Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
alojz napisał(a):Warszawskie Elfy cały czas sprawiają masę problemów. Ale to jest temat o KŚ więc nie wiem nic o KM bo nikt tu o niej nie pisze ;-)
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Cytat:A jak sprawują się Traxxy?
Całkiem nieźle Dzisiejszy osobowy/ Gliwice-Katowice od Katowic przyspieszony do Częstochowy z Katowic wyjechał +5 z powodu przepuszczania opóźnionej "Ślęży". Jedynie raz skład Częstochowa-Chorzów Batory-Częstochowa został odwołany.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Ja już słyszałem nawet taki tekst: "Tamte były stare, ale zazwyczaj punktualne". Czyżby ludzie zaczęli tęsknić za PeeRowymi kiblami?
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
DamianT, a dziwisz się. Za PR jak było tak było, ale pociągi kursowały w miarę punktualnie, a teraz przez nagminne opóźnienia ludzie zaczynają się spóźniać do pracy czy szkoły. Ja kiedyś poświęciłem półtorej godziny na katowickim dworcu i ani jeden pociąg KŚ tak ze strony Gliwic jak i Zawiercia/Częstochowy nie przyjechał punktualnie. Minusem jest także brak skomunikowań, gdyż zazwyczaj pociągi PR nie oczekują na opóźnione pociągi KŚ.
Kolejną rzeczą która mi się nie podoba, to jest uruchimienie komercyjnego połączenia KŚ do Wisły i to tuż przed pociągiem PR. To jest wyjątkowa beszczelność tej spółki, zmierzająca do likwidacji Czantorii ze względu na małą frekwencje. Zastanawiam się tylko dlaczego Marszałek się godzi na coś takiego. Przecież komercyjne połączenie obsługiwane taborem należącym do UM konkuruje z połączeniem na które jest dotacja. Proponowałbym żeby Marszałek spojżał trzeźwo na oczy i coś z tym fantem zrobił.
Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Cytat:Minusem jest także brak skomunikowań, gdyż zazwyczaj pociągi PR nie oczekują na opóźnione pociągi KŚ.
Pociągi KŚ także nie oczekują na opóźnione składy KŚ np. w Gliwicach.
Cytat:Kolejną rzeczą która mi się nie podoba, to jest uruchimienie komercyjnego połączenia KŚ do Wisły i to tuż przed pociągiem PR. To jest wyjątkowa beszczelność tej spółki, zmierzająca do likwidacji Czantorii ze względu na małą frekwencje.
KŚ nauczyły sie od PR i PKP IC które wzajemnie zajeżdżały się swoimi IR/TLK.
Cytat:Zastanawiam się tylko dlaczego Marszałek się godzi na coś takiego
Dokładnie. Zamiast tego pan marszałek mógłby pomyśleć o uruchomieniu pociągó Częstochowa-Zwardoń-Częstochowa, ale po co lepiej zniszczyć Czantorię.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Cytat:KŚ nauczyły sie od PR i PKP IC które wzajemnie zajeżdżały się swoimi IR/TLK.
Ja bym proponował aby KŚ brały przykłady z pozytywnych, a nie negatywnych rzeczy od innych spółek to raz, a dwa to dlaczego szanowny Pan Marszałek i jego spółeczka naśladuje PR, skoro uważa że PR są takie złe?
Cytat:Zamiast tego pan marszałek mógłby pomyśleć o uruchomieniu pociągó Częstochowa-Zwardoń-Częstochowa, ale po co lepiej zniszczyć Czantorię.
Tu jest sprawa oczywista. Skoro już pseudospółeczka uruchomiła swoją pseudokomercję z Częstochowy do Wisły, to jakby w UM mieli olej w głowie to likwidujemy Czantorię, a w zamian tego wydłużamy Rachowca do Częstochowy, ale po co, skoro tam się woli robić wzajemne podchody, żenujące i obrzydliwe podejście, a na wszystkim jak zwykle traci najmniej winny pasażer.
Adams, inaczej. Skoro marszałek "pozytywna energia" razem z "bajkopisarzem Worachem" twierdzą, że potrafią robić kolej lepiej niż PR, to w ramach komercji zamiast uruchamiać Stożka do Wisły mogli nieco zmienić trasę i przetrasować je na Cieszyn via Bielsko Północ, Wapienica, Skoczów i Goleszów. Większy byłby z tego pożytek niż podjazd pociągów PR (reaktywowano by kolejną linię i przekonano okolicznych mieszkańców do kolei) :-)
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Moje zdanie jest takie, że jeśli KŚ przejęły linie Gliwice - Częstochowa, to niech się tego trzymają (bo tego się już nie da niestety cofnąć), a nie robią dziwnych podchodów. Naprawdę byłbym szczęśliwy żeby żaden pociąg tej kolejki nigdy nie wyjechał na żadną inną trasę w województwie, chyba że w ramach reaktywacji zamkniętej dla ruchu lini, np. Bielsko - Cieszyn.
@ Adams
Dlaczego mają nie wchodzić :?: Bo tak :?: Nie. Niech wchodzą ale na linie bez ruchu pasażerskiego z dużym potencjałem jak Bielsko-Cieszyn (pociąg Bursche) relacji Katowice-Cieszyn przez Bielsko i Skoczów, Goleszów (kursuje w D, w C jako Stożek do Wisły), to samo Wisełka w C a w D jako Zaolziak do Cieszyna. Czantorię przetrasowałbym natomiast na linię Żywiec-Sucha jako pociąg Katowice- Sucha Beskidzka- Zakopane :-)
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Tu się z Tobą zgodzę, niech marszałkowska spółeczka pokaże że potrafi coś reaktywować, a nie wchodzić na najbardziej rentowną linię w województwie i unosić się dumą, a na dodatek robić obrzydliwe podchody w postaci pseudokmercyjnych pociągów. Oni nawet nie zdają sobie sprawy jacy są żałośni.
Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
@Virakocha
Z ust mi to wyjąłeś także na linii Bielsko Biała-Cesky Tesin widziałbym "Kamrata" z Katowic przez Tychy, Pszczynę, Skoczów, Goleszów, Bażanowice.
Natomiast jeśli chodzi o pociąg Katowice-Żywiec-Zakopane to nie wiem czy ELF-y mogą wyjeżdżać poza granice województwa.
Poza tym zamiast "Stożka" i "Wisełki" widziałbym "Rachowca" Bielsko Biała-Częstochowa-Bielsko Biała codziennie, a w © do Zwardonia, oraz "Częstochowianina" dp/z Bielska Białej codziennie.
Poza tym co z linią do Lędzin.. ?
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Za PR nie było najlepiej, wejście KS miało to zmienić, i co zmieniło się coś? Województwo ładuje kasę w PR i jeszcze więcej w KS, bo wątpię że będą wstanie się utrzymać dodatkowo jeszcze wynajmując tabor. Jedyne co zmieniło się na plus do nowy tabor, więc naprawdę nie rozumiem po co marszałek topi tyle kasy w kałuży KS, przy okazji uprawiając propagandę że jest lepiej. Póki co żadnej rewolucji nie było.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Cytat:Jedyne co zmieniło się na plus do nowy tabor
Nowy tabor mógł równie dobrze jeździć w barwach PR. Poza tym Pan Marszałek zamiast wypuścić nowe pociągi na trasę wolał żeby stały w krzakach i się kurzyły, a gwarancja leci.
Uruchomienie KŚ to jest jawne wyrzucenie pieniędzy podatników w błoto i zwiększenie dodatkowej biurwy bo ta spółka nikomu do niczego nie jest potrzebna.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cytat:Poza tym Pan Marszałek zamiast wypuścić nowe pociągi na trasę wolał żeby stały w krzakach i się kurzyły
Faktycznie, to było złe zagranie i myślę że w pełni celowe. Dziwne że nikt się tym nie zajął, bo to nie dopuszczalne aby tabor wart miliony stał na bocznicy.
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 0
Dołączył: 23.09.2011
Reputacja:
0
Koleje Śląskie to spółka wyjątkowa wredna i niebezpieczna dla pasażerów to tylko same kłamstwa i obłuda. Mówi Jest nowocześnie a jest mało nowocześnie bo jeżdzą też stare składy wagonowe owszem moga jeździć ale nie mówmy wtedy że jesteśmy tak nowocześni bo ludzie nie są idioci i też widzą co sie dzieje. Następna sprawa opóźnienia , prezesi KŚ mówili że będzie punktułalnie i bez opóźnień a tak nie jest składy są notorycznie opóźnione nawet już były w tym roku pierwsze odwołania bo skład wagonowy zaniemógł a dlaczego nikt nie wysłał zmodernizowanych EN57 za ten pociąg ale po co lepiej odwołać pociąg ale niestety to wina pracowników niektórzy tam zatrudnieni wogule nie powinni się tam znaleść. Dublowanie Czantorii to kolejny wredny chwyt KŚ który ma na celu likwidację pociągu PR dlaczego KŚ nie uruchomią pociagu w innych godzinach ale moim zdaniem trzeba powiedzieć NIE składom komercyjnym KŚ do Wisły nie KŚ dopracują rozkład najpierw na trasie Gliwice-Czestochowa a potem biorą sie za pociągi komercyjne. W mediach dużo było że KŚ będą tańsze a to bzdura bo jak ktoś dojeżdza np. z Tych do Gliwic zamiast 100zł płaci 190zł dlaczego KŚ nic nie zrobią w tym wzgledzie dlatego bo ta spółka jest tylko wymysłem marszałka która ma na celu nie dobro pasażera a walkę z Przewozami Regionalnymi którym przykładem jest dublowanie Czantorii.
K-S to jedna wielka pomyłka, wybierz dyskusję a nie beton. Na śląsku wybierz Przewozy Regionalne zawsze na czas nie to co Koleje Sląskie
|