Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Cytat:Automaty sprzedające bilety na warszawską komunikację stanęły właśnie w odległej o 130 km Łodzi. Ma to być ułatwienie dla tysięcy łodzian, którzy dojeżdżają do Warszawy.
Dwa biletomaty, identyczne z tymi, które można spotkać na warszawskich ulicach, Mennica Polska ustawiła na dworcu Łódź Fabryczna. - To nasz wspólny pomysł z Zarządem Transportu Miejskiego. Ci, którzy dojeżdżają do Warszawy pociągiem i potem przesiadają się do komunikacji, mogą już w Łodzi zaopatrzeć się w bilet kartonikowy albo zakodować kartę miejską - mówi Mariusz Przybylski, rzecznik Mennicy Polskiej.
Według szacunków warszawskich urzędników już kilkadziesiąt tysięcy osób zameldowanych w Łodzi korzysta z warszawskiej komunikacji - wyrobili sobie nasze karty miejskie. Duża cześć dojeżdża do stolicy pociągami, niektórzy nawet codziennie. Wtedy w podróży koleją spędzają blisko cztery godziny. Na trasie kursują pociągi dwóch przewoźników - spółki PKP Intercity i Przewozów Regionalnych.
(..)
Tymczasem szef ZTM Leszek Ruta myśli już o montowaniu kolejnych biletomatów na innych ruchliwych stacjach wzdłuż trasy Warszawa-Łódź. Wśród nich są Koluszki i Skierniewice.
Wcześniej dyrektor ZTM zapowiadał komunikacyjne zbliżenie Warszawy z Berlinem. Przed zeszłorocznymi wyborami samorządowymi obiecał, że powstanie wspólny bilet na kolej i komunikacje miejską w stolicy Niemiec. Na razie nic z tego jednak nie wyszło.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... Lodzi.html
Ciekawe czy standard interfejsu zbliżeniowego REGIOkarty umożliwiłby zapisanie na niej warszawskiego kontraktu miejskiego :-) Nieco kłopotliwy byłby moment końca ważności karty, ale może wcale nie trzeba kończyć tej ważności już po roku?...
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Dlaczego k³opotliwy? To le¿y ju¿ w gestii jej u¿ytkownika, aby pamiêtaæ o przed³u¿eniu. Tym bardziej, ¿e obecnie przecie¿ mo¿na zamówiæ now± REGIOkartê z terminem wa¿no¶ci od dowolnego dnia.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Chodzi o to, że w razie (mocno hipotetycznego) wgrania na REGIOkartę biletu ZTM, koniec ważności tego biletu nie musi pokryć się z formalnym końcem REGIOkarty. I wtedy pasażer, jeśli kupuje nową REGIOkartę - musi jeździć z dwoma kartami, albo udać się w Warszawie do punktu ZTM i tam przekodować pozostałą część biletu ZTM na nową kartę.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Kto¶ produkuj±cy REGIOkarty musia³by mieæ dostêp do danych ZTM, ¿eby ju¿ w procesie produkcji wgraæ w ni± odpowiednie dane. Albo kto¶ robi³by to przed zapakowaniem i wys³aniem do klienta.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
W procesie przygotowania ELS (elektronicznych legitymacji studenckich) jeszcze nie wydrukowane legitki (tj. bez danych studentów) są przekazywane do ZTM, który robi z nimi coś ("wgrywa aplikację biletu miejskiego"?), i później można ich używać identycznie jak Warszawskich Kart Miejskich.
Cytat:Każdy ELS, zanim cokolwiek zacznie się na nim drukować, musi zostać przekazany Zarządowi Transportu Miejskiego. ZTM przystosowuje legitymacje do tego, by mogły służyć jako Warszawskie Karty Miejskie, a następnie zwraca je uniwersytetowi.
Więcej o ELS:
http://usosownia.uw.edu.pl/node/292
http://usosownia.uw.edu.pl/node/339
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Sądzę, że tylko legitymacje uczelni warszawskich które podpisały odpowiednie porozumienia. O ile się orientuję, legitymacji z innych miast nie można używać jako WKM.
Bahnfahren ist unser Business