Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Dzisiaj jechałem kolejką marszałka i muszę niestety napisać, że średnio na jeża:
-Flirt do samej Częstochowy uparcie twierdził, że jedzie do Gliwic
-obsługa nie raczyła przejść od Katowic do Częstochowy. Wstydzą się czy jak?
-kasa KŚ w Częstochowie jest nie do odnalezienia-trafiłem na nią, bo się włóczyłem z pół godziny po dworcu
-wagony są nie pierwszej jakości, w dodatku otwarcie okna powoduje powstanie różnicy ciśnień i nieprzyjemny ból w uszach (że też IC potrafi to wyeliminować)
-Mimo, pociąg jedzie do Chorzowa Batorego tablica kierunkowa wie lepiej i jedzie do Gliwic
-dobór kolorów do mundurów woła o pomstę do nieba (jak clowny wygląda obsługa, to tak w ramach stania frontem do pasażera?)
-pani w Przewozach ręcznie dopisuje "ważny 6 godzin od ...". Ciężko było dodać...
-jedna z pań konduktorek nie była pewna, czy wsiadła do właściwego pociągu. No jak drużyna nie wie, to kto powinien?
-co najmniej jedna zmiana drużyn jest "na przyjazd-odjazd". Będzie się działo w przypadku opóźnienia (co w warunkach modernizacji Katowic jest normą)
-na sam koniec jedna z pań kierowniczek bezczelnie żuła gumę. Ostatnie stadium chamstwa. Tyle kasy wpompował marszałek w kolejkę, a z savoir-vivre'u nie przeszkolił? Najgorsze buractwo z Przewozów tak nie robiło...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Cytat:Być może po raz pierwszy wyjadą już w weekend do Wisły.
Dziś jeździł na przyspieszonym do/z Gliwic i do/z Chorzowa Batorego, na wieczór będą foty
[ Dodano: 2011-10-03, 19:19 ]
ak jak obiecałem kilka fotek znajduje się na: http://kolejapopolsce.blogspot.com/2011 ... skich.html
Liczba postów: 170
Liczba wątków: 1
Dołączył: 03.04.2011
Reputacja:
0
@ rustsaltz Teraz wychodzi że miałem rację. Marszałek wydał kupę szmalu na kolejkę której nawet obsługa nie rozumie. Po prostu rozkosz.
Teraz może zrozumiecie dlaczego ja tym nie chcę jeździć. To nie są kolejarze tylko popierdółki , ich praca to paranoja , a pociągi to plastikowe kolejki z których wyrosłem.
NYNUŚ:)
"Kolej to nie praca - To służba ponad własne interesy. Kolejarz nie pracuje na kolei - Kolejarz jej służy od narodzin aż do śmierci" - Kazimierz Opaliński
Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
Fajny widok no i te manewry na Batorym - pełna rozkosz. ;-) Co do żali to ja jednak wolałbym jeździć nowymi pociągami niż starymi kiblami. Moim zdaniem powolne wypieranie przez KŚ PR-ów to bardzo dobry krok. Mnie się po prostu we łbie nie mieści, że PR obcinając coraz więcej połączeń żądali coraz więcej kasy wręcz szantażując Marszałka więc się wk..wił i teraz zaczął się bawić kolejką piko w skali 1:1 hiehie :-P
Chłopaki dajcie im troszkę czasu oni muszą się dotrzeć. Co do mundurków to uważam, że są o niebo ładniejsze od kolorów niebiesko - pekapowskich. Poza tym, zauważcie, że w mundurze jeździ nawet mechanik, co w PR-ach nie ma miejsca. 8-) Za parę lat jak już poprzejmują kolejne połączenia zakupią nowe pociągi sprawa się unormuje.
Poza tym uważam, że powinno się dopuścić jeszcze innych przewoźników (DB, CD lub innych) wtedy będzie jeszcze bardziej kolorowo :-P
Ale wtedy na rozkładzie jazdy w K-cach zabraknie już kolorów dla kolejnych przewoźników hiehie ;-D
Tak więc dajmy im szanse :-)
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Chciałem dzisiaj zobaczyć pierwszy raz oficjalnie KŚ, a tu i rano, i po południu akurat jak przechodzę przez dworzec w Częstochowie połączenia tego przewoźnika były opóźnione o ponad 30 minut i lipa. Także może jutro
rustsaltz, dla mieszkańców Częstochowy znalezienie kasy to nie problem. Mamy dwa budynki dworcowe, a w tym większym wszystkie kasy zajęte.
PS. Pisze się ktoś na weekend na zaliczenie kilku składów KŚ?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Cinek napisał(a):teraz zaczął się bawić kolejką piko w skali 1:1 hiehie :-P Szkoda, że składamy się na to wszyscy...
Cytat:Mamy dwa budynki dworcowe, a w tym większym wszystkie kasy zajęte.
I tutaj zahaczamy o inną patologię: dziesiątki okienek, a dwa czynne ;p
Cytat:Co do żali to ja jednak wolałbym jeździć nowymi pociągami niż starymi kiblami
Kasę wywaloną w KŚ można było spożytkować inaczej.
Cytat:Co do mundurków to uważam, że są o niebo ładniejsze od kolorów niebiesko - pekapowskich
O gustach się nie dyskutuje, ale kolejarz to nie cyrkowiec!
Cytat:Pozatym, zauważcie, że w mundurze jeździ nawet mechanik, co w PR-ach nie ma miejsca
Za to czapek nie nosi nikt. A w PR wielu mechaników jeździ pod krawatem.
Cytat:Poza tym uważam, że powinno się dopuścić jeszcze innych przewoźników
A potem zgasimy światło i wyjedziemy do Niemiec...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 171
Liczba wątków: 4
Dołączył: 11.04.2011
Reputacja:
0
@ nynuś, bardzo "trafne" spostrzeżenia, nie ma co. Tylko pogratulować optymizmu, bo o "konstruktywnej" ocenie działalności KŚ po przeczytaniu jednej opinii w dodatku po 3 dniu kursowania nawet nie wspomnę. Nie chcesz jeździć? To nie jeździj i przestań o tym wszystkich informować, bo robisz się już nudny z tekstem o kolejce piko, który był śmieszny może za pierwszym razem, ale za dziesiątym już średnio.
Druga sprawa. Jeśli chcesz konstruktywnie ocenić działalność KŚ-ów to wypadałoby najpierw skorzystać z ich usług, a dopiero potem rzucać na prawo i lewo stwierdzeniami, że ludzie pracujący w tej spółce to popierdółki.
nynuś napisał(a):a pociągi to plastikowe kolejki z których wyrosłem.
Swoją drogą jak Flirt do Tychów śmigał to pewnie się chętnie jeździło, nie? Cóż za hipokryzja...
Liczba postów: 222
Liczba wątków: 4
Dołączył: 20.06.2010
Reputacja:
0
Widzę, że na Forum jest sporo miłośników PR-ów (czyli starych kibli :-) ). Ważne, że składy KŚ są jednak wygodniejsze dla pasażerów, dla nas MK duuużo lepsze na foty, a problemy na początku są zawsze. Osobiście uważam, że przewoźników powinno być jak najwięcej, tylko nie tak, że każdy obsługuje inną trasę z jednego węzła, bo to paranoja, tylko aby na jednej trasie było kilka przewoźników, np. KŚ oraz PR (PIC-u nie liczę, bo to inna kategoria) i wtedy pasażerowie mieliby prawo wyboru, a i przewoźnicy konkurujący ze sobą walczyliby o pasażerów atrakcyjniejszymi ofertami.
Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Minie się tam mundury KŚ podobają
Cytat:PS. Pisze się ktoś na weekend na zaliczenie kilku składów KŚ?
Szkoda, że w tym tygodniu na Weekend mam inne plany, ale cóż może innym razem
Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
@ rustsaltz widzę, że KŚ bardzo są Tobie niewsmak :-| Cóż to twoja opinia. Ja jednak wolę, żeby marszałak jak powiedziałeś nasze pieniądze jednak wydał na nową kolej - może :-| inaczej na stworzenie czegoś nowego niż reanimację trupa, którym jest dla mnie PR. I nie zmienie zdamia po weekendowych ekscesach związanych z :-| PR-ami. (zresztą nie po raz pierwszy) Sądzisz zatem, że nasze pieniądze dobrze było wydawać na każde pierdnięcie PR-ów, bez żadnej kontroli z jego strony. Ja chciałbym widzieć na co idzie moja kasa. PR do tej pory nie pozwolił marszałkowi na audit !!!! To chore !!! Ale nie miał wyjścia, a teraz robi sobie przyczółki, żeby taka sytuacja się już nie powtórzyła.
Mechanicy pod krawatem ?? Gdzie i kiedy - zrób zdjęcie i je zamieść. Proszę. ;-)
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
kaktus napisał(a):a i przewoźnicy konkurujący ze sobą walczyliby o pasażerów atrakcyjniejszymi ofertami. Już to przerabiamy przy busiarstwie... Popatrz na komunikację miejską (kolej regionalna też się do niej zalicza). Dlaczego w takiej Warszawie jest ZTM, a nikt nie każe konkurować Mobilisom, MZA czy Tramwajom Warszawskim ze sobą?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
`No ale nie możesz porównywać stolycy do metropilii śląskiej. W W-wie masz 1 prezydenta który trzyma łapę na kasie a u nas wielu, którzy nie bardzo mają ochotę się nią dzielić. ;-)
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
No i to jest wasz problem, bo jak się nie dogadacie między sobą to za parę lat będziecie mieli własny świat. Jak dla mnie KŚ to nic innego jak wiaderko błota, podobnie jak PR tylko że z tą różnicą że PR to wiadereczko. Może się mylę, czas pokaże, ale samo dostarczenie nowych elfów niczego nie zmienia.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
rustsaltz napisał(a):-wagony są nie pierwszej jakości, w dodatku otwarcie okna powoduje powstanie różnicy ciśnień i nieprzyjemny ból w uszach (że też IC potrafi to wyeliminować) Zaintrygowała mnie ta kwestia. Chodzi oczywiście o wagony czeskie? Na czym polega eliminowanie różnicy ciśnień? To ciekawe o czym piszesz, bo nigdy w pociągu PR (jednostka elektryczna lub wagon) ani w IC (TLK) nie spotkał mnie ból uszu po otwarciu okna. Więc PR też jakoś eliminują te zjawisko.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Kto ile zapłaci po starcie Kolei Śląskich?
1 Października 2011 roku Koleje Śląskie rozpoczęły świadczenie usług transportowych na terenie woj. Śląskiego. Koleje Śląskie przejęły regionalny ruch pasażerski na najbardziej uczęszczanym odcinku Gliwice – Katowice – Częstochowa. Przejęcie wiąże się nie tylko z wprowadzeniem nowego taboru i zmianą rozkładu, ale także z wprowadzeniem całkowicie nowej taryfy. Czy taryfa KŚ będzie dla podróżnych korzystniejsza? Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska przeprowadziło szczegółową analizę cenową dla różnych popularnych relacji.
Podsumowanie:
Nieznaczny kilkuprocentowy spadek cen biletów w niektórych relacjach w żadnym wypadku nie rekompensuje ogromnych, a w niektórych przypadkach wręcz ekstremalny wzrost kosztów podróży po wejściu nowego przewoźnika. Pasażerów którzy dojeżdżają z przesiadkami posiadających bilety strefowe czeka znaczna podwyżka cen biletów. Głównym powodem wzrostów kosztów podróży jest niehonorowanie przez KŚ dotychczasowych biletów strefowych, a także wprowadzenie oferty specjalnej: „taryfy liniowej” w której nie ma możliwości łączenia różnych odcinków - trzeba kupić nowy bilet. Wraz z wejściem KŚ marszałek Adam Matusiewicz zafundował nam znaczne podwyżki cen biletów ukrytych pod szyldem Koleje Śląskie. Na pewno tak znaczące wzrosty kosztów spowodują, kolejny odpływ podróżnych od kolei. Nie bez winy są Przewozy Regionalne blokujące wejście KŚ za wszelką cenę. Nawet za dzierżawę składów przez KŚ pieniądze popłyną do Kolei Mazowieckich, Českich Dráh i Lotosu zamiast do PRów.
Źródło (Rynek Kolejowy):
http://www.rynek-kolejowy.pl/27655/Kto_ ... askich.htm
|