24.04.2011, 18:14
W załaczeniu ciekawy artykulik dotyczący PR na Śląsku. Zapraszam do lektury. 8-)
Gardoń: Sytuacja taborowa uległa poprawie
(Informacja z portalu internetowego Rynek Kolejowy - <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.rynek-kolejowy.pl">www.rynek-kolejowy.pl</a><!-- w -->)
- Sytuacja taborowa PR Katowice uległa znacznej poprawie – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Przemysław Gardoń, dyrektor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Jak dodał, jest szansa, że 1 czerwca zostanie przywrócona część połączeń, które zawieszono w grudniu ubiegłego roku z uwagi na brak wystarczającej liczby sprawnego taboru. Pismo w tej sprawie zostało już przekazane do UMWŚ.
- Zakończyła się zima, więc nasza rezerwa taborowa została zmniejszona z 25% do 20%. Zwróciliśmy się tym samym do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego z propozycją przywrócenia od 1 czerwca br. części połączeń, które zawiesiliśmy ze względu na problemy taborowe – stwierdził dyrektor Gardoń. – Muszę jednak podkreślić, że jeszcze nie wszystkie jednostki wróciły z napraw rewizyjnych a już kolejne jednostki oczekują na naprawę. Podejmujemy jednak działania by nie doszło do sytuacji, w której zmuszeni będziemy zawieszać połączenia z powodu braku taboru – dodał.
- Staramy się działać dwukierunkowo. W częstochowskiej sekcji utrzymania ezt wykonujemy naprawy rewizyjne własnymi siłami. Staramy się też wprowadzić restrykcyjną kontrolę jednostek tak, by móc zapobiegać defektom zanim one wystąpią. Będziemy monitorować szczególnie te ezt, w których występują częste defekty. Chodzi o to, by zmniejszyć liczbę napraw bieżących i móc obniżyć liczbę jednostek rezerwy taborowej zachowując zarazem jej bezpieczny poziom – zaznaczył Gardoń.
Czy nie można jednak w sytuacji przeciągających się napraw obsługiwać część linii składami złożonymi z lokomotywy i wagonów? - PR Katowice nie posiada obecnie sprawnych wagonów. Te, które posiadaliśmy, zostały przekazane do poznańskiego zakładu PR, dla którego wykonujemy też naprawy rewizyjne wagonów. Powód takiej decyzji to ekonomia - w woj. śląskim koszty obsługiwania połączeń składami wagonowymi są znacznie droższe od ezt. Przyczyn jest kilka: trasy są stosunkowo krótkie i wymagające częstej zmiany czoła pociągu. Ciężko zrobić taki obieg składu wagonowego, którego koszt, głownie dzierżawy lokomotywy, byłby porównywalny z analogicznym obiegiem ezeta. W Poznaniu specyfika jest zupełnie inna. Tam zastosowanie składów wagonowych ma swoje uzasadnienie – podkreślił Gardoń.
(źródło: kk, Rynek Kolejowy, 22 kwietnia 2011)
Gardoń: Sytuacja taborowa uległa poprawie
(Informacja z portalu internetowego Rynek Kolejowy - <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.rynek-kolejowy.pl">www.rynek-kolejowy.pl</a><!-- w -->)
- Sytuacja taborowa PR Katowice uległa znacznej poprawie – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Przemysław Gardoń, dyrektor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Jak dodał, jest szansa, że 1 czerwca zostanie przywrócona część połączeń, które zawieszono w grudniu ubiegłego roku z uwagi na brak wystarczającej liczby sprawnego taboru. Pismo w tej sprawie zostało już przekazane do UMWŚ.
- Zakończyła się zima, więc nasza rezerwa taborowa została zmniejszona z 25% do 20%. Zwróciliśmy się tym samym do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego z propozycją przywrócenia od 1 czerwca br. części połączeń, które zawiesiliśmy ze względu na problemy taborowe – stwierdził dyrektor Gardoń. – Muszę jednak podkreślić, że jeszcze nie wszystkie jednostki wróciły z napraw rewizyjnych a już kolejne jednostki oczekują na naprawę. Podejmujemy jednak działania by nie doszło do sytuacji, w której zmuszeni będziemy zawieszać połączenia z powodu braku taboru – dodał.
- Staramy się działać dwukierunkowo. W częstochowskiej sekcji utrzymania ezt wykonujemy naprawy rewizyjne własnymi siłami. Staramy się też wprowadzić restrykcyjną kontrolę jednostek tak, by móc zapobiegać defektom zanim one wystąpią. Będziemy monitorować szczególnie te ezt, w których występują częste defekty. Chodzi o to, by zmniejszyć liczbę napraw bieżących i móc obniżyć liczbę jednostek rezerwy taborowej zachowując zarazem jej bezpieczny poziom – zaznaczył Gardoń.
Czy nie można jednak w sytuacji przeciągających się napraw obsługiwać część linii składami złożonymi z lokomotywy i wagonów? - PR Katowice nie posiada obecnie sprawnych wagonów. Te, które posiadaliśmy, zostały przekazane do poznańskiego zakładu PR, dla którego wykonujemy też naprawy rewizyjne wagonów. Powód takiej decyzji to ekonomia - w woj. śląskim koszty obsługiwania połączeń składami wagonowymi są znacznie droższe od ezt. Przyczyn jest kilka: trasy są stosunkowo krótkie i wymagające częstej zmiany czoła pociągu. Ciężko zrobić taki obieg składu wagonowego, którego koszt, głownie dzierżawy lokomotywy, byłby porównywalny z analogicznym obiegiem ezeta. W Poznaniu specyfika jest zupełnie inna. Tam zastosowanie składów wagonowych ma swoje uzasadnienie – podkreślił Gardoń.
(źródło: kk, Rynek Kolejowy, 22 kwietnia 2011)
Jeśli masz pytania odnośnie GKW to napisz do nas na gg: 31183487 - odpowiemy na pytania :))