Tak miali że tak powiem "reaktywować" to połączenie, choć nigdy go nie było - to taki paradoks hiehie :lol: ale wszystko zależy od spółki, która na terenie byłej KWK Czeczott ma wybudować jakąś elektrociepłownie, czy elektrownie - dokładnie nie wiem co to ma być. Wiem tylko, że Południowy Koncern Energetyczny czy jak to ustrojstwo się nazywa przymierza się do budowy na czy obok terenu KWK tej elektrowni. Jeśli już zdecydują się na budowe, to logiczną całością będzie wybudowanie czy też odtworzenie 2,5 km torów łączących Bieruń z Wolą, gdzie ma być ta inwestycja. Ale to już się rok ciągnie i kóńca nie widać :lol: .
Jeśli koncern wybuduje te brakujące 2,5 km torów to wtedy będzie bezpośrednie połączenie Tychów z Oświęcimiem, a co za tym idzie z samym Krakowem. :!: A to byłoby już coś.
Inna sprawa to jaki tabor miałby to obsługiwać, bo druty trakcji el. kończą się zaraz za stacją Tychy Miasto :-? więc nie wiem czy i kto miałby wybudować trakcję aż do Oświęcimia, czy też miałby to obsługiwać jakiś szynobus. Ale myślę, że to już są sensu stricte sprawy techniczne. Wiem też, że nasz Prezydent i magistrat (Tychy) mocno lobbuje,
bo połączenie kolejowe ograniczyłoby ruch autobusów na bardzo zatkanej i oblężonej przez TiR-y ul. Oświęcimskiej w Tychach. Powiem tylko tyle, że w godzinach szczytu przejazd 10 km to ok 30-45 minut :evil: . Tychy jak już wcześniej są mocno podjarane sukcesem flirtów na trasie Tychy - Katowice (przewieźli w rok ponad 1,5 mln podróżnych). Zresztą to niezła alternatywa do zatłoczonych autobusów stojących w coraz to większych korkach. Sam mojąc do wyboru podróż do Katowic wybieram flirta. A stworzenie jednego biletu na pociąg i autobusy - trolejbusy na terenie Tychów (tzw. bilet pomarańczowy) to naprawdę strzał w przysłowiową 10. ;-) . Niech się inni uczą.
hock:
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))