Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EU07A - asynchroniczna siódemka
Obleśny Szczur napisał(a):Nie ma być ładna tylko niezawodna, ekonomiczna i z dużym przyspieszeniem.

Cytat:wreszcie jakaś porządna prędkość i dobre przyśpieszenie

To może delikatnie sprowadzę na ziemię. Każdy wie, od czego zależy przyspieszenie: od siły i masy. W tym przypadku siła pociągowa (na starcie) EU07A wynosi 280kN, a EU07.... też 280kN.

Charakterystyka została nieznacznie podniesiona, ale to nie oznacza, że będzie lepsze przyspieszenie (jakoś zauważalnie).
Nie oczekujcie cudów od 80 tonowej maszyny. 280kN to i tak maksimum, jakie da się osiągnąć przy dobrej przyczepności. 88-tonowe Traxxy i Siemensy chwalą się 300kN na rozruchu, ale tu też trzeba nieco cudować, albo najlepiej narysować po swojemu charakterystykę Wink
Tu całe zwiększenie mocy poszło na podniesienie charakterystyki w strefie od 70km/h w górę, dzięki czemu maszyna może osiągnąć prędkość 160km/h z nie za ciężkim składem (zapas przy 160km/h - 60kN na przyspieszanie).


Cytat:No to jednym słowem znów odwalili manianę nie dając takich urządzeń, które pozwoliłyby obsługiwać połączenia międzynarodowe.
Ciężko zdobyć miejsce na to urządzenie przy obecnym rozplanowaniu np podwozia. Żeby to zrozumieć, trzeba zobaczyć jak duże są transformatory wożone na Traxxach i Bombardierach wielosystemowych.
Poza tym... nawet nie zdajecie sobie sprawy, ile się wiąże z tym problemów. A skończyło by się na tym, że pierwsza sztuka by ze 2 lata czekała na dopuszczenia u sąsiadów przy 25kV/50Hz i 15kV/16,66Hz.

Cytat:A tak z innej beczki... Dlaczego EU, a nie EP? Czyżby miała też ciągnąć towarowe? Wink

Charakterystyka dalej to umożliwia, nawet powinno iść to lepiej niż w przypadku starych EU07. Poza tym mam nadzieję, że zrobili próbę ze składem, choćby dla zmierzenia faktycznej charakterystyki.
No i ciekawy jestem faktycznej energochłonności tej maszyny. Porównania EN57AKM i klasycznych EN57 pokazują, że zysku energii nie ma, jeżeli chcemy wykorzystać parametry nowej jednostki (prędkość i przyspieszenie).
Odpowiedz

rustsaltz napisał(a):Przede wszystkim do wy¿szego (15 lub 25 kV) napiêcia. Mo¿na by trafo, ale pojawi³by siê problem z mas± tego bydlêcia.
I dlatego te¿ kto¶ genialny wpad³ na pomys³, ¿e zamiast trafa wstawiamy prostownik sterowany, masa mniejsza, ale niestety straty wiêksze no i niestety to masa elektroniki, zamiast klocka z ¿elaza i miedzi.
Tak czy siak nie oczekujmy, ¿e kto¶ tak zrobi siódemkê, ¿e zobaczymy j± na ca³ej trasie Kiepury...
Odpowiedz

Obleśny Szczur napisał(a):I dlatego też ktoś genialny wpadł na pomysł, że zamiast trafa wstawiamy prostownik sterowany
Pytanie czy ktoś o tym pomyślał w perspektywie przejścia CMK (i pewnie innych linii) na napięcia przemienne.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Kto o tym pomy¶la³? Hmm tak pierwsze co mi siê przypomina to Siemens, Bombardier, Alstom... wymieniaæ dalej?
Odpowiedz

rustsaltz napisał(a):Pytanie czy ktoś o tym pomyślał w perspektywie przejścia CMK (i pewnie innych linii) na napięcia przemienne.

Nie zapominaj że to mogą być dość odległe czasy. PKP IC potrzebuje lokomotyw teraz.
Odpowiedz

przem710 napisał(a):Nie zapominaj że to mogą być dość odległe czasy. PKP IC potrzebuje lokomotyw teraz.
Sieć jest przystosowana (dłuższe izolatory widać), więc mogą to być czasy całkiem nieodległe Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

To może przeróbmy wszystkie eu07 na dwusystemowe tak jak Rosjanie przerobili WŁ10 na WŁ82 czyli wstawili transformator z prostownikiem do zwykłego elektrowozu na 3kV DC z rozruchem oporowym.
Odpowiedz

rustsaltz napisał(a):Sieć jest przystosowana (dłuższe izolatory widać

Nieprędko. Najpierw dostosują 3kV do ruchu pociągów z prędkością 200-220km/h (układ zasilania). Ten pożyje jeszcze naście lat. Przez ten czas spodziewałbym się zupełnie nowych polskich lokomotyw z zasilaniem wielosystemowym, gdzie nie trzeba by się martwić o miejsce na trafo.

Obleśny Szczur napisał(a):I dlatego też ktoś genialny wpadł na pomysł, że zamiast trafa wstawiamy prostownik sterowany,
Nowe lokomotywy wielosystemowe mimo wszystko trafo mają. Eneroelektronika na 25kV (właściwie więcej) to ciągle ciężka sprawa.
Odpowiedz

Jak jej ładnie z Herbem:
[Obrazek: 62386.jpg]
http://rail.phototrans.eu/14,62386,0.html
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

A gdzie ona się teraz podziewa. Z jakim składem jeździ, bo jakoś na necie nie mogę znaleźć żadnego filmu z tym lokiem.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Na stałe jeździ z EIC Fredro
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

To od teraz do BZ Wrocław idzie?
JESTĘ MIKOLĘ
Odpowiedz

Maszyniści Intercity chwalą EU07A

Są już pierwsze opinie z eksploatacji lokomotywy EU07A, czyli asynchronicznej wersji lokomotywy EU07 zmodernizowanej przez ZNTK Oleśnica. Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu” prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, elektrowóz po pierwszych niepowodzeniach działa bezawaryjnie, a maszyniści ją chwalą.

Janusz Malinowski nie wykluczył, że jeżeli opinie maszynistów potwierdzą się w dłuższej perspektywie, to przewoźnik może zdecydować się na modernizacje kolejnych lokomotyw z serii EU/EP07.

źródło: Rynek kolejowy
Odpowiedz

Wie ktoś czy jeszcze jeździ z Fredrem?
Odpowiedz

Tak jeździ nawet codziennie. Mam trzy nagrania z nią, ale jeszcze czekają na publikację. Dziś w zestawieniach się pojawi.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  EU07A-494 i EU07A-533 michasio115 0 3 323 25.08.2013, 19:44
Ostatni post: michasio115

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.