Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Akurat winne chaosu z dostawami są na spółkę PESA i UMWŚ, który zamawia pojazdy, a nie KŚ, które nie mają w tej kwestii nic do gadania. Kible do Bohumina jeżdżą, bo Czesi nie życzą sobie niczego innego (od bodaj 10 czerwca ma się to zmienić).
P.S. Wszystkim narzekającym na spółki samorządowe pragnę przypomnieć działalność PRów. Tym, którym pamięć nieco szwankuje pragnę przypomnieć działalność Śląskiego ZPR, który namiętnie odwoływał pociągi w okresie zimowym, bo brakowało jednostek, które to jednostki radośnie stały sobie po kilka godzin na stacjach zwrotnych "bo tak". Że o gnoju w pojazdach i legendarnym wprost buractwie i niechlujstwie co niektórych pracownikach nie wspomnę.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
(01.06.2018, 21:43)rustsaltz napisał(a): P.S. Wszystkim narzekającym na spółki samorządowe pragnę przypomnieć działalność PRów. Tym, którym pamięć nieco szwankuje pragnę przypomnieć działalność Śląskiego ZPR, który namiętnie odwoływał pociągi w okresie zimowym, bo brakowało jednostek, które to jednostki radośnie stały sobie po kilka godzin na stacjach zwrotnych "bo tak". Że o gnoju w pojazdach i legendarnym wprost buractwie i niechlujstwie co niektórych pracownikach nie wspomnę.
Tyle tylko że w tej kwestii się prawie nic nie zmieniło. Pociągi KŚ w okresie zimowym także były odwoływane z powodu awarii taboru, a rezerwa taborowa w tej spółce praktycznie nie istnieje. Czystość pojazdów też daje wiele do życzenia o czym niejednokrotnie już pisałem. Niedawno jechałem kiblem, którego okna były tak usyfione że kompletnie nic przez nie nie było widać. Z resztą podobnie wyglądały okna w nowiutkich Elfach 2 już po dwóch tygodniach eksploatacji. Co do buractwa pracowników to dalej istnieje, bo przecież ponad 50% drużyn (i nie tylko), to byli pracownicy PR. Pracodawca się zmienił, ale nawyki zostały, co potwierdzają nawet młodzi konduktorzy. Już nawet w samych PR-ach z kulturą drużyn jest już lepiej i tych typowych wąsatych buraków jest tam coraz mniej.
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
Kolejny raz pragnę przypomnieć że nie bronie w tym temacie KŚ ..a poza tym jestem za tym żeby rozpierd..ć te wszystkie spółecznki samorządowe które rosną jak grzyby po deszczu..przywrócić jedną kolej a nie setki członków zarządów , dyrektorków ,naczelników , kierowników i rzesza doradców a kasa ucieka...a potem się i tak nie umieją dogadać w sprawie połączeń itp...prześcigają się tylko w nazwach ...Szybka Kolej.., Pomorska.. , Metropolitarna i k..wa nie wiadomo ile jeszcze...chyba założę nowy wątek z pomysłami na nazwy nowych spółek w różnych częściach kraju gdzie jeszcze na to nie wpadli jak można się nachapać..
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.08.2013
Reputacja:
0
Do Kolei Śląskich przyjechało 6 x EN57FPS z informacji które mam posiadam tylko 3 numery wozów z czego jeden który jest w bazie strony to 1444 oprócz tego jest jeszcze 1725 oraz 1576 których nie ma w bazie.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Jedna oferta została złożona w przetargu na wykonanie usługi utrzymaniowej poziomu P3.1 i P3.2 śląskich Flirtów.
Złożyła ją spółka Stadler Service, która zaproponowała kwotę 357.870,04 zł. Koleje Śląskie chciały na ten cel przeznaczyć 286.811,40 brutto. Różnica jest zatem spora, ciekawe zatem, czy przewoźnik zdecyduje się na dołożenie brakującej kwoty.
Spółka oświadczyła też, że zamówienie zostanie zrealizowane w terminie oraz zgodnie z terminem gwarancji, określonym w SIWZ. Czekamy na werdykt komisji przetargowej.
Źródło: InfoRail
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Koleje Śląskie eksploatują już tylko jeden niezmodernizowany skład EN57 – mówił wczoraj na Uniwersytecie Śląskim szef przewoźnika Wojciech Dinges. Jednostki te zostały zastąpione nowoczesnymi Elfami 2, które dostarcza PESA. W dniu 31 marca przewoźnik odebrał jedenasty czteroczłonowy pojazd. To najpojemniejszy typ taboru spośród nowej generacji Elfów, który oferuje podróżnym 380 miejsc, w tym 190 miejsc siedzących
Szczegóły: InfoRail
Liczba postów: 245
Liczba wątków: 11
Dołączył: 28.05.2017
Reputacja:
10
Do momentu aż zostanie wcielony pięcioczłonowy 48WE dla Kolei Wielkopolskich
Liczba postów: 245
Liczba wątków: 11
Dołączył: 28.05.2017
Reputacja:
10
Ciekawostka (nie wiem na ile prawdziwa) z jednej grupy FB
Podobno EN76/27WEb KŚ od ostatnich rewizji nie mogą być ukratniane (straciły taką możliwość)
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Nie jest to prawda. 27WEb się nie ukratnia głównie dlatego, że nie ma takiej potrzeby, ale próby były robione.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 245
Liczba wątków: 11
Dołączył: 28.05.2017
Reputacja:
10
Mowa też o EN76 akurat, a tu jest coś na rzeczy.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Łączą się. Tj. posiadają sprzęgi i soft przystosowany do łączenia. Obecnie chyba nie ma takich obiegów, żeby było wykorzystywane łączenie EN76.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 245
Liczba wątków: 11
Dołączył: 28.05.2017
Reputacja:
10
Wg jednej zostały tego pozbawione przy ostatnich rewizjach. Możliwa jest jazda na dwie jednostki, ale druga musi być wyłączona z jazdy.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Mikolskie pi*rdolenie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 373
Liczba wątków: 22
Dołączył: 25.08.2019
Reputacja:
7
Witam, nie wiem czy to dobry temat na to pytanie, ale chciałbym się zapytać:
Czy w Kolejach Śląskich pasażer ma możliwość przewiezienia bagażu wielkogabarytowego takiego jak meble ogrodowe (np: plastikowe krzesła), czy istnieje jakiś wymóg, który w przypadku zakupywania biletu pasażer musi podać informacje o takim bagażu, oraz stacji docelowej do której sam bagaż będzie woził ?
|