Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
No i niestety nasz rację. Z tym, że Wasz Wrocek jest jeden, a w naszym GOP-ie jest kilkanaście miast i miasteczek zamieszkałych przez ponad 4 mln ludzi i rządzonych przez różnych ludzi. Więc trudno porównywać Wrocław do GOP. Łatwiej organizować transport i rządzić kilkuset tysiącami ludzi niż 4 mln. I w tym tkwi nasz (śląska górnego) problem. A co do przyłączenia Bielska i Częstochowy do śląska to cieszmy się, że Opole zostało samodzielnym województwem i jak dla mnie najlepiej sobie radzi z PR-ami i całą infrastrukturą kolejową - oczywiście z całym szacunem dla Wrocka ;-) i Warszawki ale ona jest z racji "stolicowania" w naszym kraju najbliżej żłoba. :-) Mnie osobiście 49 województw absolutnie nie przeszkadzało choć z drugiej strony wyobraźcie sobie oraganizację tego wszystkiego przez 49 marszałków, wojewodów ect. Ładny byłby burdel choć teraz też jest nie mały :lol: . A z drugiej strony nikt nie obiecywał, że będzie łatwo i lekko... :-P
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 926
Liczba wątków: 10
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Cinek napisał(a):Mnie osobiście 49 województw absolutnie nie przeszkadzało choć z drugiej strony wyobraźcie sobie oraganizację tego wszystkiego przez 49 marszałków, wojewodów ect. Wiesz może czemu zmieniono podział administracyjny w 1998 roku? Najpierw się dowiedz i nie pisz więcej bzdur typu "mnie by nie przeszkadzało"....
Liczba postów: 354
Liczba wątków: 30
Dołączył: 23.08.2010
Reputacja:
0
Koleje Śląskie-Komu to potrzebne?
Kiedy w kwietniu 2010 roku powołano kolejną spółkę Koleje Śląskie nie miałem wątpliwości co do tego, że jest to kolejny (nowo)twór reformy kolejowej. Zadaje sobie tylko pytanie po co to komu? Początkowo obiecano, że KŚ wjadą na tory tam gdzie Przewozy Regionalne zapomniały o podróżnych i już dawno wycofano się z przewozów pasażerskich w tamtych regionach. Pomyślałem pomysł fajny, ale co z tego skoro to tylko mydlenie oczu. Nie długo musieliśmy czekać aby marszałek dumnie ogłosił, że KŚ będą konkurować z PR na jednej z najważniejszych tras na śląsku Gliwie-Częstochowa. Dlaczego konkurować? A no dlatego aby pokazać na tle starych jednostek nowe Flirty, które są białą plamą na czarnym tle wśród wszystkich starych wysłużonych jednostek EZT. W taki sposób bardzo łatwo można się pokazać, ale co komu z tego skoro prawdopodobny kurs pociągu KŚ będzie 1 na 10 kursów pociągów PR. Nikt nie ma wątpliwości co do tego na czym zależy osobą powołującym spółkę, jest to sposób na stworzenie nowych miejsc pracy dla? No właśnie kogo...na to pytanie może każdy sam sobie odpowiedzieć. Powołanie i tworzenie nowej spółki i struktury pracy oraz wszystkiego związanego z prawidłowym funkcjonowaniem firmy będzie kosztować nas, mieszkańców śląska bardzo wiele. Bardzo łatwo przyszło marszałkowi wydanie naszych pieniędzy na stworzenie i organizację spółki, a ja pytam dlaczego do tej pory nie została podpisana umowa na bieżące przewozy w regionie ze spółką PR? Czyżby marszałek zapomniał, że jest również właścicielem tej spółki? Te miliony wpompowane w nową spółkę były by bardzo dużą pomocą finansową dla Przewozów Regionalnych, które w takiej sytuacji jaka jest na śląsku już dawno winny zagrozić marszałkowi nie wyjechaniem na tory z racji nie płacenia za przejazdy. Ta cała sytuacja wydaje się być tym bardziej bezsensowna gdyż nikt nie wyobraża sobie wspólnej taryfy przewozowej dla obu spółek kolejowych, oraz dla przewoźnika autobusowego na śląsku. Pamięta chyba każdy walkę o bilety aglomeracyjne dla PR i KZKGOP, które niestety okazały się niewypałem. Dlaczego? Ponieważ marszałek woli inwestować w KŚ aniżeli budować zintegrowaną wspólną łatwo dostępną komunikacje aglomeracyjną która oparta by była na pociągach PR i komunikacji autobusowej. Dąży się do totalnej dezintegracji i dezinformacji podróżnego. Jaki cel? Celem takiego ukierunkowanie jest rozdrobnienie i usilne dążenia aby spółka została wyparta z jak największego obszaru, co będzie skutkowało powolnym wygasaniem zapotrzebowania na połączenia realizowane przez spółkę PR. Wystarczy spojrzeć nie daleko, na Dolnyśląsk, tam spółka Koleje Dolnośląskie "ledwo zipią" ale na siłę władze usiłują mydlić oczy i pokazywać tylko dobre strony spółki...Niestety "Polacy nie gęsi i swój rozum mają" i nie pozwolą mamić siebie fałszywymi informacjami na temat tego jak jest jak było i jak będzie. Sam pomysł powołania KŚ był udany ale niestety wykonanie, oraz falstart źle skończy się tak naprawdę dla nas pasażerów, niestety nikt nie widzi dobra pasażera tylko dumnie realizuje swoja wizję dosłownie po trupach.
Natchnęła mnie na napisanie tego posta wczorajsza wizyta u fryzjera gdzie słyszałem rozmowę dwóch kobiet, które jasno stwierdził, że jest to decyzja wysoce POlityczna i nikt nie ma ku temu złudzeń.
Pozdrawiam i dziękuję za uwagę.
Liczba postów: 414
Liczba wątków: 27
Dołączył: 15.06.2010
Reputacja:
0
Uświadom mnie profersorku. Może czegoś nowego się jeszcze dowiem. No i wtedy przestanę pisać takie bzdury :lol: Może będę pisać jeszcze mądrzejsze rzeczy niż Ty :lol: Wiesz ja dużo czasu mieszkałem w woj. katowickim i często jeździłem do bielskiego, czy częstochowskiego. Ale może masz rację, że im mniej woj. tym lepiej. Choć i tak niewiele się zmieniło, bo filie UW są w kazdym byłym mieście woj.
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Artykuł naszego forumowego kolegi REGIOchłopka ukazał się na rynku kolejowym.
http://www.rynek-kolejowy.pl/17885/Kole ... rzebne.htm
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 5
Dołączył: 12.06.2010
Reputacja:
0
Proste - w Europie liczą się tylko największe metropolie, a małe województwa jak przy 49 nie dają żadnemu miastu wystarczająco dużego zaplecza żeby mogło w przyszłości stać się metropolią porównywalną z europejską. Jeśli byśmy pozostawili 49 województw to na zawsze Polska pozostałaby zapóźniona względem reszty Europy, przysłowiową "wiochą". A tak te kilkanaście miast może rozwinąć potencjał porównywalny z metropoliami w zachodniej Europie, oczywiście kosztem tych miast które utraciły status wojewódzki. No ale albo stawiamy wyżej interes kraju albo partykularne interesy lokalne - brutalna prawda.
Jest pewnie i parę innych powodów, ale jak dla mnie ten jest w zupełności wystarczający.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
No i masz racje razem mogą zdziałać więcej "w grupie siła" tylko trzeba chcieć, a kolej jet kręgosłupem takiej metropolii bez tego nie da rady.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
CzarnyZajaczek, łatwo Ci pisać, bo w takim mieście wojewódzkim mieszkasz. A u nas w Częstochowie (mieście 250tysięcznym, większym od niejednego wojewódzkiego miasta) bieda, bo Katowice wszystko zabierają. Gdy tworzyli województwo, to nawet od nas z urzędu stoły i krzesła do siebie zabierali. Żeby nie było OT to napiszę, że właśnie przepadł remont linii Częstochowa Koniecpol, który miał pomóc w szybszej jeździe z Wrocławia do Warszawy (za Koniecpolem na CMK). Katowice nie pozwoliły, bo by tamtędy mniej pociągów jeździło... I gdzie tu sprawiedliwość?
[ Dodano: 2010-09-22, 12:21 ]
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... rach_.html Flirty i Elfy tylko dla Częstochowy? Do tego elektryczne szynobusy Z Katowic do Tychów z informacją, że Flirt jest za dużym składem na tę trasę. Oto co szykują Koleje Śląskie. Co Wy na to?
Koleje Śląskie tylko na taborze Urzędu Marszałkowskiego
Śląski Urząd Marszałkowski i Przewozy Regionalne nie porozumiały się w sprawie wynajmu taboru na potrzeby Kolei Śląskich. - Dlatego ograniczamy się do składów, których jesteśmy wyłącznym dysponentem, co z kolei ogranicza oczywiście ilość pracy przewozowej, jaką możemy wykonać już od czerwca o ok. 40% - poinformował "Rynek Kolejowy" Łukasz Czopik z UMWŚ.
Źródło:Rynek Kolejowy
No i pięknie. Parę Elfów, kilka FLIRTów, w tym jeden w kawałkach w Szwajcarii oraz Kolzłom, w ogóle nie wykorzystywany
Nic tylko przejmować trasy na Śląsku
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Czyli Gliwice-Częstochowa 6 razy na dzień . A na naprawę szynobusu niedawno był ogłoszony przetarg.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Wystartowała strona internetowa spółki Koleje Śląskie:
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejeslaskie.com">www.kolejeslaskie.com</a><!-- w -->
Przyjemna dla oka.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Brak jest trochę nutki nowoczesności, ale nie jest źle. Widzę, że będzie możliwość zakupu biletu przez Internet - to cieszy. No i w końcu jakiś konkretny adres e-mail do kontaktu. Zaraz ślę maila z pytaniem, które mnie interesuje od dawna.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Wydaje mi się, że strona ruszyła za wcześnie. Bilety nie kupisz, o taryfie nie poczytasz - bo przecież KŚ nie jeździ. Strona informacyjna, na której nie ma informacji.
Liczba postów: 57
Liczba wątków: 2
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
|