18.12.2016, 14:43
Szybciej z Krakowa do Zakopanego - świetlana przyszłość
|
18.12.2016, 15:07
A od kiedy to linia Chabówka Nowy Sącz na której jest Piekieło jest zelektryfikowana?
18.12.2016, 15:26
18.12.2016, 19:32
Nie jest, ale będzie zelektryfikowana w ramach III etapu (finansowany z planu Junkera).
19.12.2016, 00:03
19.12.2016, 06:34
Tak czy owak sama linia do Piekiełka nie da nic. Od Piekiełka druta brak.
19.12.2016, 08:00
Takie gdybanie jakie teraz uprawiamy jest raczej czysto teoretyczne, budowa tej linii to na tyle ogromne zadanie, że nawet gdyby rozpocząć elektryfikację od Piekiełka w połowie prac budowy nowej linii, to podejrzewam iż obie inwestycje skończą się w podobnym czasie. Nawet jak nie, tymczasowo od Piekiełka do Chabówki (niby drut jest od Rabki ale to jest p.o. nie stacja) przeciągać spalinką bez odpinania elektryka jak niegdyś WAWEL, nie zajmie to dużo czasu. Ewentualnie można pomyśleć o kierowaniu na tą linię lokomotyw takich jak GAMA z systemem Marathon (kilka takich już jeździ po polskich torach). Moc tego dodatkowego silnika spalinowego nie jest za wysoka ale na taki kawałek wystarczy.
19.12.2016, 09:34
(19.12.2016, 08:00)szy_mat napisał(a): Takie gdybanie jakie teraz uprawiamy jest raczej czysto teoretyczne, budowa tej linii to na tyle ogromne zadanie, że nawet gdyby rozpocząć elektryfikację od Piekiełka w połowie prac budowy nowej linii, to podejrzewam iż obie inwestycje skończą się w podobnym czasie. Nawet jak nie, tymczasowo od Piekiełka do Chabówki (niby drut jest od Rabki ale to jest p.o. nie stacja) przeciągać spalinką bez odpinania elektryka jak niegdyś WAWEL, nie zajmie to dużo czasu. Ewentualnie można pomyśleć o kierowaniu na tą linię lokomotyw takich jak GAMA z systemem Marathon (kilka takich już jeździ po polskich torach). Moc tego dodatkowego silnika spalinowego nie jest za wysoka ale na taki kawałek wystarczy. Jezeli bedzie nowa inwestycja to powinna być z elektryfikowana w przeciwnym razie troche mijało si e z clemem ułożenie samych torów takie jes t moje zdanie
19.12.2016, 09:50
Inwestycja będzie zelektryfikowana, ale nie o tym szy_mat pisze. Na początku sam wskazuje o gdybaniu, a potem o linii Chabówka - Nowy Sącz.
Natomiast należy zdać sobie pytanie, czy nie najpierw należałoby zmodernizować Chabówka - Nowy Sącz, a potem brać się za budowanie nowej linii. Bo znając życie na którąś z tych inwestycji braknie pieniędzy...
19.12.2016, 10:11
Gdybanie było, ale przed wpisaniem inwestycji do KPK. Teraz są duże szanse realizacji projektu. Póki co jest zbyt wcześnie, aby mówić który etap będzie realizowany jako pierwszy, ale nie wyobrażam sobie sytuacji w której wcześniej będzie gotowe 70 km linii niż modernizacja istniejącej Nowy Sącz - Chabówka.
19.12.2016, 11:22
(19.12.2016, 10:11)dominik07317 napisał(a): Gdybanie było, ale przed wpisaniem inwestycji do KPK. Teraz są duże szanse realizacji projektu. Póki co jest zbyt wcześnie, aby mówić który etap będzie realizowany jako pierwszy, ale nie wyobrażam sobie sytuacji w której wcześniej będzie gotowe 70 km linii niż modernizacja istniejącej Nowy Sącz - Chabówka. Oczywiscie ze lepiej zmodernizowac istniejaca infrastrukture od niz budowac od podstaw zakładana linia Piekiełko ma na celu skrócic czas przejazdu miedzy Krakowem a Nowym Sączem natomiast istniejaca linia Chabówka Nowy Sącz nie skróci czasu przejazdu
19.12.2016, 11:40
@andik, nowa linia połączy Podłęże na linii nr 91 (z Krakowa w kierunku Rzeszowa) z Piekiełkiem na linii nr 104 łączącej Chabówkę z Nowym Sączem. Układ torowy w okolicy Piekiełka będzie zbudowany tak, że będzie można wjechać na linię zarówno w kierunku Nowego Sącza jak i Chabówki, skąd można dojechać po istniejącej linii bez zmian kierunku do Zakopanego. Dlatego poza budową nowej linii konieczna jest elektryfikacja, a najlepiej również rewitalizacja lub modernizacja linii nr 104. Jeżeli chodzi o skansen, nie ma co się martwić, ten "trójkąt" z racji trudnego terenu będzie dość szeroki - w stronę Chabówki wyjeżdżać się będzie w Mszanie Dolnej, a w stronę Nowego Sącza w Tymbarku, więc między Mszaną Dolną a Tymbarkiem można zostawić bezdrucie, po którym będą sobie jeździć tymi swoimi parowozami. Z drugiej strony, niesie to za sobą kilka wad - w przypadku awaryjnego braku przejezdności między Mszaną Dolną a Szczyrzycem do objazdów przez Tymbark trzeba będzie angażować spalinówkę, i tak samo w drugą stronę.
19.12.2016, 12:17
(19.12.2016, 11:40)szy_mat napisał(a): @andik, nowa linia połączy Podłęże na linii nr 91 (z Krakowa w kierunku Rzeszowa) z Piekiełkiem na linii nr 104 łączącej Chabówkę z Nowym Sączem. Układ torowy w okolicy Piekiełka będzie zbudowany tak, że będzie można wjechać na linię zarówno w kierunku Nowego Sącza jak i Chabówki, skąd można dojechać po istniejącej linii bez zmian kierunku do Zakopanego. Dlatego poza budową nowej linii konieczna jest elektryfikacja, a najlepiej również rewitalizacja lub modernizacja linii nr 104. Jeżeli chodzi o skansen, nie ma co się martwić, ten "trójkąt" z racji trudnego terenu będzie dość szeroki - w stronę Chabówki wyjeżdżać się będzie w Mszanie Dolnej, a w stronę Nowego Sącza w Tymbarku, więc między Mszaną Dolną a Tymbarkiem można zostawić bezdrucie, po którym będą sobie jeździć tymi swoimi parowozami. Z drugiej strony, niesie to za sobą kilka wad - w przypadku awaryjnego braku przejezdności między Mszaną Dolną a Szczyrzycem do objazdów przez Tymbark trzeba będzie angażować spalinówkę, i tak samo w drugą stronę. Połaczenie jest potrzebne to nawet nie ma sie co nad zastanwiac ciekawe jaki będzie koszt i kiedy sie zwróciły inwestycja bo to jest najwazniejsze
19.12.2016, 12:30
Kosz całości to około 7 miliardów zł. Wydaje się dużo, ale budowa tej linii to konieczność. Modernizacja istniejących linii nie pozwoliłaby osiągnąć konkurencyjnych przejazdów z transportem drogowym. Tutaj możecie znaleźć większość informacje o projekcie: http://pociagautobusgory.pl/podleze-piekielko
19.12.2016, 12:35
(19.12.2016, 12:30)dominik07317 napisał(a): Kosz całości to około 7 miliardów zł. Wydaje się dużo, ale budowa tej linii to konieczność. Modernizacja istniejących linii nie pozwoliłaby osiągnąć konkurencyjnych przejazdów z transportem drogowym. Tutaj możecie znaleźć większość informacje o projekcie: http://pociagautobusgory.pl/podleze-piekielko To ze jest potrzebna nowa nitka kolejowa to oczywiste poczytam sobie w całosci cikeawe skad bedzie zasilana nowa linia czy z zapory wodnej Rożnów czy Czorsztyna ale druga hydroelektrownia jest bliżej |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
PKP PLK poprawia przepustowość trasy z Miechowa do Krakowa | kazio | 0 | 3 090 |
27.11.2015, 21:23 Ostatni post: kazio |
|
Przyszłość kolejowej Zakopianki | kris123 | 8 | 7 193 |
23.09.2014, 13:00 Ostatni post: Adams |
|
Linia do Zakopanego będzie zamknięta | DamianT | 11 | 7 633 |
13.05.2014, 20:39 Ostatni post: Adams |
|
Przyszłość kolejowej Kryniczanki | kris123 | 64 | 28 493 |
14.09.2011, 21:01 Ostatni post: kris123 |
|
Przyszłość linii Stróże-Jasło | kris123 | 4 | 4 760 |
24.02.2011, 10:12 Ostatni post: kris123 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
4 gości |