03.04.2011, 20:55
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tatra_RT6N1
Miałem okazję jechać tym tramwajem i przyznam, że z punktu widzenia pasażera jest to tramwaj wygodny i naprawdę przyjazny dla pasażera. Jednak oczywiście nie zakładam tego tematu tylko w celu podzielenia się wrażeniami z jazdy tym wozem, ale też w celu zadania kilku pytań:
1. Które wozy (nr boczne) będą remontowane w Modertransie? Wikipedia podaje, że 5 z 10 poznańskich Tatr będzie zmodernizowanych w zakładach Modertrans.
2. Jaki ma być zakres tych modernizacji? W tej sprawie jeszcze niewiele wiadomo, a mnie interesuje czy te dość udane stylistycznie tramwaje będą przerobione z zewnątrz na modłę Alfy/Bety i czy bardzo wygodne siedzenia fabryczne zostaną wymienione na niezbyt wygodne Stery?
3. Czy nadal w tych wozach problemem są pożary elektryki i układów hamulcowych?
Szkoda, że pod względem technicznym to mało udana konstrukcja, gdyż stylistycznie i funkcjonalnie jest jak najbardziej w porządku i zaryzykuję stwierdzenie, że trochę zazdroszczę mieszkańcom Poznania tych wozów, chociaż moje stanowisko w tej sprawie zapewne byłoby diametralnie inne gdybym znał te tramwaje z pozycji mechanika lub motorniczego.
Miałem okazję jechać tym tramwajem i przyznam, że z punktu widzenia pasażera jest to tramwaj wygodny i naprawdę przyjazny dla pasażera. Jednak oczywiście nie zakładam tego tematu tylko w celu podzielenia się wrażeniami z jazdy tym wozem, ale też w celu zadania kilku pytań:
1. Które wozy (nr boczne) będą remontowane w Modertransie? Wikipedia podaje, że 5 z 10 poznańskich Tatr będzie zmodernizowanych w zakładach Modertrans.
2. Jaki ma być zakres tych modernizacji? W tej sprawie jeszcze niewiele wiadomo, a mnie interesuje czy te dość udane stylistycznie tramwaje będą przerobione z zewnątrz na modłę Alfy/Bety i czy bardzo wygodne siedzenia fabryczne zostaną wymienione na niezbyt wygodne Stery?
3. Czy nadal w tych wozach problemem są pożary elektryki i układów hamulcowych?
Szkoda, że pod względem technicznym to mało udana konstrukcja, gdyż stylistycznie i funkcjonalnie jest jak najbardziej w porządku i zaryzykuję stwierdzenie, że trochę zazdroszczę mieszkańcom Poznania tych wozów, chociaż moje stanowisko w tej sprawie zapewne byłoby diametralnie inne gdybym znał te tramwaje z pozycji mechanika lub motorniczego.
Jaro