24.06.2011, 18:02
I 19T zapewnią kompletną obsługę tej linii, czy będą wspomagane starym taborem?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
[Wrocław] Tramwaj Plus
|
24.06.2011, 18:02
I 19T zapewnią kompletną obsługę tej linii, czy będą wspomagane starym taborem?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
24.06.2011, 19:30
Mają być tylko 19T. Czy po kilku dniach coś się nie zmieni tego nie wiadomo.
25.06.2011, 04:09
Takt linii 33 PLUS: 3/h poza szczytem, 4/h w szczycie (tylko w dni robocze). W tym miejscu wrocławianie zostali okłamani, bo jeszcze niedawno zapowiadano, że pilotażowy T+ będzie jeździł co 12 minut.
Rozkład jazdy w internecie wisi od wczoraj, ale jest niekompletny: nie ma odjazdów z przystanków początkowych. Takie ułatwienie dla pasażera :/ EDIT: relacja z podróży: Zaliczyłem całą linię 33 PLUS wagonem #3105 i stwierdziłem, że to nic nadzwyczajnego. Przy odjeździe z przystanku Wierzbowa dwie minuty postoju - motorniczy miał problem ze sterownikiem. Najpierw wewnętrzne tablice z prawej strony pokazywały tylko numer linii, te z lewej działały prawidłowo. Potem jeszcze motorowy wysiadł, aby zobaczyć, czy prawidłowo wyświetla się numer linii z przodu. Ostatecznie wszystko zadziałało, jak należy. Za wyjątkiem braku spisu możliwości przesiadek na wewnętrznych tablicach. Przed Dominikańskim zawiodłem się jeszcze bardziej, motorniczy musiał ręcznie przerobić zwrotnicę. W drodze na Grunwaldzki dały znać o sobie sztywne wózki - wycie głośniejsze, niż w Linke-Hofmannie. Ponadto coś stuka w przegubach, ale nie skrzypi, jak w 16T. Przed RRR minuta postoju (od strony M. Grunwaldzkiego). Na wyjeździ z ronda w kierunku przeciwnym - Siemens się zmienia na *** w momencie zamknięcia drzwi. Przejeżdżanie przerywaczy na rozruchu to chyba nic nadzwyczajnego - motorowi muszą się przyzwyczaić do innego położenia pantografu. Szarpało. Wjazd na pętlę Stadion Olimpijski, oczywiście na zewnętrzny tor - wagonem ostro szarpnęło w bok. Trochę później stałem na pl. Grunwaldzkim - 33 jadące od centrum miało 5 minut opóźnienia. Świetnie, jak na początek. Ponadto tablica elektroniczna pokazywała odjazd tego tramwaju podwójnie - o 7:20 i 7:22. Na Dominikańskim wsiadła starsza pani i pytała się, czy to jest trójka i czy jedzie prosto I ostateczna żenada na Wierzbowej - po wjeździe na żeberko motorowy wychodzi z kluczem i pędzi do zwrotnicy, żeby przerobić ją w kierunku ul. Skargi. Odjazd - 2 minuty opóźnienia. Podsumowując - żadna rewelacja. Taniej by wyszło wyremontować za te pieniądze Linke-Hofmanny i puścić je na dodatkową linię 33. Dzisiaj jeżdżą wagony: #3105, #3107 i chyba #3108.
26.06.2011, 12:58
Czyli chyba jednak falstart linii.
Dziwi mnie ten takt - co 20 minut a przecież utrzymywano, że będą jeździć co 12 - to tymczasowe rozwiązanie, czy po prostu wycofano się z pomysłu 12 minut? Chcę przyjechać do Wrocławia i samemu sprawdzić, jak jedzie się linią 33PLUS, ale widzę, że na pozytywne zaskoczenie nie mam co liczyć.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
26.06.2011, 21:56
mikrobart, szkoda pieniędzy i czasu, żeby specjalnie po to jechać do Wrocławia. Zaraz wrzucę fotkę. Na dniach będzie więcej zdjęć.
Wiadomości: Z dostarczonych dziesięciu wagonów tylko trzy były sprawne w dniu uruchomienia linii (wczoraj). Wczoraj lub dzisiaj na 33PLUS awaryjnie pojawił się tego typu skład. ZTCW, przygotowano czwartą Skodę na poniedziałek, ale trwa polowanie na stopiątki z oznaczeniem "33PLUS". EDIT: pod tym adresem są już foty #3102 i #3105.
26.06.2011, 22:01
Czas przejazdu od zwykłej 12-stki nie będzie się o wiele różnić. Skoro ma wszędzie dostawać "zieloną falę" to traci na moście Szczytnckim i Grunwaldzkim nie ma wydzielonych torowisk.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!
Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd. Zestawienia pociągów
26.06.2011, 22:41
Zielonej fali nie ma, bo system inteligentnego transportu (ITS) jeszcze nie istnieje. Co do braku wydzielonych torowisk: ...
Inaczej ujmując: tramwaj plus w obecnej postaci nie różni się niczym od innych linii. Jak napisałem wyżej, nawet nie ma gwarancji, że zawsze pojawi się niskopodłogowa Škoda. EDIT: a tak wygląda słupek przystankowy, przy którym zatrzymuje się T+. Oznaczenie linii nawet nie mieści się w kratce, dzięki czemu każdy od razu pozna, że jest to "wyjątkowa" linia :lol:
30.06.2011, 15:18
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
01.07.2011, 12:53
Wiadomości, które uzyskałem z MPK:
Cytat:Najważniejsze jest to, żeby pamiętać, że linia 33 Plus ma charakter pilotażowy i tymczasowy, co często jest pomijane. W tej chwili w zajezdni MPK jest dostarczonych 10 tramwajów Skoda 19 T. Wszystkie w zasadzie są przygotowane do ruchu. Na trasy wypuszczamy rano 3 brygady i popołudniu dokładamy jeszcze jedną zgodnie z organizacją ruchu i potrzebami obsadzenia linii. Od 25 czerwca na trasie linii 33 Plus pojawiały się już wozy o numerach: 3101, 3102, 3103, 3104, 3105, 3106,3107 i 3108.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
03.07.2011, 16:13
Cytat:ju¿ sam fakt, ¿e s± dwukierunkowe oznacza, ¿e komputer dostaje wiêcej danych – te same silniki musz± dzia³aæ w dwie strony.Buahahaha, no dawno siê tak nie u¶mia³em. Do takiego arcytrudnego zadania proponujê wypchaæ ca³y tramwaj jakim¶ porz±dnym klastrem co ma kilka teraflopsów. I do tego jeszcze silnik co siê w dwie strony krêci! ¯al.
05.08.2011, 12:10
Ciekawi mnie sens Tramwaju Plus, skoro jeździ tak, jak wszystkie inne tramwaje - ba, nie zanosi się na to, żeby 33 jeździło inaczej:
http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,prz ... -8093.html
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
05.08.2011, 15:23
Dla władz Wrocławia problemem jest przebudowa Braniborskiej - jest w tym sens, nie mogą wydzielić torowiska i skazać kierowców na ogromne korki - ulica straci wtedy przecież sporo na szerokości.
Tylko gdzie tendencja do ograniczania ruchu aut w centrum?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
27.08.2011, 13:14
Dzisiaj ruszyła linia 32PLUS - kursuje w relacji Pilczyce - Plac Jana Pawła II - Mosty Mieszczańskie. Ktoś jechał?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
29.08.2011, 00:59
Czy będzie wprowadzona jakaś normalna numeracja bez tych plusów?
29.08.2011, 08:39
Nie, właśnie dlatego, że te trzy linie są "wyjątkowe", bo prowadzone Skodami 19T i na zasadach Tramwaju Plus - choć na razie nie jest to jakoś szczególnie widoczne, to linie będą oznaczone jako 31PLUS, 32PLUS, 33PLUS.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Prywatny tramwaj na gdańskich torach | Adams | 1 | 2 859 |
04.02.2018, 20:22 Ostatni post: kazio |
|
Tramwaj z wodorowymi ogniwami paliwowymi | kazio | 0 | 3 195 |
26.03.2015, 13:52 Ostatni post: kazio |
|
Dwunapędowy tramwaj | kazio | 2 | 3 712 |
10.03.2015, 11:44 Ostatni post: kazio |
|
[Jaworzno] Darmowy tramwaj na energię słoneczną? | Adams | 40 | 17 803 |
12.02.2015, 13:22 Ostatni post: ET40 |
|
[GOP] Tramwaj komputerowy na Noc Muzeów | ET40 | 0 | 3 664 |
15.05.2014, 23:40 Ostatni post: ET40 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |