 byłem 20 bo prestiż IC się nie zatrzymuje a Regio wypchane po brzegi więc najpierw radzę zacząć korzystać lub patrzyć się jak wygląda frekwencja czy zapotrzebowanie danych miast a dalej wtedy się wypowiadać to tak jak ja bym się wypowiadał np. o Rawiczu co do tego pseudo skrócenia czasu jazdy jeśli już takie coś chcą robić to niech skrócaja czas jazdy na całej trasie czyli od Kołobrzegu do Krakowa a nie że od Kołobrzegu zatrzymuje się w wioskach a nagle oświecenie dostali że na odcinku Wrocław Główny-Wrocław skracają pseudo czas jazdy , sam Wyspiański w Brzegu postoju brak ale w Opolu stoi 15 minut więc co to za logika twoim zdaniem? Rozumiem EIC bo to komercyjne ale IC to w wydaniu patologia
Odpowiedz

#7
Panowie, spokojnie, zaraz będzie Intercity tylko dla biznesu jak testowany już właśnie Malczewski i Interregio dla ludu z postojem na każdym punkcie eksploatacyjnym, więc będzie jasno wiadomo gdzie co się zatrzyma. Wystarczy poczytać interpelacje Wink
Odpowiedz

#8
(30.06.2021, 05:16)kryczens napisał(a): Ja tu mieszkam i widzę co jest potrzebne w co nie

Ty nie widzisz co jest potrzebne, tylko masz fanaberie że musi być i już.  To się nawet ociera o fanatyzm.
Oto kilka liczb:
Brzeg  36000 mieszkańców – 24 pary dalekobieżne / dobę
Zamość 63000 mieszkańców – 3 pary dalekobieżne / dobę
Chełm 61000 mieszkańców – 3 pary dalekobieżne / dobę
Krosno 46000 mieszkańców – 2 pary TLK, kolei lokalnej brak.
Tarnobrzeg 46000 mieszkańców -  0 pociągów dalekobieżnych, kolej lokalna kulawa.
Ostrołęka  51000 mieszkańców - 0 pociągów dalekobieżnych, kolej lokalna kulawa.
Tego typu przykładów można by wymienić wiele więcej. A teraz wytłumacz z czym Brzeg jest lepszy od tych wymienionych miast, że ma dużo, a chciałby jeszcze więcej? Czy w tamtych miastach ludzie nie płacą podatków?

Poza tym tak się składa że wielokrotnie jeździłem pociągami między Katowicami a Wrocławiem i odwrotnie o różnych porach dnia i roku i z czystym sumieniem mogę stwierdzić  że w Brzegu wcale nie ma oszołamiającej wymiany pasazerskiej w pociągach dalekobieżnych.  Tam większość ludzi korzysta z kolei regionalnej.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.