Liczba postów: 2 659
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
giergo, Fakt
Jest zniżka na bilet T/P tą samą trasą.
Co nie zmienia faktu, że 3 dni wyjdą taniej na REGIOKarnecie, niż taryfa KŚ, nawet ze zniżką T/P.
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.02.2013
Reputacja:
0
Kolega DamianT pytał o przejazdy T/P przez pięć dni, czyli chyba najlepszy wybór to: REGIOKarnet na trzy dni i T/P KŚ na kolejne dwa dni.
75+2x33,67=142,34PLN
Nasza rzeczywistość jest naszym złudzeniem, to my tworzymy ten cholerny świat. Nasza wyobraźnia nie daje nam wolności, a wolność nie istnieje, bo nie ma nas - Dezerter
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Dziękuję Wam za te podpowiedzi. ja sam je przekazałem do zainteresowanego. Myslę, że innym też one się przydadzą.
Liczba postów: 43
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.12.2012
Reputacja:
0
kurde widziałem ilość połączeń na relacji Rybnik - Pszczyna - 4 no masakra, aż napisałem do KŚ dlaczego tak olewają tą trasę (tak samo jak PR) ciekawe co odpiszą bo normalnie nigdzie nie można dojechać, nie wiem jak w Rybniku oraz Żorach gdzie mieszka dość dużo ludzi można tak zepsuć transport publiczny (jedyny! bo co z tego że w Żorach jeździ jeden autobus KZK GOP do Mikołowa) jak w Pszczynie oraz Rybniku nic nie jeździ prócz starych PKS-ów? Masakra normalnie.
[ Dodano: 2013-11-27, 15:53 ]
Ogólnie jeśli ktoś jest zainteresowany tą linią to zapraszam tu : http://www.facebook.com/Linia148Pszczyna.Rybnik chyba jakaś telepatia bo sam chciałem założyć
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
wkurzonyczarkus, odpiszą standardowo - brak taboru do obsługi tego połączenia, brak możliwości zamknięcia obiegów, no i przede wszystkim zbyt niski poziom dofinansowania ze stronu UM aby zwiększyć częstotliwość kursów.
Liczba postów: 43
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.12.2012
Reputacja:
0
He dziwna sprawa bo niby od 15 XII do 14 XII 2014 ma być 10 pociągów zaś do 8 III 8 więc nie wiem jak to będzie zresztą codziennie coś zmieniają w tym rozkładzie więc może..
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Koleje Śląskie wytną pociągi przyspieszone z Częstochowy do Katowic
Cytat:- Nie było możliwości wprowadzenia większej liczby ze względu na remonty planowane przez PKP PLK w 2014 roku. Na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Zawiercie ruch ma się odbywać tylko po jednym torze. Stąd już od początku nowego rozkładu została ustalona ściśle określona liczba kursów na tej linii - tłumaczy Maciej Zaręba, rzecznik Kolei Śląskich.
Tyle że akurat na remontowanym odcinku liczba pociągów KŚ (wszystkich, osobowych i przyspieszonych) nie zmniejszy się, lecz... wzrośnie. Dziś między Katowicami a Zawierciem kursuje ich 24, będzie zaś 25. Dalej, do Częstochowy, pojedzie 21 pociągów, choć obecnie mamy ich 24.
Cały tekst: http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z2mVwB4cM8
Żałosne!
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.02.2013
Reputacja:
0
Przeanalizowałem właśnie nowy oficjalny rozkład KŚ, bo miałem nadzieję, że opublikowany wcześniej plakatowy to "wersja robocza" i myślę sobie Prima Aprilis czwartego grudnia? :-O ]->
Jak widać, KŚ kończą się w Katowicach. Wszystko co dalej na północ trzeba upi......
Wiem, że każdy chciałby mieć rozkład "pod siebie", ale problem dotyczy zapewne wielu osób z Sosnowca.
Małe porównanie - stary i nowy rozkład, mieszkam w Sosnowcu, pracuję w centrum Katowic w godzinach 8-16 (posłużyłem się Sitkol-em, wyszukiwarka KŚ póki co nie przewiduje kupna biletu po 15 grudnia; wyniki wyszukiwania są zgodne z liniowym rozkładem KŚ)
Dojazd do pracy w starym rozkładzie:
i w nowym:
Powrót z pracy w starym rozkładzie:
w nowym jest zdecydowanie lepiej...
Reasumując: żegnajcie Koleje Śląskie, witajcie busiarze i korki!!! Niech znów dojazd i powrót do i z pracy stanie się wielką loterią, a Koleje Śląskie niech zmienią swą nazwę na Koleje Katowicko-Gliwicko-Tyskie!!!
Nasza rzeczywistość jest naszym złudzeniem, to my tworzymy ten cholerny świat. Nasza wyobraźnia nie daje nam wolności, a wolność nie istnieje, bo nie ma nas - Dezerter
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Częstochowscy parlamentarzyści oraz lokalni politycy już interweniują w tej sprawie, bo nagle ludzie z Częstochowy pracujący w Katowicach będą w domu ponad godzinę później. Ale co to tam znaczy dla Katowic...
Od nowego rozkładu nie będzie żadnego pociągu między Częstochową a Lublińcem... PKSy pękają w szwach. Szkoda gadać. I jak tu nie korzystać z własnego środka transportu...
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.02.2013
Reputacja:
0
A tymczasem w Sosnowcu Cytat:...Rafał Łysy, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu. Jak dodaje, przy najbliższej okazji prezydent Sosnowca poprosi o wyjaśnienia w tej sprawie marszałka województwa...
- wiadomość z 26.11.2013 za katowice.gazeta.pl i na tym się skończyło.
Zebrałem się w sobie wczoraj i wysłałem do dwóch redakcji, oraz Marszałka Sekuły i pewnego radnego sejmiku śląskiego pochodzącego z Sosnowca informację o zaistniałej sytuacji. Zapewne i tak będzie to
Zainteresowanym, moją korespondencję (jak na razie tylko wychodzącą) mogę udostępnić.
Nasza rzeczywistość jest naszym złudzeniem, to my tworzymy ten cholerny świat. Nasza wyobraźnia nie daje nam wolności, a wolność nie istnieje, bo nie ma nas - Dezerter
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.02.2013
Reputacja:
0
Wybaczcie post pod postem, ale własnym oczom nie wierzę
Cytat:Początkowo tylko 10 z 27 pociągów w ciągu dnia miało dojeżdżać do Sosnowca i stamtąd ruszać do Tychów. Po interwencji władz miasta udało się wynegocjować kolejne cztery pociągi w godzinach szczytu. Te jednak będą dodane do rozkładu dopiero w styczniu 2014 roku.
Cały artykuł - Pociągi z Tychów pojadą częściej i nie tylko do Katowic
Ciekawe, czy to faktycznie interwencja władz miasta (nie napisali którego), czy też pań ze Śląska pracujących w dyrekcji PKP w Sosnowcu
Jeszcze bardziej ciekawe, jak to będzie wyglądało w rozkładzie...
Nasza rzeczywistość jest naszym złudzeniem, to my tworzymy ten cholerny świat. Nasza wyobraźnia nie daje nam wolności, a wolność nie istnieje, bo nie ma nas - Dezerter
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.02.2013
Reputacja:
0
Widzę, że podlinkowany przeze mnie artykuł w poprzednim poście zniknął w tajemniczych okolicznościach z gazety.
Obiecanek ciąg dalszy:
Cytat:Przedstawiciele kolejowej spółki wyjaśniają, że liczba bezpośrednich połączeń zmniejszyła się, bo Koleje Śląskie nie mają wystarczającej liczby pociągów. Jak dodaje Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich, od 11 stycznia cztery pary pociągów z Tychów Lodowiska zamiast do Katowic będą jeździły do Sosnowca. Niestety, nie chodzi o połączenia poranne i popołudniowe, gdy pasażerowie wracają do domów.
całość - Ludzie mają trzy minuty na przesiadkę. "A trzeba przebiec cały dworzec''
I kilka słów o KS 40615 KONSERWA:
Cytat:Koleje Śląskie ograniczyły liczbę połączeń na trasie z Częstochowy do Katowic. Zamiast pięciu przyśpieszonych połączeń kursują dwa. Ograniczenia podyktowane są pracami remontowymi, które ruszą dopiero w marcu. Efektem cięcia są nabite po brzegi pociągi...
...Od czerwca remontujemy torowiska, po których poruszają się pociągi towarowe - mówi Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK. Po raz kolejny Koleje Śląskie zafundowały pasażerom niepotrzebne problemy. Prawdziwe sceny grozy odbywają się po godz. 7 na dworcu w Sosnowcu. Tłum pasażerów napiera do pociągu, który do Katowic przyjeżdża już wypełniony po brzegi. Na razie nie wiadomo, kiedy sytuacja ulegnie poprawie.
całość (dość niechlujnie to napisali) - Pociągi nabite po brzegi
Nasza rzeczywistość jest naszym złudzeniem, to my tworzymy ten cholerny świat. Nasza wyobraźnia nie daje nam wolności, a wolność nie istnieje, bo nie ma nas - Dezerter
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.12.2013
Reputacja:
0
KS 40615 to jest jakaś parodia.
Ostatnio przeliczyłem "po głowach" ile osób stoi w "moim" wagonie między Sosnowcem a Katowicami. Naliczyłem ponad 60 od przegubu do przegubu. Skoro 27WEb, którym ten pociąg jest obsługiwany ma 6 wagonów, to na miejscach stojących jedzie zdrowo ponad 300 osób, a to tylko takie luźne szacunki. Dodając to do ok. 250 miejsc siedzących, to mamy 500 - 600 osób w jednym pociągu lekko licząc. Ciekawe, kiedy (TFU !!) jakiś idiota puści na ten kurs pojedynczego EN75/76.
Ten pociąg powinien jechać na trzech kiblach/flirtach/krótkich Elfach, lub na dwóch 27WEb, żeby były jakieś ludzkie warunki podróżowania. A najlepiej, jakby było tak, jak w październiku 2012 roku, kiedy zacząłem korzystać z usług Kolei Śląskich. Pociągi z Częstochowy do Gliwic rano nawet co 15-20 minut jeździły i miały obłożenie, było nawet trochę poc. przyspieszonych. O miejsce siedzące tak między 6:30 a 7:30 było trudno.
Z jednej strony cięcia na obleganych trasach, pociągi nabite jak butla z gazem, a z drugiej strony np. 4 pociągi jadące objazdem przez Bytom, które przeważnie jeżdżą puste i przynoszą straty. Ciekaw jestem po co te objazdy, skoro nie zanosi się na żaden remont między Batorym a Gliwicami. No może leżą jakieś szyny luzem na jednym z torów przy peronie w Chebziu. Ale leżą tak od jakichś 2 miesięcy.
Panowie z Kolei Śląskich (i w sumie też władze województwa, które mają na tą radosną firemkę jakiś wpływ) chyba nie zdają sobie sprawy z tego, że 4 Czerwca 1989 roku skończył się w Polsce komunizm . Od tamtego czasu samochód może mieć każdy, kogo nań stać. A na własne auto stać coraz więcej ludzi i nikt dobrowolnie nie będzie się kisił w pociągu jak w słoiku z ogórkami. Mając wybór, czy siedzieć w aucie stojąc w korku, czy gnieść się w pociągu nabitym jak butla z gazem wielu wybierze to pierwsze.
Muszą być jakieś okruchy cywilizacji, żeby ludzie chcieli korzystać z usług kolei. Czas przejazdu przynajmniej z Będzina do Gliwic już się poprawił. Pociągi zwykle eleganckie, nowe, wygodne ( osobiście lubię stare kible i im podobne klimaty, ale o tym to może w innym temacie ) Ale muszą pociągi jeździć w miarę często, przynajmniej w szczycie. Tak przykładowo: Zawiercie-Gliwice i Częstochowa - Katowice (w obie strony ) co 15 minut między 6:00 a 8:00 i tak między 14:00 a 17:00, w pozostałych porach co pół godziny, to chyba nie są jakieś straszne wymagania ze strony mojej i innych pasażerów. A gadanie pana rzecznika o braku składów nic tu nie pomoże. To co się stało 9 grudnia 2012 było jedną wielką głupotą, władze województwa zrobiły wielką kupę i muszą ją teraz posprzątać. To kosztuje. Nawet bardzo dużo. Ale jeśli województwo nic z tym nie zrobi to niestety, staniemy w jednym wielkim korku i zdechniemy w jednym wielkim smogu. A okręt spod znaku czterech bobków zatonie. Na wieki wieków.
Takie moje żale pasażera-mikola-studenta, znoszącego codzienne trudy przedostawania się ze wschodnich rubieży aglomeracji na zachodnie. Mam nadzieję, że jakoś strasznie nie nudzę
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
elektriker napisał(a):Ten pociąg powinien jechać na trzech kiblach/flirtach/krótkich Elfach, lub na dwóch 27WEb, żeby były jakieś ludzkie warunki podróżowania
2x27Web, czy 3x27We nie mieszczą się w typowym 200-metrowym peronie.
Jak już to 2x27We/Flirt (380 miejsc siedzących vs 280 w 27Web) albo 3xEN57 (ponad 550 miejsc).
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.02.2013
Reputacja:
0
@elektriker,
wsiadasz do KS 40615 KONSERWA w Będzinie, czy w Sosnowcu?
Pytam, bo mam zamiar którąś z interwencyjnych telewizji na dworzec, albo jeszcze lepiej przejażdżkę zaprosić i zastanawiam się w którym miejscu jest apogeum (to co dzieje się w Sosnowcu odczuwam na co dzień).
Myślę, że zainteresują ich słowa/bzdury rzecznika, oraz poczynania władz KŚ wobec "gorszej" części województwa, wraz z hipotetyczną katastrofą EZT ze stłoczonym ponad pół tysiącem pasażerów na pokładzie w tle.
Nasza rzeczywistość jest naszym złudzeniem, to my tworzymy ten cholerny świat. Nasza wyobraźnia nie daje nam wolności, a wolność nie istnieje, bo nie ma nas - Dezerter
|