Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pytania przed decyzją o kursie
#1
Witam, mam 34 lata, od małego interesowałem się koleją, robiłem zdjęcia, miałem makietę H0, lubiłem gry o pociągach. To tyle w ramach wstępu żeby nie było że jestem całkowity żółtodziub i kompletnie nic nie wiem.

Obecnie jestem w kropce i mam dylemat czy pójść w końcu na maszynistę, parę lat temu byłem motorniczym tramwaju we Wrocławiu ale to jednak nie to.

Człowiek w sumie się tą koleją interesowałem ale teraz jak przyszło do podjęcia jakiejś decyzji to znalazło się parę pytań na które chciałbym dostać od was odpowiedź, owszem dużo w internecie jest podobnych pytań ale są datowane np na 2015 rok...

1. Jeśli miałbym wybierać "w głowie" to chyba jedna bardziej towarówka niż pasażerskie, wydają się mniej stresujące i mniejsza presja, zgadza się?
2. Jeśli chodzi o KMP to nadwaga jest jakoś źle odbierana w decyzji ? 
3. Mam nadciśnienie głownie przez stres w życiu, biorę tabletki i to ciśnienie się normuje, czyli dla KMP to tak jakbym tego nadciśnienia nie miał? Czy to muszę poinformować KMP o takim fakcie?
4. Wiem że każda firma to inne zmiany itp ale jak to wygląda w praktyce w towarówce? 
5. Tutaj takie pytanie w sumie luźne... co z 1 i 2 w kibelku? W pasażerskich wiadomo że są stacje, czasem dłużej się stoi to można podejść do WC a w takim towarowym co robić jak się zachce?
Odpowiedz

#2
1. Też tak uważam, ale to już co kto lubi.
2. Osobiście nie miałem problemów, BMI nie liczą. Gorzej, jak mieścisz się w maszynie.
3. Nie wiem.
4. Wychodzisz normalnie z grafiku, chociaż z tym też jest różnie, jeśli pociąg jest opóźniony. Pod tym względem na przetoku jest lepiej - przychodzisz i tyle, robota jest albo nie.
5. Myśleć pozytywnie i czekać, a jak nie da rady to zatrzymać się i w krzaki. Papier zawsze trzeba mieć ze sobą.
Odpowiedz

#3
5. Jak zatrzymać? przecież to zaburzy cały ruch na linii
Odpowiedz

#4
Wookie, to że miałeś kolejkę, robiłeś zdjęcia jak i grałeś w gierki o niczym nie świadczy. Możesz być najlepszym mikolem w branży a w czasie szkolenia już na początku będziesz mieć dość i zastanawiać  się co ja tutaj robię? , możesz dopiero pierwszy raz w życiu jechać pociągiem jako pasażer i zostać zajebistym fachurą, nie ma znaczenia. Przychodząc na kolej od zera, niestety ale jesteś żółtodziobem, najniżej łańcucha pokarmowego i sporo mija czasu zanim to się zmienia i na nic Twoje eskapady z aparatem .To czy Towary czy pasażery to już Twoja broszka, ja jeżdżę od początku z ludźmi  i nie zamieniłbym tego, przynajmniej na razie.
Leczysz się na ciśnienie, w tej pracy stres jest duży i na każdym kroku, (presja, potrącenia , wypadki, defekty, itd, itp) możesz jeszcze bardziej się rozchorować, nie żebym zniechęcał ale trzeba mieć to na uwadze, nigdzie nie ma lekko i wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.
Odpowiedz

#5
Zgadzam się, ale wydaje mi się że na maszynistę idzie więcej osób co choć trochę się interesowało koleją niż tych co w ogóle to mieli w 4 literach i są tam przypadkiem.
Odpowiedz

#6
Normalnie mówisz dyżurnemu, żeby wziął na bok albo, jak już jest bardzo źle, stajesz na szlaku i tyle. W takich sytuacjach dobrze jest mieć numer na nastawnię.
Odpowiedz

#7
A co w przypadku dłuższych tras? jest jakieś ograniczenie czasu pracy jak w Tirach?
Odpowiedz

#8
Możesz pracować do 12 godzin (w pewnych sytuacjach także 13). Dojazdy do/z pracy nie wliczają się do tego czasu.
Odpowiedz

#9
Do 12 godzin możesz legalnie siedzieć za nastawnikiem. Czas na dojazd jeżeli jest w planie to jest liczony także
Odpowiedz

#10
A co w przypadku jak dłuższa trasa? np Szczecin - Przemyśl ?

Tą przerwę się siedzi w kabinie czy jak to wygląda?
Odpowiedz

#11
Na Pociągach pasażerskich nie robisz takiej trasy, przykładowo w ciągu 12 godzin masz objechać z Wrocławia do Krakowa i z powrotem.
Masz zmieścić się w tych godzinach, jak braknie jednak czasu to zgłaszasz że będzie podmiana w danej miejscowości bo skończyły się godziny i kończysz jazdę. Jeżeli Twoim miejscem pracy jest Wrocław to tutaj zawsze zaczynasz pracę i musisz tutaj skończyć. Jeżeli miejscem jest Kraków to tutaj zaczynasz i też kończysz w danej zmianie roboczej. U prywaciarzy kończysz np. gdzieś na drugim końcu Polski, idziesz na hotel , i potem wracasz. Dlatego tak bardzo cenię sobie przewozy pasażerskie, bo wiem że codziennie zacznę na miejscu i tu skończę i pójdę do domu jak czlowiek
Odpowiedz

#12
U mnie najdłuższa trasa na ten moment to Świnoujście - Wrocław.
Odpowiedz

#13
A ja mam jeszcze pytanie z trochę innej beczki. Nie będąc żadnym pociotkiem, u żadnego przewoźnika nie mam kompletnie znajomości. Czy w takim przypadku będzie ciężko się dostać na świadectwo do przewoźnika? Bez większej różnicy czy to osobówka czy towarówka.
Odpowiedz

#14
Kolej ludzi cały czas potrzebuje , jestem tego przykładem, żadnych wujków, ciotek itd. na kolei nie posiadam, zaczynałem od zera
Odpowiedz

#15
Dasz sobie radę, też zaczynałem od zera.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pytania o kurs na maszynistę w Matel Service Boomy 7 1 380 04.09.2024, 14:20
Ostatni post: kolejowa12
  Licencja Maszynisty ! Notatki pytania itp shady173 7 4 067 28.07.2022, 15:07
Ostatni post: Paweł Piotr
  Gdzie szukać informacji o kursie na świadectwo ? VoyTeck 3 2 736 29.06.2022, 07:24
Ostatni post: Manio
  Zwrotniczy - Kurs Kwalifikacyjny - Testy, pytania, skąd pobrać ? krzychu260686 1 4 018 13.10.2021, 06:25
Ostatni post: Aguśka123
Lightbulb Pytania z elektrotechniki i maszyn elektrycznych apollyon00 4 2 508 06.05.2021, 08:07
Ostatni post: 4est

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.