Ankieta: Czy budowa metra we Wrocławiu to dobry pomysł?
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Tak, metro jest Wrocławiowi potrzebne, nawet już dziś.
21.74%
5 21.74%
Tak, ale w przyszłości. Trzeba będzie nad metrem pomyśleć, bo komunikacja tramwajowa może stać się niewydolna.
34.78%
8 34.78%
Nie, to zły pomysł.
43.48%
10 43.48%
Razem 23 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wrocław] Przymiarki do budowy metra
#76
A co miało być ?? Zobacz datę artykułu - wybory samorządowe minęły i temat poszedł do lamusa. Teraz przed startem w wyborach do senatu wiadomego ugrupowania mamy metro...
Odpowiedz

#77
Plany były szeroko zakrojone z tego co widzę - gdyby to zrealizować byłoby cudownie, rozwiązałoby to większość problemów komunikacyjnych Wrocławia. Obawiam się, że masz jednak rację - po wyborach i "metro" ucichnie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#78
http://www.rynek-kolejowy.pl/25901/Male ... pejski.htm

Bajka o metro coraz głośniejsza - wchodzą w to nawet naukowcy.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#79
Z tym metrem we Wrocławiu to coś więcej niż kiełbasa wyborcza. Wyobraźnię wielu wrocławian rozpala tzw. miejska legenda dotycząca tuneli metra wydrążonych przez Niemców, jeszcze przed wojną. Choć i sceptyków nie brakuje, temat tuneli powraca co jakiś czas. Obecny prezydent wykorzystał tę sytuację, aby zaprezentować bajeczkę pt. "Metro we Wrocławiu symbolem europejskości".

W możliwość budowy metra wierzą nie tylko zwolennicy teorii o tunelach, ale i osoby o zdrowym spojrzeniu na świat. Jedni sądzą, że skoro sto lat temu się dało, to teraz tym bardziej. Inni wiedzą, że da się to zrobić, bo przy obecnej technologii to jest pikuś. Tylko, że to nie jest powód, żeby na "hura" rzucać się do budowy.

Dlatego inwestycję popierają tylko ci, co dali się nabrać na propagandę sukcesu, bo nie ma ona ekonomicznego uzasadnienia. A to wyjaśniłem już wcześniej - najpierw trzeba wycisnąć 100% możliwości z istniejącej infrastruktury. Patrząc na rozkłady jazdy w Warszawie, dochodzę do wniosku, że u nas KM jeździ na pół gwizdka. Albo nawet na ¼.
Odpowiedz

#80
Emil Sawicki napisał(a):jInni wiedzą, że da się to zrobić, bo przy obecnej technologii to jest pikuś.

Technologia poszła do przodu, ale mentalność niestety poszła do tyłu znacznie dalej.

To opory wynikające z mentalności (lęk przed naruszeniem przepisów, lęk przed realizacją śmiałych pomysłów, itd) oraz brak rzetelnego know-how są obecnie największą barierą ograniczającą rozwój. Nie technologia, nie finanse.

Trzeba było nie odrywać tych fornali granatem od pługa, nie uczyć ich na siłę pisać, i nie sadzać ich na stołkach urzędniczych. Efekty takiej polityki widać gołym okiem.

Obleśny Szczur napisał(a):
rustsaltz napisał(a):SKM w takcie 30 min? To wybitnie nie ma sensu...
Mimo to, SKMka w Warszawie jeździ pełna. W tym bezsensie jest jednak jakiś sens...

Kardynalnym błędem jest rozpatrywać ją oddzielnie od pociągów KM (ważny jest ten sam bilet komunikacji miejskiej, z b. drobnymi wyjątkami biletów wyłącznie na linię SKM - ale od sierpnia nie będzie już takiej możliwości).

W praktyce pociąg kursuje przynajmniej co kwadrans. SKM uzupełnia pociągi KM wjeżdżając między nie.

Coś dla miłośników rozwijania sieci tramwajowej zamiast metra - trudności obiektywne:

http://www.rynek-kolejowy.pl/25935/Krak ... _wolne.htm
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#81
A w Warszawie też budujemy metro.

Przykład, jak mentalność poszła do tyłu - "urzędnicy" i "opozycja" w najlepsze tańcują w chocholim tańcu (od marca!!!), a społeczeństwo zrzuca się na ich gaże. Proszę:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... argu_.html

Niestety, to nie jest prima aprilis... Mam nadzieję że po tej lekturze, już wszyscy zrozumieją, dlaczego budowa metra musi w Polsce trwać kilka razy dłużej niż winnych krajach.

Aaaach, kiedy przyjdzie ktoś kto walnie pięścią w stół i powie "wypad, debile!"... Tylko nieco smutno, że to raczej będzie Niemiec, niż Piłsudski.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#82
Nic się nie zmieni na lepsze i takie cyrki będą miały miejsce, dopóki 80% liczebności wyborców nie widzi żadnego innego wyboru poza PiS i PO.

Z tym głazem to absurd do kwadratu. Miejscami ma się wrażenie, że czytamy jakiś prześmiewczy felieton, niestety tak nie jest. Wrocław na metro nie ma szans, nie ma również takiej potrzeby, żeby metro w tym mieście powstało. Zresztą wystarczy poczytać ile lat zajęła budowa tunelu KST w Krakowie (ledwie niecały kilometr), żeby wyobrazić sobie ile lat trwałaby budowa pełnoprawnego systemu metra w nieco mniejszym Wrocławiu. Jestem gorącym zwolennikiem budowy tuneli tramwajowych w miastach tej wielkości, chociaż jestem świadom, że taka inwestycja również jest czasochłonna i droga. Mimo to tunel tramwajowy nie jest tak potężną inwestycją, jak metro, więc być może udałoby się część inwestycji sfinansować z funduszy unijnych. Dlatego władze Wrocławia powinny porzucić marzenia o metrze i czynić pierwsze kroki do budowy systemu szybkiego, bezkolizyjnego tramwaju z prawdziwego zdarzenia z tunelem tramwajowym poprowadzonym przez najbardziej zatłoczone obszary w mieście.
Jaro

Odpowiedz

#83
To chyba rozwiewa wszelkie wątpliwości co do budowy metra wrocławskiego:
http://www.rynek-kolejowy.pl/26094/Such ... clawia.htm
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#84
No, czyli metro - bye, bye. Dobrze, że w Poznaniu nie mają takich durnych pomysłów, lepiej rozwijać PST, bo jakby ktoś chciał metro zbudować, to chyba by Poznań musiał bankructwo ogłosić xD A właśnie, taki mały OT, szłyszeliście, że ktoś wpadł na pomysł, żeby poznańskie tramwaje przemalować na... biało? Na szczęście pomysł upadł ze wzglądu na sprzeciw MPK i horrendalne koszty.
Odpowiedz

#85
Może nie metro ale w Wrocławiu kombinują coś takiego.

http://www.wroclaw.pl/komunikacja_aglomeracyjna,.dhtml
Odpowiedz

#86
Temat metra nie ucicha. 26 października na Politechnice Wrocławskiej odbyło się spotkanie naukowców z całego świata, gdzie debatowano o rozwiązaniach komunikacyjnych dla Wrocławia. Naukowcy z Chin, Francji byli zgodni - Wrocław potrzebuje metra, bo za kilka lat stanie całkowicie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#87
A co z infrastrukturą kolejową wewnątrz miasta? Jakiekolwiek koncepcje jej wykorzystania w ruchu miejskim się w ogóle pojawiają, czy już wszyscy możni myślami zjeżdżają na dół?
Jaro

Odpowiedz

#88
mikrobart napisał(a):. Naukowcy z Chin, Francji byli zgodni - Wrocław potrzebuje metra, bo za kilka lat stanie całkowicie.

Sorry, ale za pare lat większość obecnych miast wojewódzkich stanie, jeżeli nic się nie zrobi w kierunku KM. Taka prawda.

Dziwi mnie to, że Wrocław zamiast wykorzystać obecną infrastrukturę, na siłę planuje metro. Ja rozumiem metro to prestiż itd, ale jednak koszty będą o wiele większe ;-)
Odpowiedz

#89
Z obecnej infrastruktury tramwajowej czy autobusowej zbyt wiele wykrzesać się nie da - brakuje planów rozwojowych. O SKM we Wrocławiu mówi się od dawna, prawie nic się w tym kierunku nie robi, taka trochę abstrakcja.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#90
Jakoś sobie nie wyobrażam metra we Wrocławiu, owszem bardzo by się przydało lecz problem był by z budową. Wrocław jest przecież na wyspach i nie bez powodu określą się go "polską Wenecją" No chyba, że to nie stanowi problemu.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Szczecin] Zejście do stacji kolei podziemnej (metra) Mariusz W. 3 4 061 29.11.2014, 22:55
Ostatni post: sm31-131
  [Warszawa] 8 linii metra? mikrobart 9 5 126 02.09.2011, 17:28
Ostatni post: Maciej

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.