Ankieta: Czy budowa metra we Wrocławiu to dobry pomysł?
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Tak, metro jest Wrocławiowi potrzebne, nawet już dziś.
21.74%
5 21.74%
Tak, ale w przyszłości. Trzeba będzie nad metrem pomyśleć, bo komunikacja tramwajowa może stać się niewydolna.
34.78%
8 34.78%
Nie, to zły pomysł.
43.48%
10 43.48%
Razem 23 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wrocław] Przymiarki do budowy metra
#46
Bez sensu - SKM należy uruchomić raczej tam, gdzie dojechać szybko już można - o inwestycjach można myśleć dopiero wtedy, gdy pierwsze linie się sprawdzą.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#47
No dobrze, tylko problemem jest estakada a raczej jej mała przepustowość. Jak chcesz przy takim dużym obecnie obciążeniu ruchem dalekobieżnym wpuścić tam SKM, skoro nie ma nawet SBL na odstępie Główny-Grabiszyn :?:
Odpowiedz

#48
SKM na czas remontu Głównego nie jest możliwa. Estakada ma małą przepustowość i raczej nigdy się ona nie zwiększy. Pod nazwą SKM nie mam na myśli pociągów kursujących co 5-10 minut - na początek wystarczy takt co 30-40 minut w czasie dnia (7:00-16:00), potem co godzinę czy nawet 70 minut. Tak jak mówiłem - dwie linie, o których mówię wystarczą na początek - dadzą obraz tego, jakim zainteresowaniem będzie się cieszyć kolej aglomeracyjna.

Przypominam, że niedługo we Wrocławiu powstanie nowy p.o. Wrocław Osobowice Cmentarz.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#49
SKM w takcie 30 min? To wybitnie nie ma sensu... Chyba, że chcesz udowodnić, że SKM nie potrzeba. Zwiększenie przepustowości linii można osiągnąć poprzez modernizację sbl, ewentualnie budowę nowego/nowych torów.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#50
Ja zaś mówię o budowie przystanku na łącznicy Gądów-Zachodni, gdyż przechodzi ona obok dużego osiedla mieszkaniowego, które może wygenerować spory potok podróżnych ;-)
Odpowiedz

#51
rustsaltz, SKM tylko w nazwie - we Wrocławiu chyba nie potrzeba pociągów częściej niż co 20 minut. Może nie mam racji - tu musieliby się wypowiedzieć mieszkańcy Wrocławia.

rustsaltz napisał(a):ewentualnie budowę nowego/nowych torów.

Jasne, ale estakada nie jest gumowa, ciężko ją rozszerzyć.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#52
Skoro 20 minut to zbyt często, w takim wypadku metro jest zbędne.
Odpowiedz

#53
Może i jestem w błędzie - proszę nie brać moich słów zbyt pewnie, nie jestem mieszkańcem Wrocławia, możliwe, że takt 5-10 minutowy znalazłby chętnych w godzinach szczytu. Co do metra, które kursowałoby co 2-3 minuty - jestem przekonany, że składy jeździłby dość puste, taki takt w mieście, w którym mieszka 600 000 osób nie jest konieczny.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#54
@mikrobart

W wielu miastach w Niemczech stosuje się tzw Premetro- system wagonów zdolnych jeździć pod ziemią na tzw trzecią szynę (bądź na zwykłe zasilanie)- w Centrum a poza nim tory łączą się z trasami tramwajowymi lub kolejowymi. Takie metro jest tańsze w utrzymaniu niż metro klasyczne- tabor to wagony tramwajowe a torowiska lekkie ;-)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Premetro
Odpowiedz

#55
Tak, ale ja mówię o rozwiązaniu od zaraz - o sposobie na korki w mieście. Mówię o czymś, co nie wymaga inwestycji w infrastrukturę.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#56
W SKM Trójmiasto kolejka jeździ z częstotliwością co 10-15 min, i czasami wagony są strasznie zapchane. 1-2 minuty to zbyt często. Aby wybudować metro na jakieś trasie musi być pewność że będzie tam bardzo duży napływ pasażerów, w przeciwnym wypadku całość nie mam sensu.
Odpowiedz

#57
Dlatego Premetro jest dobrym rozwiązaniem, gdyż jest tanie i uniwersalne- można je łączyć ze zwykłym systemem tramwajowym-> jak w Krakowie

Cytat:Premetro– rodzaj szybkiego tramwaju, kursującego po bezkolizyjnych trasach (lub bezkolizyjnych odcinkach tras), przystosowanych do późniejszego włączenia w sieć metra. Budowle inżynierskie (tunele, wiadukty) są dopasowane zarówno do skrajni metra jak i tramwaju.

Za: Wikipedia
Odpowiedz

#58
rustsaltz napisał(a):SKM w takcie 30 min? To wybitnie nie ma sensu...
Mimo to, SKMka w Warszawie je¼dzi pe³na. W tym bezsensie jest jednak jaki¶ sens...
Odpowiedz

#59
Dlatego twierdzę, że na początek taki takt we Wrocławiu miałby sens. Potem można częstotliwość zwiększyć do 20 minut - o ile się sprawdzi.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#60
Jeszcze coś nt. tego, co napisał ET40:
ET40 napisał(a):żeby nie stało się tak jak na PST, że na trasie szybkiego tramwaju pasażerów tłuką i wytrząsają
http://www.phototrans.eu/14,22305,0,Konstal_102N_5.html Popatrzmy na to zdjęcie z 2004 roku. Naprawdę nie sądziłem, że w 2004 roku to było możliwe... Kanciak na PST...

EDIT: Obleśny Szczur, dzięki ;-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Szczecin] Zejście do stacji kolei podziemnej (metra) Mariusz W. 3 4 060 29.11.2014, 22:55
Ostatni post: sm31-131
  [Warszawa] 8 linii metra? mikrobart 9 5 126 02.09.2011, 17:28
Ostatni post: Maciej

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.