Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Zobaczymy, jak długo ropa będzie poniżej 6zł... Obawiam się, że nie za długo.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Wątpię czy koszt paliwa ma mocne przełożenie na całościowy koszt przejazdu. Niech podrożeje o 1 zł na litrze, one ponoć spalają 25 l/100 km.
Czyli przejazd do Gdańska (346 km wg Google Maps) wychodzi 87 zł drożej. To są 3 bilety po 35 zł, w skali pojazdu 70-osobowego i ogromnej (jak się okazuje) popularności - nie tak wiele.
[ Dodano: 2012-04-02, 13:02 ]
Oczywiście zdaję sobie sprawę że to są przeraźliwie zgrubne szacunki, bo w rzeczywistości innych składników i czynników jest multum. Tu zastanawiam się tylko nad rozmiarem problemu "drożejące paliwo".
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Dodajmy też, że PolskiBus nie leje paliwa na pierwszej lepszej stacji paliw tylko ma pewnie umowę z jakimś konkretnym dostawcą - przez to ceny są pewnie niższe niż te dla zwykłego zjadacza chleba. Podwyżki aż tak mocno się pewnie na PB nie odbiją.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Poza tym zawsze można wprowadzić te nieszczęsną "+ rezerwację za 1 zł" i od razu się zwraca.
Tak że ja w drożejącym paliwie nie dopatrywałbym się ratunku dla kolei przed PB. Sorry, nie będzie tak łatwo ;-) Natomiast z całą pewnością jest to stracona szansa kolei na przejęcie samochodziarzy, którym portfele zaczynają chudnąć.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Być może PolskiBus należy do tak zwanej grupy zakupowej, dzięki czemu ceny paliw mogą być naprawdę niskie.
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
Oj nie są tak znowu niskie, ropa kosztuje teraz ok. 2,3 pln/litr, do tego trzeba ją przetransportować i przerobić w paliwa, co też kosztuje. I doliczyć podatki. A w dumping chyba się nikt nie bawi ;-)
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
No wiadomo że poniżej pewnych cen nie zejdą, lecz ceny które proponuje duża grupa zakupowa są nie osiągalne dla nikogo z nas.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
No, mi się wydaje, że PB obecnie jeździ trochę po kosztach. Nie można tak robić bez końca, bo, no przepraszam bardzo, zakup tych nowiuśkich, pachnących autobusów (na kredyt?) musi się zwrócić, na pewno jakieś większe zyski będą chcieli w końcu osiągać. Nie powiedziane jednak, że nie będą nadal konkurencyjni. Kolej jest w stanie wygrać na prędkości, ale jeśli główne szlaki rzeczywiście będą miały co najmniej 130 km/h.
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
Troszkę chamska zagrywka, ażeby prezentację nowego dalekobieżnego autobusu przeprowadzać pod dworcem kolejowym, i to na dodatek w moim Gdańsku :-|
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
No właśnie o to chodzi, PB właśnie zabiega o klientów IC.
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
Z punktu widzenia ich wizerunku i kampanii marketingowej to był pewnie majstersztyk. No ale kolej w pewien sposób sama się podkłada np. słynna reklama na froncie dworca centralnego - Olej Kolej leć z LOTem ;-)
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Dokładnie to samo robi Honda reklamując skutery miejskie w tzw. autoboxach, czyli monitorach zainstalowanych w niektórych autobusach miejskich MZK Bydgoszcz. Oczywiście wydźwięk niemych spotów jest następujący: "olej autobusy, jedź skuterem". Swoją drogą bardziej kretyńskiej reklamy dawno nie widziałem, kto widział, ten wie o co chodzi.
Jaro