Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inwestycyjna ofensywa w PKP Intercity
#46
PKP Intercity: Kolejne wagony do remontu. W sierpniu przetarg

Modernizacji w PKP Intercity ciąg dalszy. W sierpniu przewoźnik zamierza ogłosić przetarg na remont 150 kolejnych wagonów. W najbliższym czasie podpisze też kontrakt na zakup 25 nowych wagonów. Choć przetarg nie jest jeszcze rozstrzygnięty, jak informuje prezes PKP Intercity, prawdopodobnie wygra go jedyny oferent – Zakłady Cegielskiego w Poznaniu.

Nowe wagony będą jeździły na trasie między Wrocławiem, Poznaniem a Gdynią. Jak podkreśla Janusz Malinowski, dzięki temu pasażerowie będą podróżować wygodnie i szybciej. Jeszcze niedawno podróż z Trójmiasta do Poznania zajmowała ponad 5,5 godziny. Teraz trwa około 3,5 godz. i według zapowiedzi szefa spółki kolejowej, wkrótce będzie jeszcze krótsza.

źródło: Rynek kolejowy
Odpowiedz

#47
:-O Jestem pod wrażeniem. 150 to niezła liczba. IC chyba naprawdę chce poprawić swój wizerunek, chociaż upatruję też w tym przygotowań do prywatyzacji niestety. To ile w sumie będzie tych nowych i zmodernizowanych wagonów?
Odpowiedz

#48
Tak na prawdę to i tak trochę za mało, wystarcza tylko na przeżycie kolejnego roku... Tyle rewizji powinno wykonywać się od zawsze.
Odpowiedz

#49
Tylko, że to nie będą same rewizje, a dość głębokie modernizacje. Rewizje swoją drogą.
Odpowiedz

#50
Najważniejsze, że coś się dzieje. Jak na początku pospieszne zostały przejęte przez Intercity to niemal wszystkie wagony jeździły w malowaniu czerwono - zielonym. Teraz po 4 latach coraz więcej widzi się białego koloru, czyli rewizje i modernizacje są przeprowadzane, ale wiadomo, że kilkuset wagonów nie da się odstawić od razu. Dla mnie 150 wagonów to już 10 pociągów. To jest dobra ilość. Należy zauważyć również czas trwania NR czy NG oraz ich koszta.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#51
PKP Intercity ogłosiło przetarg na sprzedaż 5 lokomotyw spalinowych serii SU45. Oferty w przetargu można składać do 2 października.

Na sprzedaż spółka wystawiła 5 lokomotyw. SU45 o numerze 152 została wybudowana w roku 1974, a jej cena wywoławcza to 295 tys. zł. Pozostałe lokomotywy (o numerach 175, 183, 195 i 214) zostały zbudowane w roku 1975. Ich ceny wywoławcze to odpowiednio 393, 344, 295 i 393 tys. zł.

źródło: Rynek Kolejowy

A to ciekawe, bo IC chce zakupić przecież 10 loków spalinowych do obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych. Nie lepiej było przeprowadzić NG tych 5 lokomotyw i dodatkowo można by było pokusić się o więcej połączeń?
Odpowiedz

#52
Ale to by było jeszcze więcej deficytowych połączeń obsługiwanych starymi, awaryjnymi lokomotywami.
Odpowiedz

#53
"Niemal pewne jest, że PKP Intercity zrezygnuje z projektu dotyczącego zakupu wagonów piętrowych do obsługi ruchu na linii Warszawa – Łódź. – Projekt ten nie uzyska prawdopodobnie finansowania – przyznał Janusz Malinowski."

http://www.rynek-kolejowy.pl/35396/PKP_ ... 014_r_.htm

Czyli piętrusy mamy już odhaczone, niech PIC szykuje się na rewizje SPOTów i YB Bautzenów, aby w przyszłości unikną awantur, afer itp, że ludzie nie mieszczą się w wagonach.
Odpowiedz

#54
Przecież piętrowe wagony są bardziej pojemne od zwykłych, więc nie wiem o co miałyby być awantury?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#55
Przeczytałeś uważnie? Piętrusów NIE BĘDZIE, więc PIC niech lepiej zapewni sprawny takt rewizji wagonów, aby np, zimą nie doszło do braków taborowych, które miały by uderzyć w pociągi relacji Wwa - Łódź.

PIC miał szanse odciążyć odciążyć swój park taborowy od długich zestawień pociągów relacji Wwa - Łódź, a tak nadal będzie potrzeba 11 wagonów i więcej w szczycie i przynajmniej 7 poza szczytem.
Odpowiedz

#56
Cytat:Projekt ten nie uzyska prawdopodobnie finansowania – przyznał Janusz Malinowski.

Urbi napisał(a):Czyli piętrusy mamy już odhaczone

Pora na smutną prawdę o Pendolino.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#57
O Pendolino walczą, podobno są gotowi na zmiany w umowie z MI żeby tylko nie stracić dofinansowania.
Odpowiedz

#58
A, to łaskawcy, gotowi na utratę ustawowego monopolu i to jeszcze z gwarancją dofinansowania na samofinansującej się trasie? No, no!

Ja sprawę Pendolino w PIC podsumuję krótko: sen gęsi o byciu łabędziem.... ;-)
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#59
Wyczuwam powtórkę z EU11/EU43. Wtedy również wszyscy byli pewni że nowe lokomotywy pojawią się na torach, do tego stopnia że o mały włos nie pocięto wszystkich EP08. Zresztą ofiary EU11/EU43 i tak były w postaci wycofanych EP05. Nawet szykowano już przeniesienie części lokomotyw EP09 do Gdyni Grabówka. Okazało się że lokomotyw nie będzie.
Odpowiedz

#60
przem710. Widziałem EU11- 007 między Bedoniem a Ł. Andrzejowem jak jechała luzem. Według planów sprzed 15 laty miało być EU11- 42 szt. EU43- 8 szt. Pendolino - 16 szt.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
10 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.