11.04.2013, 23:20
A ja myślałem, że to właśnie jeździć ma sprzęt, który się nie psuje żeby jak najrzadziej korzystać z rezerwy (a przy okazji zdobywać pasażerów np. nowością).
[KŚ] Tabor Kolei Śląskich
|
11.04.2013, 23:20
A ja myślałem, że to właśnie jeździć ma sprzęt, który się nie psuje żeby jak najrzadziej korzystać z rezerwy (a przy okazji zdobywać pasażerów np. nowością).
12.04.2013, 10:28
sphinx, dlatego chyba rzadko można spotkać gdzieś SA109. Ale nie zgadzam się a Twoją tezą. IMHO na rezerwie powinien być tabor, który daje pewność, że w razie potrzeby może zostać użyty. A SA138 - podobnie jak Flirty - zaliczył 0 jakichkolwiek awarii w upublicznionym niegdyś zestawieniu.
Pozdrawiam
Jacek P.S. Także to nie tak że...
12.04.2013, 16:00
Ale Flirty są w ruchu, a nie w krzakach.
Tabor ma na siebie zarabiać.
Pozdrawiam ;-)
12.04.2013, 22:53
Mika, no i zarabia. Pomyśl chwilę Mają puścić pewnego _własnego_ SA138 a na rezerwie zostawić niekoniecznie pewne _dzierżawione_ kible? Tym bardziej, że w dzierżawionych kiblach/lokach/wagonach nie muszą przejmować się ich przebiegami
Pozdrawiam
Jacek P.S. Także to nie tak że...
13.04.2013, 01:23
jackii napisał(a):sphinx, dlatego chyba rzadko można spotkać gdzieś SA109. Ale nie zgadzam się a Twoją tezą. IMHO na rezerwie powinien być tabor, który daje pewność, że w razie potrzeby może zostać użyty. A SA138 - podobnie jak Flirty - zaliczył 0 jakichkolwiek awarii w upublicznionym niegdyś zestawieniu.Flirty do rezerwy, pożyczone kible na szlak?
13.04.2013, 12:13
Składy które mają najmniejszą awaryjność powinny być w ruchu, ponieważ ryzyko ich awarii jest najmniejsze. Z reguły zawsze w rezerwie jest gorszy sprzęt, to całkiem normalna praktyka.
25.04.2013, 21:48
Jako ciekawostkę podaję, że cztery czeskie wagony serii B249 (o numerach 51 54 20-41 534-8, 51 54 20-41 528-0, 51 54 20-41 585-0 i 51 54 20-41 651-0) kursujące na co dzień w pociągach Kolei Śląskich, 24 kwietnia 2013.r. były nieplanowo włączone do pociągu EC130 "Varsovia". Normalnie pociąg ten zestawiony jest z czeskich wagonów standardu Z1, pociąg w tym dniu nie prowadził wagonu restauracyjnego.
Nie znam przyczyny takiego zestawienia pociągu, dodam jedynie że od granicy do Katowic przyjechał 20 minut opóźniony i był prawie pusty. Pasażerowie wsiadający w Katowicach mocno zdziwieni standardem (8 osobowe przedziały+cerata) 25 kwietnia 2013.r. ten nietypowy skład wracał z Warszawy jako EC 110 "Praha" do Pragi.
31.05.2013, 07:45
Zdaje się że dziś mamy ostatni dzień kurowania Traxxów ze składami KŚ.
31.05.2013, 09:33
Zgadza się
01.06.2013, 17:35
Coś grupa postojowa w Gliwicach dzisiaj opustoszała, ale za to Herosy stoją dalej. :-P
22.07.2013, 11:43
Koleje Śląskie ogłosiły przetarg na 9 EZT-ów:
http://www.rynek-kolejowy.pl/46754/kole ... ezetow.htm
23.07.2013, 09:26
Nie wróżę pomyślności tego przetargu - PR chciało za dzierżawę 5 mln więcej niż chciały wydać KŚ. Pomijam już fakt, że nowa jakość Kolei Śląskich, w przypadku pomyślnego rozstrzygnięcia przetargu, będzie reprezentowana przez pewnie najstarsze i najgorzej utrzymane EN57 jakie będzie miała pod ręką spółka PR.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
23.07.2013, 11:58
Byłeś blisko - PRy chciały nie 5 a 3 mln zł więcej.
23.07.2013, 22:11
mikrobart, skoro KŚ ogłaszają nowy przetarg na identycznych warunkach w dniu unieważnienia poprzedniego, to liczą na to, że PR się ugną i zaoferują niższą cenę. Nie jest tajemnicą, że PR te składy _muszą_ KŚ wynająć, chyba nawet zdążyły przychody z tego tytułu rozdysponować. Jeśli jednak się nie uda, to powtórzą przetarg znów, wszak do końca roku jest jeszcze sporo czasu. A od nikogo w kraju nie są w stanie wynająć tylu składów spełniających wymagania SIWZ.
BTW, nowa jakość KŚ nie istnieje. Razem z nimi odeszła w niebyt. Teraz możemy mówić najwyżej o nowej jakości ŚZPR...
Pozdrawiam
Jacek P.S. Także to nie tak że...
03.08.2013, 20:52
FAREN, i obawiam się, że nie ostatnie. Nic oprócz niemodernizowanego EN57 nie jest w stanie spełnić wymogów ]->
Ale po co ŚZPR lepsze składy? A PR "na gwałt" potrzebują pieniędzy. Więc dostaną milion za skład, kolejny za naprawę :lol:
Pozdrawiam
Jacek P.S. Także to nie tak że... |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Tabor w różnych spółkach | SAP102 | 10 | 1 121 |
28.10.2024, 14:00 Ostatni post: SAP102 |
|
[WKD] Tabor WKD | Virakocha | 30 | 17 553 |
07.09.2016, 05:45 Ostatni post: masovian |
|
Ankieta na temat oceny usług Kolei Śląskich | szymon23331 | 1 | 3 088 |
16.11.2015, 21:36 Ostatni post: kazio |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |