Liczba postów: 21
Liczba wątków: 3
Dołączył: 08.02.2012
Reputacja:
0
Dzisiaj widziałem autobus PB na dworcu autobusowym w Katowicach i powiem wam że byłem w szoku. Wysoki, ogromny (nie wiem jaka marka) i miał.....skórzane (albo imitacja skóry) fotele. Na drzwiach wielki napis WI-FI. Było w nim dużo ludzi więc na frekwencję nie mogą narzekać.Także ja bym tutaj nie pisał o braku komfortu bo to naprawdę są linie które mogą dokopać PKP.Tylko żeby tego dokonać muszą mieć większą reklamę bo np. ja widziałem je pierwszy raz. No ale z drugiej strony wchodzę tu na forum a tu o nich temat. Busik był wypasiony.Pzdr
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: 21.02.2012
Reputacja:
0
Autobusy PB to Van Hool, mają 70 miejsc, a zamówili tez jakieś nowe, które mają mieć 90 miejsc.
Siedzenia są podobno z prawdziwej skóry. Jeździłem już wielokrotnie i jest dość komfortowo. Trasa Warszawa Berlin, jest nawet przed granicą postój kilkudziesięciominutowy na zjedzenie obiadu w zajeździe/restauracji (chyba ze względu na czas pracy kierowców).
Ja tam nie narzekam, ogrzewanie działa jak powinno, internet jest, gniazdka zawsze działają.
A co do reklamy to ja bym powiedział, że jest dość sporo o tej firmie, co jakiś czas artykuły na portalach, bilbordy w miastach, w metrze.
Nie tylko PB będzie konkurencją dla kolei.
Od 1 marca wchodzi nowy przewoźnik na linię Rzeszów - Kraków
http://www.marcel-bus.pl/krakow/
8 kursów dziennie w obu kierunkach, klima, toaleta, wi-fi, ceny biletów też "w miarę".
Czas przejazdu powinien być niezły biorąc pod uwagę, że będzie to połączenie bezpośrednie, bez żadnych przystanków po drodze, więc bez wjeżdżania do miast tylko obwodnice.
Wchodzą w dobrym momencie, bo teraz sobie klientów zdobędą, a jak na jesień będzie autostrada na odcinku RZ-KR gotowa to jeśli pojadą autostradą to czas będą mieli naprawdę dobry, myślę że w okolicach 2h może z drobnymi minutami powinni się mieścić.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Pozycja kolei może i zostanie naruszona na niektórych trasach, ale bardziej interesuje mnie, co na to oddziały PKS? Myślę, że ani jedno połączenie TLK ani iR nie zostanie zlikwidowane bezpośrednio wskutek obniżenia frekwencji będącej skutkiem działalności wyżej wymienionych przewoźników (auto)busowych, jednak PKS-y mogą dostać ostro w kość.
Jaro
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
meyde9 napisał(a):8 kursów dziennie w obu kierunkach, klima, toaleta, wi-fi, ceny biletów też "w miarę".
E, no proszę, opublikowali cennik. 35 zł i zniżka do 25 zł (28,5%) dla studentów i uczniów. Nie ma źle.
REGIO: 24 zł, czas przejazdu: 3:36 - 4:09
interREGIO: 31 zł, czas przejazdu: 3:07 - 3:37
TLK 30 zł (+5 zł), 3:14 - 3:58
Express "Małopolska" cena: szkoda gadać :-> czas: 3:45 :-O
wyższością busa jest godzinny takt rozkładu i WiFi, za to drogi w Krakowie mają ogólną tendencję do korkowania się.
[ Dodano: 2012-02-21, 20:03 ]
meyde9 napisał(a):Nie tylko PB będzie konkurencją dla kolei.
Od 1 marca wchodzi nowy przewoźnik na linię Rzeszów - Kraków
Nie oszukujmy się, poważnych przewoźników z "dużym" autokarami jeździ dużo więcej niż PB i Marcel, np. Neobus z Warszawy (Dw. Zachodni) na Podkarpacie jest niezłym potentatem już w tej chwili. Właściwie to rozgrywka na tej trasie będzie teraz toczyła się między Neobusem (~60 zł) a OLT Express Regional.(99)
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: 21.02.2012
Reputacja:
0
psim napisał(a):za to drogi w Krakowie mają ogólną tendencję do korkowania się. Akurat na tej trasie to nie powinno być, aż takim problemem pod warunkiem, że będą jeździć A4.
A4 - S7 - Śliwiaka - Surzyckiego - Lipska - Klimeckiego, aż do Mostu Kotlarskiego raczej się nie korkuje.
Jak na razie są 2 połączenia autobusowe Kraków - Rzeszów, jedno dzienne czas 3:00h i jedno nocne 2:50h, więc sądzę, że tutaj powinni w 3h spokojnie robić trasę.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Łoj panie, takie puste te autobusy czerwone jadą na Bydgoszcz, ceny dumpingują, nawet dodatkowy jeszcze bardziej pusty autobus postanowili dumpingowo wysłać, na złość miłośnikom kolei którzy i tak będą wiedzieli swoje :-D
Cytat:PolskiBus.com - Szybko Tanio Komfortowo
Informujemy, że w związku z dużym zainteresowaniem udostępniliśmy dodatkowe bilety na poniższe kursy:
Warszawa-Bydgoszcz o 18.15 w piątek 9 marca (powrót w niedzielę o 18.10)
Warszawa-Wrocław o 14.00 w piątek 9 marca (powrót w niedzielę o 16.00)
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
psim napisał(a):REGIO: 24 zł, czas przejazdu: 3:36 - 4:09
interREGIO: 31 zł, czas przejazdu: 3:07 - 3:37
TLK 30 zł (+5 zł), 3:14 - 3:58
Express "Małopolska" cena: szkoda gadać :-> czas: 3:45 :-O
Jak się nie mylę to w innym temacie Katarzyna pisała już o istnieniu Last Minute za 33 zł na Małopolskę. Frekwencja nie jest zbyt powalająca więc bilety można dostać od ręki ;-)W takiej sytuacji Ex jest bardziej opłacalny od busa :lol:
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Tak, tylko mało kto o tym wie.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
ET40 - to nie ja jestem moderatorem, sam zadecyduj jeśli uważasz że niewygodne fakty, nie pasujące do wygłaszanych poglądów, najlepiej zmieść pod dywan żeby nie było ich widać. Ja (w odróżnieniu) uważam że takie postępowanie jest błędem. No ale, jak wyżej.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
przem710 napisał(a):Tak, tylko mało kto o tym wie.
No i to w największym stopniu przyczynia się do porażki spółki IC. Przecież większość ludzi słysząc o pociągu Ex/EIC ma wyobrażenie o bilecie kosztującym majątek, a na tej linii prestiżowy pociąg jest tańszy niż bus :-)
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
psim napisał(a):ET40 - to nie ja jestem moderatorem, sam zadecyduj jeśli uważasz że niewygodne fakty, nie pasujące do wygłaszanych poglądów, najlepiej zmieść pod dywan żeby nie było ich widać. Ja (w odróżnieniu) uważam że takie postępowanie jest błędem. No ale, jak wyżej. Od dawna między Bydgoszczą i Warszawą kursują bezpośrednie autobusy PKS (PKS bydgoski, słupski, płocki, koszaliński, radomski i warszawski "Polonus"). To dla tych połączeń konkurencją są autobusy PB a nie dla pociągów TLK, które zresztą mają naprawdę niezły standard na tej trasie.
Swoją drogą widziałem dzisiaj przejeżdżający autobus jakiegoś prywatnego przewoźnika (nie wiem jakiego), tabliczka z przodu Kołobrzeg-Warszawa. CALUTKI obklejony folią reklamową, okna rzecz jasna również. :lol:
Zdanie na ten temat możesz wyrażać jakie tylko chcesz, tylko te uwagi niby skierowane w ogół MK są nie na miejscu.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
ET40 napisał(a):CALUTKI obklejony folią reklamową, okna rzecz jasna również. :lol:
To zupełnie jak EN57 interREGIO ŻUBR z reklamą piwa ;->
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
http://www.rp.pl/artykul/824867-Za-zlot ... a.html?p=1
Obszerny wywiad z polskim dyrektorem Polskiego Busa.
Według tego co mówi, rozwijają się szybciej niż zakładali. Niedługo zakupią nowe autokary by mieć ich 68 i otworzą nowe linie omijające Warszawę, co do tej pory nie ma miejsca.
Polecam przeczytanie.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
To mi przypomina jako żywo sytuację z wagonami REGIOekspres:
Cytat:inne przedsiębiorstwa zwykle nie potrafią zapewnić codziennie usługi takiej samej jakości. Bo nie mają aż tak dobrej, tak rozbudowanej floty jednakowych, komfortowych, wysokiej klasy autokarów. Jednego dnia pasażer takiej firmy może jechać autokarem, który jest rzeczywiście fajny, spełnia wszystkie wymogi. A drugiego dnia, kiedy wraca z tym samym przewoźnikiem, okazuje się, że pojazd jest zupełnie inny, gorszy, bo ten bardziej komfortowy został wynajęty na jakieś lukratywne zlecenie lub pojechał na zagraniczną wycieczkę.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Ujednolicenie taboru to akurat duża zaleta PB, korzysta na tym i przewoźnik i pasażer. Jazda PKS-em dalekobieżnym bywa ruletką, jako przykład podam swoje obserwacje autobusów, które do Bydgoszczy przyjeżdżają z Radomia. Czasem przyjeżdża nowoczesna Scania, czasem w miarę nowoczesny Autosan, a czasem zdezelowany DAB-Leyland. Dla miłośników autobusów takie zróżnicowanie może być ciekawe i fajne, ale obiektywnie oceniając - jest to niedogodność.
Jaro
|