Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Składy klasyczne czy zespolone?
#1
Jestem tu nowy i Witam Wszystkich!
Jak sądzicie, w jakim kierunku idą pasażerskie przewozy kolejowe jeśli chodzi o tabor? Tak jak w temacie- składy klasyczne, czy zespolone? Do których należy przyszłość?
Odpowiedz

#2
Witaj!

Będą funkcjonowały równolegle. :-)
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#3
Równolegle, tak przynajmniej wskazuje logika, aczkolwiek w dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe.
Odpowiedz

#4
Równolegle, jednak oba typy składów mają swoje zastosowanie i tak trudno mi wyobrazić sobie pociąg wysokich prędkości (czyli powyżej 250 km/h) będący składem klasycznym (jednak w tym momencie dyskutujemy tu nie o Polsce, tylko raczej o "reszcie świata" zachodniego). Generalnie obecnie trochę więcej argumentów przemawia za składami zespolonymi, jeżeli do składów zespolonych zaliczymy także wagony motorowe popularnie i błędnie nazywane szynobusami. Najsilniejszy argument to ekonomia - dlatego większość składów interREGIO jest obsługiwana składami EN57, EN71 i ED72 a także rodzynkami ED73 i ED59, z przyczyn ekonomicznych też na trasach spalinowych składy wagonowe są wypierane przez SZT i wagony motorowe. Za składami wagonowymi przemawia komfort i elastyczność - można taki skład poprowadzić lokomotywą elektryczną, a tam, gdzie trzeba zmienić lokomotywę na spalinową.
Jaro

Odpowiedz

#5
Cytat:Jak sądzicie, w jakim kierunku idą pasażerskie przewozy kolejowe jeśli chodzi o tabor?
Idą w kierunku składów zespolonych. (niestety)
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#6
Elastyczność składów wagonowych to też możliwość zmiany długości stosownie do potrzeb. Komfort oferują lepszy tylko w stosunku do bardziej budżetowych EZTów, zespolaki (czy to KDP czy "zdegradowane" jak nasze Pendolino) są dość porównywalne. W segmencie 160-200km/h składy wagonowe trzymają się mocno (ze względu na komfort, cenę i elastyczność), powyżej i poniżej tylko "multiple units" Wink
Odpowiedz

#7
A zapomnieliście o składach typu push-pull. To idealne rozwiązanie dla kolei regionalnych, posiada zalety EZT takie jak błyskawiczna zmiana czoła, a także zalety tradycyjnych składów wagonowych gdyż można zestawiać dowolna konfiguracją.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.