TOMEKKOT, W artykule do którego link podałeś jest parę błędów.
Lokomotywkę 401Da produkowano oficjalnie 10 lat, jej masa jest trochę zawyżona bo powinna ważyć między 39,4 tony a 40,5 tony. Moc fabrycznie miały 350KM, prędkość konstrukcyjna 60km/h możliwa do osiągnięcia z bardzo lekkim składem osobowym czyli tak jeden lub dwa pulmany na haku. W prowadzeniu manewrów są bardzo dobre, kabina jest w nich umieszczona wyżej niż w SM03, duży zbiornik paliwa ponad 1000 litrów i niskie godzinne spalanie około 14 litrów - 18 litrów, dzięki trzem osiom maszyna ma niski nacisk na tor a tym samym lubi często rolować zwłaszcza jak jeździ się bez wiązarów ;-)
Jednym słowem jest to maszyna dla miłośnika kolei który chciałby mieć tanią w eksploatacji maszynę która poradzi sobie z salonką lub innym wagonem na większości polskich szlaków. Cena podana w artykule nie jest taka wysoka jeśli maszyna jest zadbana a właściciel posiada pełną dokumentacje techniczną lokomotywki.
[ Dodano: 2011-11-18, 19:40 ]
Kolejna aukcja spalinowozu na Allegro tym razem jest to lokomotywka serii SM30 czyli prawie normalna ciężka lokomotywa ;-)
http://allegro.pl/lokomotywa-sm-30-cena ... 38435.html
Jak wyżej opisana mało pali, fajna w prowadzeniu, trochę głośniejsza od wyżej opisanej i trochę lżejsza masa jej to 36 ton czyli też podobnie, no i to co powinna mieć prawdziwa rasowa lokomotywa cztery lub sześć osi :-) Niestety niewiele wiadomo co do jej stanu technicznego jak i kompletnej dokumentacji, a bez tego ani rusz jeśli chcieli byśmy jeździć po torach PLK w przyszłości.