Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nowe schematy malowania pojazdów trakcyjnych w Polsce
http://rail.phototrans.eu/14,90480,0,__ ... __M2_.html

Bardzo ładne nowe malowanie TEM2

http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pid=72040

To malowanie byka też przypadło mi do gustu, ale za nic nie rozumiem tych numerów Smile Ktoś pomoże? Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Tem2 już nawet istnieje w Ilostanie.
Byk - cóż nie wiadomo na 100% z jakiego powstał (mówi się, że to ex. ET22-350), a oznaczenia są "kosmiczne".
A na dodatek na dniach powstały dwa "nowe" sputniki: 3E-100-030 i 3E-100-005
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

I z tego, co się mówi w sieci to nie koniec takich wymysłów. Będą kolejne kwiatki.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

I czemu ma to służyć? Przecież chyba nikt sobie ot tak po prostu tego nie wymyśla.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Przewoźnicy prywatni jak już chcą to niech nadają sobie jakieś swoje numery, ale niech tworzą je w jakiś logiczny sposób. A nie tak, jak dla omawianego byka. Co to znaczy to ET22-1034-5281. Czy nie można było już stworzyć choćby ET22-3000?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):Przewoźnicy prywatni jak już chcą to niech nadają sobie jakieś swoje numery, ale niech tworzą je w jakiś logiczny sposób.
No właśnie jedno drugie wyklucza. Albo sens, albo swoboda.
Odpowiedz

FAREN napisał(a):I prosze naprawde bez komentarzy w stylu że operator może sobie oznaczać swój tabor jak mu się żywnie podoba bo takie właśnie myślenie przyczynia się do burdelu jaki teraz mamy.
Operator drogowy kupując np. autobus Solaris Urbino 15 nie może sobie go oznaczyć Lexus cyberion 5000 albo jeszcze bardziej cudowny sposób...

W transporcie samochodowym też to tak działa nikt mi nie zabroni używać nazwy Lexsus cyberion 5000. w moich celach. Wiadomo wszelkie papiery typu dowody homologację są jako solaris ale ja w mich celach moge sobie operować dowolnymi oznaczeniami.

Podobnie jest na kolei. Śwadectwo typu dostaje na typ np dla SM42 będzie to 6D albo Ls800. A oznaczenie SM42 jest wewnętrznym oznaczeniem PKP i dawniej kiedy cała kolej to było jedna firma to i oznaczenie było jedno. Z czasem SM42 przyjęło się i w przemyśle. Choć ja uważam że czasami zbyt pochopnie, gdyż np Ls800P nie powinna nigdy dostać oznaczenia SM42 gdyż nie posiada sterowania wielokrotnego.

Podobnie jest z lokomotywami S200. Przecież S200 to wewnętrzne oznaczenie z huty Sędzimira ( dawniej Lenina) gdzie te lokomotywy przyszły po raz pierwszy do Polski
a potem to oznaczenie upowszechniło się wśród innych firm posiadających te pojazdy.
A co by było gdyby np S200 najpierw przyszło na PKP? Kto wie może też byśmy zamiast S200 pisali SM4X

Można też spotkać przypadki gdzie maszyny z przemysłowymi (fabrycznymi) oznaczeniami np TEM2 jechały na naprawę do ZNTK i wracały już z oznaczeniami PKP czyli SM48


Co do EVN to też nie jest to taki idealny i jednoznaczny system. Nawet na tym forum były już przykłady, gdzie np.
TEM2 u jednego przewoźnika jest kwalifikowana jako lokomotywa manewrowa a u innego jako liniowa, zaś SM42 i t448p maja takie same oznaczenia choć to całkiem inne konstrukcyjnie lokomotywy no ale mieszczą się w tym samym przedziale mocy. Albo lokomotywy dwusekcyjne gdzie ten sam typ lokomotywy raz jest traktowany jako jedna zaś gdzie indziej jako dwie oddziele.
Odpowiedz

Michał tu już nie chodzi o to jakie kto oznaczenie wymyśli dla nowej serii, tylko o fakt nawania zupełnie fikcyjnych oznaczeń dla strych lokomotyw. Mogli kontynuować stare oznaczenie, lub nadać coś łatwego do odszyfrowania.
Odpowiedz

Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem fikcyjne oznaczenie?
Skoro kupiłem pojazd powiedzmy ET22 i jest to moja prywatna własność to dlaczego mam używać oznaczeń konkurencji ? Czemu nie mogę używać moich własnych które może będą dla mojej firmy bardziej przydatne gdyż uwzględnia moje potrzeby a nie potrzeby konkurencji czy Mkoli.
Odpowiedz

MichałŁ napisał(a):koro kupiłem pojazd powiedzmy ET22 i jest to moja prywatna własność to dlaczego mam używać oznaczeń konkurencji
Kupiłem Opla Astre to dlaczego mam mówić ze to Opel a nie np Byskawica Jarząbka?
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

MichałŁ napisał(a):W transporcie samochodowym też to tak działa nikt mi nie zabroni używać nazwy Lexsus cyberion 5000. w moich celach. Wiadomo wszelkie papiery typu dowody homologację są jako solaris ale ja w mich celach moge sobie operować dowolnymi oznaczeniami.
Trochę złe porównanie. Oznaczenie pojazdu trakcyjnego jest jak numer rejestracyjny pojazdu drogowego.
Tak jak na podstawie numeru rejestracyjnego jesteś w stanie oczytać niektóre dane (jako zwykły śmiertelnik możesz ustalić co najmniej kraj i województwo w przypadku tablic zwykłych indywidualnych, zazwyczaj także i powiat), tak i dzięki oznaczeniu lokomotywy jesteś w stanie ustalić niektóre jej dane.
Odpowiedz

A tak na marginesie, to co myslicie o malowaniach? Tongue Wszak temat tego dotyczy ;P
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Mnie temat Dębicy się podoba.
Lizawka127.
Odpowiedz

Mariusz W. napisał(a):Trochę złe porównanie. Oznaczenie pojazdu trakcyjnego jest jak numer rejestracyjny pojazdu drogowego.
Tak jak na podstawie numeru rejestracyjnego jesteś w stanie oczytać niektóre dane (jako zwykły śmiertelnik możesz ustalić co najmniej kraj i województwo w przypadku tablic zwykłych indywidualnych, zazwyczaj także i powiat), tak i dzięki oznaczeniu lokomotywy jesteś w stanie ustalić niektóre jej dane.

No nie wiem są przypadki że takie same oznaczenia mają dwa różne pojazdy.

A oznaczenia właśnie ktoś wymyślił po to żeby dawały jakąś informację tylko że każda firma może chcieć aby przekazywały inne dane.
Odpowiedz

Tyle że np w Angli czy Francji nr rejestracyjny jest na całe życie pojazdu w danym kraju.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Schematy do Ls800e [SM42] michalgre 2 4 674 18.05.2015, 17:24
Ostatni post: michalgre
  ET22 - liczba sprawnych silników trakcyjnych Domio 3 4 254 20.08.2013, 07:33
Ostatni post: sarna

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.