Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Cytat:Firma Swedwood - należący do Ikei producent mebli - w dwa miesiące zrewitalizowała odcinek Szczytno - Wielbark linii kolejowej nr 35. Wydała na to ponad 150 tys. zł. - wszystko po to, żeby ograniczyć ruch ciężarówek do fabryki. Na razie po linii mają kursować pociągi towarowe PKP Cargo do fabryki, Swedwood jednak wyremontował perony w Wielbarku i namawia Przewozy Regionalne do uruchomienia połączeń pasażerskich
(...)
Prace nad przywróceniem przejezdności linii kolejowej rozpoczęły się 18 marca, a ostateczny odbiór robót nastąpił już 5 maja. - Za wszystkie usługi zapłaciliśmy ponad 150 tysięcy złotych (...) Fabryka otrzymała nieodpłatnie na potrzeby remontu materiały staroużyteczne o wartości 40 tysięcy złotych od zarządcy infrastruktury PKP PLK.(...) Na odcinku w razie potrzeby jest możliwa do osiągnięcia prędkość 80 km/h dla pociągów pasażerskich i 60 km/h dla pociągów towarowych (...)
Na razie pociągi będą jeździć trochę wolniej. - Odcinek Szymany – Wielbark zostanie przywrócony do ruchu z dniem 1 lipca 2011. Stan infrastruktury pozwala na jazdę pociągów towarowych z prędkością 50 km/h, szynobusów 60 km/h
(...)
Jeżeli samorząd zdecyduje się dofinansować kursy szynobusów PR, to wznowiony zostanie także ruch pasażerski - informuje Łańcucki. Na przewozach bardzo zależy Swedwoodowi. - Nasza fabryka zatrudnia prawie 1100 osób. Wiele z nich dojeżdża do pracy z okolic Szczytna. Mamy nadzieję, że Przewozy Regionalne uruchomią to połączenie (...)
(...) w przyszłości Swedwood zamierza także zabiegać o odtworzenie linii kolejowej do Ostrołęki. Tu może liczyć na pomoc władz samorządowych sąsiedniego województwa. Władze powiatu przasnyskiego rozpoczęły starania o nieodpłatne przejęcia linii kolejowej Ostrołęka – Szczytno na odcinku Parciaki-Chorzele, który jest obecnie objęty procedurą likwidacyjną. Samorządowcy uważają, że transport kolejowy ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Przasnyskiej Strefy Gospodarczej. Co interesujące, inną linię kolejową do Ostołęki - z Tłuszcza - chce wyremontować elektrownia.
Całość:
http://www.rynek-kolejowy.pl/24880/Jutr ... lbarka.htm
Co Wy na to?
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 84
Liczba wątków: 4
Dołączył: 29.04.2011
Reputacja:
0
Z 10 lat temu Swedwood zbudował sporą (kilka kilometrów) bocznicę do swoich zakładów w Lubawie, czym uratował od likwidacji linię Zajączkowo Lub. - Lubawa.
A w weekend po Wielkopolsce będzie jeździł parowóz + wagony REGIOekspres wynajęte przez Ikeę (obchody 50 urodzin).
interREGIO - taniej niedasię.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
seba napisał(a):parowóz + wagony REGIOekspres wynajęte przez Ikeę
Bajer! Musimy coś takiego kiedyś zorganizować z CSMK :-D
To dlatego jeden z REGIOekspresów na dobre stracił atrybuty "klima", "rezerwacja", "wózkowicze"? :-|
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
O, a to ciekawe, bo zarówno Mazowsze jak i Mewa mają dostępną rezerwację na 22/06.
Natomiast Mazowsze nie ma jej na najbliższy weekend, z powodu "
okresowego przeglądu technicznego wagonów REGIOekspres. Skład zestawiony z przedziałowych wagonów zastępczych."
hock:
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 84
Liczba wątków: 4
Dołączył: 29.04.2011
Reputacja:
0
Terminy w IPR są dobre, pospieszny pisze o tym samy wydarzeniu, ale o innym pociągu.
interREGIO - taniej niedasię.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Kilka fajnych filmików z przejazdu:
Witam, nawiązując do tematu,
mamy teraz październik, czy jeździ coś po tej linii??
Jeżdżę często przez Wielbark i Szczytno i tak naprawdę to jeszcze nie trafiłem na żaden przejazd towarowy ani osobowy..
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
kolejarzowozy chyba zawsze będą....
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
No. To kulejarze do spóły z urzędasami postawili na swoim. Nie będzie Szwed pluł nam w twarz! My tu mamy lata doświadczeń w organizacji transportu kolejowego, a taki Szwed to co? On zupełnie nie rozumie lokalnej specyfiki!
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
To teraz Sherwood powinien domagać się zwrotu poniesionych kosztów związanych z modernizacją trasy.