Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
:-O Jestem pod wrażeniem. 150 to niezła liczba. IC chyba naprawdę chce poprawić swój wizerunek, chociaż upatruję też w tym przygotowań do prywatyzacji niestety. To ile w sumie będzie tych nowych i zmodernizowanych wagonów?
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Tak na prawdę to i tak trochę za mało, wystarcza tylko na przeżycie kolejnego roku... Tyle rewizji powinno wykonywać się od zawsze.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Tylko, że to nie będą same rewizje, a dość głębokie modernizacje. Rewizje swoją drogą.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Najważniejsze, że coś się dzieje. Jak na początku pospieszne zostały przejęte przez Intercity to niemal wszystkie wagony jeździły w malowaniu czerwono - zielonym. Teraz po 4 latach coraz więcej widzi się białego koloru, czyli rewizje i modernizacje są przeprowadzane, ale wiadomo, że kilkuset wagonów nie da się odstawić od razu. Dla mnie 150 wagonów to już 10 pociągów. To jest dobra ilość. Należy zauważyć również czas trwania NR czy NG oraz ich koszta.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
PKP Intercity ogłosiło przetarg na sprzedaż 5 lokomotyw spalinowych serii SU45. Oferty w przetargu można składać do 2 października.
Na sprzedaż spółka wystawiła 5 lokomotyw. SU45 o numerze 152 została wybudowana w roku 1974, a jej cena wywoławcza to 295 tys. zł. Pozostałe lokomotywy (o numerach 175, 183, 195 i 214) zostały zbudowane w roku 1975. Ich ceny wywoławcze to odpowiednio 393, 344, 295 i 393 tys. zł.
źródło: Rynek Kolejowy
A to ciekawe, bo IC chce zakupić przecież 10 loków spalinowych do obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych. Nie lepiej było przeprowadzić NG tych 5 lokomotyw i dodatkowo można by było pokusić się o więcej połączeń?
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Ale to by było jeszcze więcej deficytowych połączeń obsługiwanych starymi, awaryjnymi lokomotywami.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Przecież piętrowe wagony są bardziej pojemne od zwykłych, więc nie wiem o co miałyby być awantury?
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Przeczytałeś uważnie? Piętrusów NIE BĘDZIE, więc PIC niech lepiej zapewni sprawny takt rewizji wagonów, aby np, zimą nie doszło do braków taborowych, które miały by uderzyć w pociągi relacji Wwa - Łódź.
PIC miał szanse odciążyć odciążyć swój park taborowy od długich zestawień pociągów relacji Wwa - Łódź, a tak nadal będzie potrzeba 11 wagonów i więcej w szczycie i przynajmniej 7 poza szczytem.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Cytat:Projekt ten nie uzyska prawdopodobnie finansowania – przyznał Janusz Malinowski.
Urbi napisał(a):Czyli piętrusy mamy już odhaczone
Pora na smutną prawdę o Pendolino.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
O Pendolino walczą, podobno są gotowi na zmiany w umowie z MI żeby tylko nie stracić dofinansowania.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
A, to łaskawcy, gotowi na utratę ustawowego monopolu i to jeszcze z gwarancją dofinansowania na samofinansującej się trasie? No, no!
Ja sprawę Pendolino w PIC podsumuję krótko: sen gęsi o byciu łabędziem.... ;-)
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Wyczuwam powtórkę z EU11/EU43. Wtedy również wszyscy byli pewni że nowe lokomotywy pojawią się na torach, do tego stopnia że o mały włos nie pocięto wszystkich EP08. Zresztą ofiary EU11/EU43 i tak były w postaci wycofanych EP05. Nawet szykowano już przeniesienie części lokomotyw EP09 do Gdyni Grabówka. Okazało się że lokomotyw nie będzie.
Liczba postów: 142
Liczba wątków: 19
Dołączył: 02.09.2011
Reputacja:
0
przem710. Widziałem EU11- 007 między Bedoniem a Ł. Andrzejowem jak jechała luzem. Według planów sprzed 15 laty miało być EU11- 42 szt. EU43- 8 szt. Pendolino - 16 szt.