Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KDP dla mniejszych miast
#61
rustsaltz napisał(a):A wiesz po co się stosuje drewniane podkłady? (reszta- ciiiiii...)
Nie rozumiem tego, co napisałeś??

rustsaltz napisał(a):Takie rozwiązanie ma zasadnicze wady: vide GOP czy węzeł Warszawski (w nieco mniejszym stopniu). Nieprzypadkowo SKM Trójmiasto czy KRR w GOPie były projektowane na wydzielonych torowiskach.
A dlaczego wada? Mnie się wydaje, że dość dobre rozwiązanie, bo kolej nie może zajmować aż tyle miejsca. Można na przykład zamiast dwóch torów zrobić trzy i to myślę, że w zupełności wystarczy.

rustsaltz napisał(a):A guzik prawda. Jak nie będziesz konserwował to wszystko zajedziesz.
No to tam widać, że konserwują. A u nas?
Odpowiedz

#62
pitagoras23 napisał(a):A dlaczego wada? Mnie się wydaje, że dość dobre rozwiązanie. Można na przykład zamiast dwóch torów zrobić trzy i to myślę, że w zupełności wystarczy.

Rozumiem, że jesteś przeciwnikiem ot chociażby rozwiązania w SKM Trójmiasto czy niedoszłego podobnego rozwiązania w GOP-pie między Gliwicami, a Zawierciem?
Odpowiedz

#63
Nigdzie nie napisałem, że wrogiem. Wszystko zależy od specyfiki regionu i częstości połączeń. O ile w Trójmieście byłem i widziałem jak to funkcjonuje to o Śląsku się nie wypowiadam.
Jeśli jest to tak potrzebne to proszę bardzo, mogą iść te 4 tory (po dwa w każdym kierunku), ale uważam, że trzy tory w zupełności wystarczą, po polskie "metropolie" nie można przyrównywać do tych z Zachodu. Tam oddzielne tory dla kolei typu S-Bahn oraz kolei dalekobieżnej się sprawdzają. W Polsce nie ma tylu pociągów, więc nie widzę potrzeby budowania tak ogromnych torowisk.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#64
@pitagoras23 powiedz mi, jak to jest, że w jednym temacie piszesz, że nie ma sensu porównywać się do zachodu i tutaj w przeciwieństwie np. do Berlina, gdzie funkcjonuje S-Bahn, nie ma potrzeby budowania osobnych torów dla pociągów dalekobieżnych i regionalnych/podmiejskich, a w innym temacie twierdzisz, że warto budować podziemny dworzec w Łodzi i dla przykładu podajesz dworce kolejowe... z zachodu. A dokładniej z Niemiec. Więc mamy się porównywać do zachodu i czerpać stamtąd wzorce czy nie?

pitagoras23 napisał(a):Jeśli jest to tak potrzebne to proszę bardzo, mogą iść te 4 tory (po dwa w każdym kierunku), ale uważam, że trzy tory w zupełności wystarczą, po polskie "metropolie" nie można przyrównywać do tych z Zachodu.

Takie beblanie to sobie możemy prowadzić z sześciolatkami, albo z mikolami latającymi z aparatami gdzie popadnie, których wiedza o kolei sprowadza się tylko do zrobienia kolejnej bezsensownej fotki albo filmu siódemesi albo byczkowi z IR-em (ojej!). Przykłady proszę! Podaj mi przykład jakiejś polskiej metropolii, gdzie jest potrzeba budowy/rozdzielenia kolei miejskiej/regionalnej, od dalekobieżnej, ale nie do takiego stopnia, aby budować dwa dodatkowe tory. Ciekaw jestem co mi wypocisz. Sam zresztą napisałeś, że w polskich metropoliach jeśli już to wystarczy budowa jednego dodatkowego toru, więc czekam na przykład takowej metropolii.

Jeden tor to epoka kamienia łupanego! Nie wyobrażam sobie np. SKM-i z Gliwic do Zawiercia na jednym torze...
Odpowiedz

#65
A myślisz, że na zachodzie wszystko jest takie idealne? Na pewno nie, wiele rzeczy można poprawić, ale jest znacznie lepiej niż u nas i pewne wzorce można stamtąd brać, innych nie. Poza tym Berlin, zagłębie Ruhry to nie Śląsk. To znacznie większe metropolie, w których komunikacja jest idealnie dopasowana do potrzeb mieszkańców. W GOPie czegoś takiego nie ma i nie będzie. W naszym kraju ruch na kolei w większości regionów zamiera po 22 i zaczyna się w okolicach 4 rano. Na zachodzie kolej jeździ CAŁĄ DOBĘ.

A ty to jesteś taki "mk", że po prostu kłaniać się trzeba. Sam gadasz bezsensu, bo tylko najeżdżasz na mnie, gdzie tylko się da. Nie podoba ci się moja aktywność tu, nie komentuj, nie oglądaj. Tak ciężko? Jesteś żałosny.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#66
pitagoras23 napisał(a):Poza tym Berlin, zagłębie Ruhry to nie Śląsk. To znacznie większe metropolie, w których komunikacja jest idealnie dopasowana do potrzeb mieszkańców. W GOPie czegoś takiego nie ma i nie będzie.

Widzę, że nie mamy o czym rozmawiać. A szkoda, bo czasem warto @pitagorasie23 wystawić swój nos nieco dalej niż perony ostrowskiego dworca i poznać specyfikę (oczywiście w zakresie komunikacji) różnych regionów w Polsce, a tym bardziej Śląska (GOP-u)

pitagoras23 napisał(a):Na zachodzie kolej jeździ CAŁĄ DOBĘ.

A co to ma do mojej wcześniejszej wiadomości, bo nie rozumiem?

pitagoras23 napisał(a):Jesteś żałosny.

Ja Cię nie obrażam. Uderz w stół, a nożyce się odezwą? Eh, brak mi już słów na Twoją niechęć do mnie i brak jakiejkolwiek konfrontacji w jakimkolwiek temacie z moją osobą. Od razu się burzysz i denerwujesz, a przecież złość piękności szkodzi złotko. Smile
Odpowiedz

#67
A nie wychylam się? Skoro tak dokładnie oglądasz filmy to chyba wiesz, że Ostrów jest w tych filmach rzadkością. A Śląsk chciałem odwiedzić, ale jak widzę uważasz, że to region, który dla wszystkich powinien robić za wzór.

To, że pociągi jeżdżą całą dobę świadczy o tym, że tam potrzeba jest innych rozwiązań niż u nas. A na Twoim Śląsku, co ile minut kursują pociągi z jednego miasta do drugiego? Są co 15-30 minut?

Niechęć? Ty mówisz, że ja jestem wrogo nastawiony do Ciebie? A sam co robisz? Dlaczego innych użytkowników się nie czepiasz, tylko mnie? Dlaczego na inne regiony nie nadajesz, tylko na mój? Dlaczego negatywnie oceniasz tylko moje filmy, a pojawiają się tu także inne?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#68
pitagoras23 napisał(a):
rustsaltz napisał(a):A wiesz po co się stosuje drewniane podkłady? (reszta- ciiiiii...)
Nie rozumiem tego, co napisałeś??
No właśnie... Jak nie masz wiedzy to może warto najpierw zapytać DLACZEGO stosuje się drewniane podkłady, a potem narzekać, że to stare rozwiązanie. Kompromitujesz się pan po raz któryś.

Cytat:A dlaczego wada? Mnie się wydaje, że dość dobre rozwiązanie, bo kolej nie może zajmować aż tyle miejsca
A drogi mogą? Popatrz sobie na Kolonię, Düsseldorf na przykład i zauważ ile miejsca zajmują tam tory.

Cytat:Można na przykład zamiast dwóch torów zrobić trzy i to myślę, że w zupełności wystarczy.
Taki model stosują Czesi. Wtedy po skrajnych śmiga podmiejski a środkiem dalekobieżny. Owszem, w niektórych miejscach ma szansę się sprawdzić, rzecz jasna przy dużym zagęszczeniu stacji (np. Katowice-Mysłowice).
Cytat:No to tam widać, że konserwują. A u nas?
Kto widział obchodowego ręka do góry Tongue (pamiętający świetność kolei się nie liczą)

Cytat:uważam, że trzy tory w zupełności wystarczą, po polskie "metropolie" nie można przyrównywać do tych z Zachodu.
Trzeba myśleć dalej niż do najbliższej korekty rozkładu.
Cytat:W GOPie czegoś takiego nie ma i nie będzie.
Bo?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#69
pitagoras23 napisał(a):A Śląsk chciałem odwiedzić, ale jak widzę uważasz, że to region, który dla wszystkich powinien robić za wzór.

Oczywiście, że GOP jest idealnym wzorem, ale na to, jak nie powinno się organizować komunikacji miejskiej i kolejowej. To Ty tego jeszcze nie wiesz? Nie czytasz rynku kolejowego? Nie czytasz for internetowych?

pitagoras23 napisał(a):A na Twoim Śląsku, co ile minut kursują pociągi z jednego miasta do drugiego? Są co 15-30 minut?

W zasadzie jak wyżej. Tutaj pociągi kursują nawet co 2-3 godziny, ale problem tkwi w źle zorganizowanej komunikacji (brak wspólnego biletu na autobusy, tramwaje i pociągi, brak Tychów i Jaworzna w KZK GOP-ie, czyt.: osobne taryfy biletowe, brak inwestycji w infrastrukturę kolejową, czyt.: tory, perony, infrastruktura towarzysząca, park and ride, przystanki przesiadkowe z pociągów do tramwajów/autobusów], brak poważnych inwestycji w tramwaje, dublowanie linii tramwajowych i kolejowych przez autobusy). Czy ktoś na prawdę uważa, że pociąg kursujący co 15/30 minut np. z Bytomia czy Mysłowic do Katowic/Gliwic nie może jeździć pełny? Przy spełnieniu powyższych warunków oczywiście, że może, a wtedy jak najbardziej potrzebne będą dodatkowe tory, ot chociażby pod SKM-kę z Gliwic do Zawiercia, która de facto w latach 80-tych mój drogi Łukaszu zaczęła być budowana, ale wiec, że przyszedł rok 1989 i projekt upadł. Gdybyś przyjechał na Górny Śląsk to mógłbym Ci pokazać pozostałości po tej słusznej oczywiście inwestycji w postaci np. niszczejących wiaduktów.

pitagoras23 napisał(a):Dlaczego na inne regiony nie nadajesz, tylko na mój?

A kiedy ja ostatni raz nadałem na Twój region? Nie napisałem zbyt dużo postów na tym forum, więc przeleć wszystkie ostatnie i wskaż mi datę, kiedy powiedziałem, że Ostrów jest be i w ogóle, szkoda gadać.

pitagoras23 napisał(a):Dlaczego negatywnie oceniasz tylko moje filmy, a pojawiają się tu także inne?

Zauważasz tylko to, co chcesz zauważać. Sam Ci wczoraj napisałem, żebyś wrzucał aktualne filmy, bo będę miał z nich pożytek w postaci wiedzy o aktualnych zestawieniach pociągów. Szkoda, że ten fragment mojego posta już przeoczyłeś. A potem płaczesz, że się uwziąłem, zamiast wziąć sobie do serca rady już nie tylko moje, ale również innych użytkowników (w sprawie nazw).
Odpowiedz

#70
rustsaltz napisał(a):No właśnie... Jak nie masz wiedzy to może warto najpierw zapytać DLACZEGO stosuje się drewniane podkłady, a potem narzekać, że to stare rozwiązanie. Kompromitujesz się pan po raz któryś.
Po to jest forum, żeby się dowiedzieć, nieprawdaż?

rustsaltz napisał(a):A drogi mogą? Popatrz sobie na Kolonię, Düsseldorf na przykład i zauważ ile miejsca zajmują tam tory.
Byłem w obu miastach i wszystko widziałem.

rustsaltz napisał(a):Taki model stosują Czesi. Wtedy po skrajnych śmiga podmiejski a środkiem dalekobieżny. Owszem, w niektórych miejscach ma szansę się sprawdzić, rzecz jasna przy dużym zagęszczeniu stacji (np. Katowice-Mysłowice).
Ale u nas takiego zagęszczenia ruchu nie ma.

mk1992 napisał(a):Oczywiście, że GOP jest idealnym wzorem, ale na to, jak nie powinno się organizować komunikacji miejskiej i kolejowej. To Ty tego jeszcze nie wiesz? Nie czytasz rynku kolejowego? Nie czytasz for internetowych?
Nie mam obowiązku czytać wszystkiego, co jest publikowane w Internecie, bo wtedy nie miałbym czasu na życie prywatne, gdybym ciągle tu siedział. No skoro Śląsk jest antywzorem to powinniśmy kopiować niektóre wzory z Zachodu. Przykład komunikacji i wspominanego w innym wątku dworca w Łodzi, bo jak mówił ,w najnowszym odcinku kolej.tv, pan Szafrański Łódź jest pomijana przez przewoźników z racji tego, że to miasto nie jest przelotowe. A jak inaczej zrobić z Łodzi ważny węzeł skoro jak pan prezes powiedział tylko linia 14 jest taka jedyną wylotową, ta z Warszawy kończy się w centrum lub przez Chojny dociera na dworzec Kaliski.

mk1992 napisał(a):W zasadzie jak wyżej. Tutaj pociągi kursują nawet co 2-3 godziny, ale problem tkwi w źle zorganizowanej komunikacji (brak wspólnego biletu na autobusy, tramwaje i pociągi, brak Tychów i Jaworzna w KZK GOP-ie, czyt.: osobne taryfy biletowe, brak inwestycji w infrastrukturę kolejową, czyt.: tory, perony, infrastruktura towarzysząca, park and ride, przystanki przesiadkowe z pociągów do tramwajów/autobusów], brak poważnych inwestycji w tramwaje, dublowanie linii tramwajowych i kolejowych przez autobusy). Czy ktoś na prawdę uważa, że pociąg kursujący co 15/30 minut np. z Bytomia czy Mysłowic do Katowic/Gliwic nie może jeździć pełny? Przy spełnieniu powyższych warunków oczywiście, że może, a wtedy jak najbardziej potrzebne będą dodatkowe tory, ot chociażby pod SKM-kę z Gliwic do Zawiercia, która de facto w latach 80-tych mój drogi Łukaszu zaczęła być budowana, ale wiec, że przyszedł rok 1989 i projekt upadł. Gdybyś przyjechał na Górny Śląsk to mógłbym Ci pokazać pozostałości po tej słusznej oczywiście inwestycji w postaci np. niszczejących wiaduktów.
No tu widać polską mentalność, czyli to, że każdy chce tylko dla siebie, nic dla sąsiada. W Niemczech jest jeden przewoźnik i wszystko gra. W Holandii są wspólne bilety na komunikację miejską, kolej świetnie prosperuje nawet bez tych parkingów park & ride. W Polsce z racji tego, że ludzie nie mogą w wiele miejsc bezpośrednio dojechać, to oni odwrócili się od kolei. Nawet podejmując próby naprawy tego, to wszystko kończy się szybko, a ludziom potrzeba czasu, żeby się przyzwyczaić do tego co było. Dla mnie jedynym wzorem dla naśladowania jest Warszawa i działająca tam komunikacja.
A co do Śląska sam wiesz, że chciałem przyjechać, kiedy nasze relacje nie były wrogie.

mk1992 napisał(a):A kiedy ja ostatni raz nadałem na Twój region? Nie napisałem zbyt dużo postów na tym forum, więc przeleć wszystkie ostatnie i wskaż mi datę, kiedy powiedziałem, że Ostrów jest be i w ogóle, szkoda gadać.
A co było na forum Infokolej?? Zapomniałeś już? Wielu użytkowników stamtąd wypowiada się tu i na odwrót więc każdy wie, jak tam nadawałeś i jak korzystałeś z funkcji moderatora...

mk1992 napisał(a):Zauważasz tylko to, co chcesz zauważać. Sam Ci wczoraj napisałem, żebyś wrzucał aktualne filmy, bo będę miał z nich pożytek w postaci wiedzy o aktualnych zestawieniach pociągów. Szkoda, że ten fragment mojego posta już przeoczyłeś. A potem płaczesz, że się uwziąłem, zamiast wziąć sobie do serca rady już nie tylko moje, ale również innych użytkowników (w sprawie nazw).
To, co ja po takim wypadzie do stolicy czy Poznania, gdzie nagram 60-80 filmów mam siedzieć przez tydzień 24h na dobę żebyś Ty miał wszystkie aktualne zestawienia?
Odpowiedz

#71
pitagoras23 napisał(a):To, co ja po takim wypadzie do stolicy czy Poznania, gdzie nagram 60-80 filmów mam siedzieć przez tydzień 24h na dobę żebyś Ty miał wszystkie aktualne zestawienia?

Możesz nie wrzucać wcale, mi to nie zrobi różnicy. Ale decydując się na wrzucanie filmów kolejowych do internetu po prostu staraj się w tym zachować minimum profesjonalizmu, jakim jest zamieszczanie aktualnych pozycji. Bo jaki jest inny cel kręcenia przez Ciebie filmów, skoro nie informowanie ludzi, w jakim zestawieniu kursują obecnie pociągi (mało kogo będzie interesowało zestawienie z sierpnia). Potraktuj to jako dobrą radę, a nie atak na siebie, bo sam czasem oglądam Twoje dzieła.

Co do komunikacji miejskiej w Warszawie - tu się zgadzam. Ilekroć jestem w Warszawie, a teraz będę tam bywał w miarę regularnie, to zawsze zachwycam się sposobem zorganizowania transportu zbiorowego w tym mieście. Musieliśmy się dostać z @nynusiem z centrum Warszawy do hotelu na Służewcu - wsiedliśmy w metro, dojechaliśmy do przystanku Wilanowska, stamtąd 3 minuty podreptaliśmy na taki mały dworzec autobusowy, a tam czekał już na nas autobus linii 165, którym mieliśmy się udać w dalszą drogę. Stał jeszcze ok. 5 minut. Po około 25 minutach od wyjazdu z centrum Warszawy byliśmy już na miejscu. Bez stresu, na jednym dobowym bilecie obejmującym każdy środek transportu w mieście, bez pośpiechu. I nawet przesiadka była przyjemnością jeśli wiedziało się, że na miejscu autobus będzie czekał. A dojedź teraz z Sośnicy do Łabęd w Gliwicach (podobna odległość) - powodzenia i mocnych nerwów życzę, zwłaszcza w godzinach szczytu. Przy okazji komunikacji w Warszawie - powiedzcie mi warszawiacy czy jest w Waszej komunikacji coś, co Was denerwuje i należałoby to czym prędzej zmienić? Nie wiem czemu, ale ja nie dostrzegam tam żadnych minusów... Big Grin

Prosiłbym moderatorów, aby wydzielić ostatnie posty do osobnego wątku dot. np. rozwiązań komunikacyjnych w polskich aglomeracjach, bo się troszkę OT zrobił. Z góry dziękuję. Smile
Odpowiedz

#72
pitagoras23 napisał(a):W Niemczech jest jeden przewo¼nik i wszystko gra.
A to co za bzdura? Popatrz tutaj: http://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie: ... schland%29
Odpowiedz

#73
mk1992 napisał(a):Możesz nie wrzucać wcale, mi to nie zrobi różnicy. Ale decydując się na wrzucanie filmów kolejowych do internetu po prostu staraj się w tym zachować minimum profesjonalizmu, jakim jest zamieszczanie aktualnych pozycji. Bo jaki jest inny cel kręcenia przez Ciebie filmów, skoro nie informowanie ludzi, w jakim zestawieniu kursują obecnie pociągi (mało kogo będzie interesowało zestawienie z sierpnia). Potraktuj to jako dobrą radę, a nie atak na siebie, bo sam czasem oglądam Twoje dzieła.
Jestem profesjonalny w tym co robię na swój sposób i poświęcam temu tyle czasu ile mogę. Przejrzyj inne filmy to zobaczysz jakie inne nieprofesjonalne filmy są.

Co to przewoźników w Niemczech to tego nie wiedziałem. Przemierzyłem Niemcy na liniach Gorlitz - Monachium oraz Frankfurt- Kolonia - Koblenz i to, co tam widziałem pozwoliło mi napisać, że tylko DB tam operuje, bo spotkać pociąg innego przewoźnika nie było mi dane.
Odpowiedz

#74
rustsaltz napisał(a):Kto widział obchodowego ręka do góry Tongue
Ja Tongue

mk1992 napisał(a):brak wspólnego biletu na autobusy, tramwaje i pociągi
A Bilet Metropolitalny ?
http://www.przewozyregionalne.pl/aktual ... ,2142.html

pitagoras23 napisał(a):No tu widać polską mentalność, czyli to, że każdy chce tylko dla siebie, nic dla sąsiada.
A sądziłem, że Ty jesteś przodownikiem tejże postawy.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#75
Mika napisał(a):
pitagoras23 napisał(a):No tu widać polską mentalność, czyli to, że każdy chce tylko dla siebie, nic dla sąsiada.
A sądziłem, że Ty jesteś przodownikiem tejże postawy.
No to jesteś w błędzie, bo gdybym chciał tylko dla siebie to chyba oczywistym by było, że to moje miasto byłoby stacją początkową dla składów, a nie przelotową?
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.