Liczba postów: 6
Liczba wątków: 1
Dołączył: 23.06.2011
Reputacja:
0
Jestem tu nowy i Witam Wszystkich!
Jak sądzicie, w jakim kierunku idą pasażerskie przewozy kolejowe jeśli chodzi o tabor? Tak jak w temacie- składy klasyczne, czy zespolone? Do których należy przyszłość?
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Witaj!
Będą funkcjonowały równolegle. :-)
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 0
Dołączył: 29.05.2011
Reputacja:
0
Równolegle, tak przynajmniej wskazuje logika, aczkolwiek w dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Równolegle, jednak oba typy składów mają swoje zastosowanie i tak trudno mi wyobrazić sobie pociąg wysokich prędkości (czyli powyżej 250 km/h) będący składem klasycznym (jednak w tym momencie dyskutujemy tu nie o Polsce, tylko raczej o "reszcie świata" zachodniego). Generalnie obecnie trochę więcej argumentów przemawia za składami zespolonymi, jeżeli do składów zespolonych zaliczymy także wagony motorowe popularnie i błędnie nazywane szynobusami. Najsilniejszy argument to ekonomia - dlatego większość składów interREGIO jest obsługiwana składami EN57, EN71 i ED72 a także rodzynkami ED73 i ED59, z przyczyn ekonomicznych też na trasach spalinowych składy wagonowe są wypierane przez SZT i wagony motorowe. Za składami wagonowymi przemawia komfort i elastyczność - można taki skład poprowadzić lokomotywą elektryczną, a tam, gdzie trzeba zmienić lokomotywę na spalinową.
Jaro
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
A zapomnieliście o składach typu push-pull. To idealne rozwiązanie dla kolei regionalnych, posiada zalety EZT takie jak błyskawiczna zmiana czoła, a także zalety tradycyjnych składów wagonowych gdyż można zestawiać dowolna konfiguracją.