Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Stołeczna "Wyborcza" bez ogródek nazywa rzecz po imieniu ;-)
Pociągi graty pojadą na Śląsk. SKM-ki będą bezawaryjne?
Cytat:Koleje Śląskie potwierdziły właśnie, że jedyną ofertę złożyła warszawska SKM. Dziś podpiszą z nią umowę. Śląski przewoźnik najwyraźniej uznał, że niedużym kosztem może się wzbogacić o używane składy, które i tak są w lepszym stanie niż wiele innych starych pociągów jeżdżących w tym regionie.
Nie wiadomo jeszcze, co SKM-ka zrobi z innymi pociągami 14WE. Po pozbyciu się najstarszych wagonów stołeczny przewoźnik będzie wozić pasażerów tylko nowoczesnymi pociągami kupionymi w ciągu ostatnich pięciu lat.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... yjne_.html
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Kilka słów odnośnie serii 614.
Prototypy powstały w 1971, produkcję seryjną rozpoczęto w 1972 do 1975. Pojazdy te w DB obsługiwały pociągi na trasach niezelektryfikowanych, nawet ekspresy. Są trójczłonowe jednostki, skrajne wagony mają tylko jedną parę drzwi a środkowy dwie pary. Komfortem podróży zdecydowanie odstają od naszych EN57, mogę powiedzieć że niektóre polskie TLK nie mają takiego komfortu jak jednostki serii 614. Mogą rozpędzać się do prędkości 140 km/h, dzięki sinikowi MAN'a o mocy 754KW. Niektóre zmodernizowane jednostki posiadają system informacji wizualnej dla pasażerów.
Plusy:
-Wysoki komfort
-Duża prędkość eksploatacyjna
Minusy:
-Zbyt mała ilość drzwi
-Brak świadectwa dopuszczenia do ruchu w Polsce
-Wiek powyżej 40 lat
Takie składy widział bym na IR lub na TLK na trasach niezelektryfikowanych, a nie w ruchu aglomeracyjnym. No cóż ważne że coś znaleźli, zobaczymy co z tego będzie.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Ciekawie jak tym razem załatwią papierkologię bo 3 lata temu wszystko rozbiło się o dokumentację, której Niemcy nie przesłali - bez papieró nie ma mowy o homologacji, a i polonizacja byłaby problematyczna. Teraz został ok. miesiąc, jeśli mają zdążyć to spolonizowane egzemplarze powinny już przechodzić testy homologacyjne. Nic takiego się nie dzieje.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
@
przem710: Skrajne człony mają dwie pary drzwi, pojedyncze (tam gdzie 1. klasa) i podwójne.
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
sphinx napisał(a):3 lata temu wszystko rozbiło się o dokumentację, której Niemcy nie przesłali
Pewnie przesłali, tylko w PICowym burdlu się zagubiła, i nikt nie chciał się do jej zgubienia przyznać, więc wszyscy udawali że to wina Niemców. :-D
Bądźmy poważni,
sphinx, wierzysz w to że Niemce przyslali pociągi (których chcieli opchnąć więcej), a uparli sie i złośliwie nie przysłali dokumentacji? A może nikt ich o nią nie poprosił po prostu?
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Szkoda, że nie planują chyba ich oklejenia...
psim, fakt, mało prawdopodobna możliwość
BTW, dziwię się, że PIC ich nie kupił. Przecież te VT614 są niesamowicie wygodne, co w połączeniu z dobrymi właściwościami trakcyjnymi dałoby im niezłe pociągi za małą kasę.
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Próbował kupić w 2009 roku, lecz coś im nie wyszło. Do dziś jedna z tych jednostek stoi w Gdyni Grabówku.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Termin otwarcia ofert w przetargu KŚ na dzierżawę 50. wagonów osobowych został przesunięty na 12. listopada. Spowodowane jest to
odpowiedziami na pytania zadane przez CD. Zmianie uległ również termin dostawy wagonów, nowy harmonogram przewiduje dostawę wagonów w terminie od 1. do 8. grudnia.
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Do tego zgodzili się na brak ubezpieczenia, zniesienie zabezpieczenia wykonania umowy, zmniejszyli kary umowne itp. Czyżbym wyczuwał nutkę desperacji? :-P
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
No, punkty 9 i 13 są dość niepokojące. Ależ KŚie podkulają ogon! Aż żal na to patrzeć.
Strasznie to zabawne, zwłaszcza w kontekscie tego jak później Worach i ten drugi - rzecznik, jak mu tam - buńczucznie cwaniakują w mediach ;-)
Jakby Czesi zażądali zapisu, że kary umowne za opóźnienia w dostawie będzie ponosił Zamawiający na rzecz Wykonawcy, pewnie też by to klepnęli ;-D
Bahnfahren ist unser Business