Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lokomotywy typu ALP-45DE oraz ALP-46A produkcji Bombardiera
#1
Temat otwieram w związku z tym iż ciachałby posłuchać waszego zdania na temat lokomotyw ALP-46A produkcji Bombardiera w Kassel które są rozwinięciem serii ALP-46 która jest od 2002 roku w ekspolatacji przez NJ Transit. Seria ALP-46A produkowane dla NJ Transit(36sztuk) Lokomotywy posiadają silnik spalinowy umożliwiający rozwinięcie prędkości rzędu 160km/h, oraz przedział elektrycznego zasilania z sieci trakcyjnej umożliwiający rozwinięcie prędkości 200km/h. Pierwszy egzemplarz wyruszył do stanów 18 listopada 2009 roku. Jedna taka lokomotywa dla USA kosztuje w "przybliżeniu" 9mln.euro
Jest jeszcze lokomotywa typu ALP45DP której posiadaczem będzie/jest AMT(20sztuk) oraz NJ Transit(26sztuk). Seria ALP-45DE jest zbudowana na bazie lokomotywy typu TRAXX. Lokomotywy tego typu posiadają niektóre parametry(np. prędkości maksymalne) zbliżone do serii ALP-46A. Lokomotywa typu ALP-45DE posiada moc 4,4 MW. Silnik spalinowy zabudowany jest z 12 cylindrowe silniki Caterpillar 3512C HD o mocy 1567kW. Lokomotywa jest wielosystemowa(25kV/50Hz, 12kV/60Hz, 12.5kV/60Hz), dzięki czemu będzie mogła się sprawnie poruszać pod siecią NJ Transit która jest dość zróżnocowana systemowo, Długość lokomotywy wynosi 22m oraz masę 130,4t z naciskiem 32,66t na oś (lokomotywa posiada 4 osie). Tak jeszcze przypomnę że podła tych lokomotyw zostały wykonane w wrocławskim Bombardier Transportation, w zakładach gdzie dawniej znajdował się PAFAWAG.
Odpowiedz

#2
Ja dodam tylko tyle że lokomotywy te obsługują na sieci NJ szybkie pociągi zmiennokierunkowe składające się z wagonów pietrowych. A tak jak kolega wyżej napisał obecnie dostarczana jest nowa wersja APL-46A jest to rozwinięcie staszej wersji również wzorowanej na niemieckiej serii 101.
Podstawowe różnice to zwiększona masa a co za tym idzie także nacisk na szyny (22,5 t), podniesiona prędkość maksymalna do 200 km/h i nie znacznie zmienione wymiary lokomotywy.
Odpowiedz

#3
Podobne lokomotywy są w Rosji nazywa się to Trakcyjnym Agregatem. Dwuczłon OPE1. Jest to elektrowóz WŁ80 przystosowany do napięcia 10kV AC
w jednym członie jest zamontowany agregat prądotwórczy z gagarina http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... EN#picture tutaj na końcu widać jeszcze doczepiany człon napędowy z balastem.
OPE1AM http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... EN#picture podstawową wersja jest człon z kabina i transformatorem zasilanym napięciem 10kV AC jeżeli nie mamy trakcji przyczepiamy sobie człon z agregatem spalinowym ( Parametry jak w gagarze). dodatkowo jeżeli musimy mieć dużą siłę pociągową doczepiamy wagony z napędem i balastem (max 2) http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... EN#picture . takie lokomotywy pracują w przemyśle głównie w kopalniach odkrywkowych http://parovoz.com/newgallery/pg_view.p ... EN#picture .
Odpowiedz

#4
..
Odpowiedz

#5
Teoretycznie rozwiązanie to mogło by się sprawdzić, ale w praktyce sobie tego nie wyobrażam z jednego powodu. Nacisk na oś takiej hybrydy wynosi grubo 25 ton! co definitywnie wykreśla jej eksploatację w europie. Ewentualnie mogła by powstać wersja Co`Co` wtedy nacisk na oś nie powinien przekroczyć 20 ton.
Co do kabiny, niby europejska ale...
[Obrazek: bomb_34853_52.jpg]
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#6
Ergonomii w tej kabinie zbyt wiele nie ma - estetycznie też nie jest, projektanci lekko zawiedli.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#7
No có¿, typowo "amerykañskie" wajchy do³o¿one na si³ê do "europejskiego" pulpitu. Widaæ nie bardzo im siê chcia³o robiæ od nowa.
Odpowiedz

#8
Tomekkot ma racje, lecz to dopiero pierwsze takie hybrydy wiec postęp technologi w końcu doprowadzi do upowszechnienia tego typu lokomotyw.
Odpowiedz

#9
Jeżeli mówimy o upowszechnianiu zastosowania napędów hybrydowych w lokomotywach, to Szwajcarski Stadler oferuje alternatywną wersję lokomotywy serii Ee 922 z napędem hybrydowym: Ee(m) 2/2 Hybrid
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#10
No tak tylko że to zupełnie inna klasa lokomotyw, ale rozwiązanie tego typu w lokomotywach manewrowych jest po prostu idealne.
Odpowiedz

#11
Zdjęcia lokomotywy serii ALP-46A w ruchu:

[Obrazek: bomb_34859_51.jpg]
[Obrazek: bomb_34876_51.jpg]
[Obrazek: bomb_34870_52.jpg]
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#12
A gdzież to cudo można spotkać :?:
Odpowiedz

#13
Otóż te cuda Bombardiera można spotkać na sieci Notheast Corridor, gdzie eksploatowane są pomiędzy New Jersey i Manhattanem.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dlaczego zaprzestano produkcji EP09? D29-7 14 12 380 15.07.2020, 20:48
Ostatni post: zeus04
  Masy służbowe EU07 typ 4E oraz 303E JarekMK 9 5 954 07.01.2015, 18:43
Ostatni post: zeus04

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.