Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[KŚ] Tabor Kolei Śląskich
Akurat winne chaosu z dostawami są na spółkę PESA i UMWŚ, który zamawia pojazdy, a nie KŚ, które nie mają w tej kwestii nic do gadania. Kible do Bohumina jeżdżą, bo Czesi nie życzą sobie niczego innego (od bodaj 10 czerwca ma się to zmienić).

P.S. Wszystkim narzekającym na spółki samorządowe pragnę przypomnieć działalność PRów. Tym, którym pamięć nieco szwankuje pragnę przypomnieć działalność Śląskiego ZPR, który namiętnie odwoływał pociągi w okresie zimowym, bo brakowało jednostek, które to jednostki radośnie stały sobie po kilka godzin na stacjach zwrotnych "bo tak". Że o gnoju w pojazdach i legendarnym wprost buractwie i niechlujstwie co niektórych pracownikach nie wspomnę.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

(01.06.2018, 21:43)rustsaltz napisał(a): P.S. Wszystkim narzekającym na spółki samorządowe pragnę przypomnieć działalność PRów. Tym, którym pamięć nieco szwankuje pragnę przypomnieć działalność Śląskiego ZPR, który namiętnie odwoływał pociągi w okresie zimowym, bo brakowało jednostek, które to jednostki radośnie stały sobie po kilka godzin na stacjach zwrotnych "bo tak". Że o gnoju w pojazdach i legendarnym wprost buractwie i niechlujstwie co niektórych pracownikach nie wspomnę.

Tyle tylko że w tej kwestii się prawie nic nie zmieniło. Pociągi KŚ w okresie zimowym także były odwoływane z powodu awarii taboru, a rezerwa taborowa w tej spółce praktycznie nie istnieje. Czystość pojazdów też daje wiele do życzenia o czym niejednokrotnie już pisałem. Niedawno jechałem kiblem, którego okna były tak usyfione że kompletnie nic przez nie nie było widać. Z resztą podobnie wyglądały okna w nowiutkich Elfach 2 już po dwóch tygodniach eksploatacji. Co do buractwa pracowników to dalej istnieje, bo przecież ponad 50% drużyn (i nie tylko), to byli pracownicy PR. Pracodawca się zmienił, ale nawyki zostały, co potwierdzają nawet młodzi konduktorzy. Już nawet w samych PR-ach z kulturą drużyn jest już lepiej i tych typowych wąsatych buraków jest tam coraz mniej.
Odpowiedz

Kolejny raz pragnę przypomnieć że nie bronie w tym temacie KŚ ..a poza tym jestem za tym żeby rozpierd..ć te wszystkie spółecznki samorządowe które rosną jak grzyby po deszczu..przywrócić jedną kolej a nie setki członków zarządów , dyrektorków ,naczelników , kierowników i rzesza doradców a kasa ucieka...a potem się i tak nie umieją dogadać w sprawie połączeń itp...prześcigają się tylko w nazwach ...Szybka Kolej.., Pomorska.. , Metropolitarna i k..wa nie wiadomo ile jeszcze...chyba założę nowy wątek z pomysłami na nazwy nowych spółek w różnych częściach kraju gdzie jeszcze na to nie wpadli jak można się nachapać..
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

Do Kolei Śląskich przyjechało 6 x  EN57FPS  z informacji które mam posiadam tylko 3 numery wozów z czego jeden który jest w bazie strony to 1444 oprócz tego jest jeszcze 1725 oraz 1576 których nie ma w bazie.
Odpowiedz

Jedna oferta została złożona w przetargu na wykonanie usługi utrzymaniowej poziomu P3.1 i P3.2 śląskich Flirtów. 
Złożyła ją spółka Stadler Service, która zaproponowała kwotę 357.870,04 zł. Koleje Śląskie chciały na ten cel przeznaczyć 286.811,40 brutto. Różnica jest zatem spora, ciekawe zatem, czy przewoźnik zdecyduje się na dołożenie brakującej kwoty. 
Spółka oświadczyła też, że zamówienie zostanie zrealizowane w terminie oraz zgodnie z terminem gwarancji, określonym w SIWZ. Czekamy na werdykt komisji przetargowej.

Źródło: InfoRail
Odpowiedz

Koleje Śląskie eksploatują już tylko jeden niezmodernizowany skład EN57 – mówił wczoraj na Uniwersytecie Śląskim szef przewoźnika Wojciech Dinges. Jednostki te zostały zastąpione nowoczesnymi Elfami 2, które dostarcza PESA. W dniu 31 marca przewoźnik odebrał jedenasty czteroczłonowy pojazd. To najpojemniejszy typ taboru spośród nowej generacji Elfów, który oferuje podróżnym 380 miejsc, w tym 190 miejsc siedzących

Szczegóły: InfoRail
Odpowiedz

Do momentu aż zostanie wcielony pięcioczłonowy 48WE dla Kolei Wielkopolskich Wink
Odpowiedz

Ciekawostka (nie wiem na ile prawdziwa) z jednej grupy FB
Podobno EN76/27WEb KŚ od ostatnich rewizji nie mogą być ukratniane (straciły taką możliwość)
Odpowiedz

Nie jest to prawda. 27WEb się nie ukratnia głównie dlatego, że nie ma takiej potrzeby, ale próby były robione.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Mowa też o EN76 akurat, a tu jest coś na rzeczy.
Odpowiedz

Łączą się. Tj. posiadają sprzęgi i soft przystosowany do łączenia. Obecnie chyba nie ma takich obiegów, żeby było wykorzystywane łączenie EN76.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Wg jednej zostały tego pozbawione przy ostatnich rewizjach. Możliwa jest jazda na dwie jednostki, ale druga musi być wyłączona z jazdy.
Odpowiedz

Mikolskie pi*rdolenie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Witam, nie wiem czy to dobry temat na to pytanie, ale chciałbym się zapytać:

Czy w Kolejach Śląskich pasażer ma możliwość przewiezienia bagażu wielkogabarytowego takiego jak meble ogrodowe (np: plastikowe krzesła), czy istnieje jakiś wymóg, który w przypadku zakupywania biletu pasażer musi podać informacje o takim bagażu, oraz stacji docelowej do której sam bagaż będzie woził ?
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tabor w różnych spółkach SAP102 10 880 28.10.2024, 14:00
Ostatni post: SAP102
  [WKD] Tabor WKD Virakocha 30 17 179 07.09.2016, 05:45
Ostatni post: masovian
  Ankieta na temat oceny usług Kolei Śląskich szymon23331 1 3 020 16.11.2015, 21:36
Ostatni post: kazio

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.