Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pociągi TLK i IR na CMK i innych szybkich liniach
#1
Proponuję poruszyć kwestię, co sądzicie na temat tanich pociągów na szybkich liniach.

Na początek podzielę się swoją opinią co myślę na temat tych pociągów na CMK.
Moje zdanie jest takie, że te pociągi na tej linii powinny pozostać dopóty, dopóki nie zostaną doprowadzone do należytego porządku linie Wiedenka i Kielczanka. Po modernizacji tych linii dopiero można myśleć o zdjęciu z CMK tanich pociągów. Wówczas na CMK powinny pozostać jedynie pociągi kategorii EC, EIC i Pendolino, które będą osiągać prędkość 200 km/h. Pozostałe pociągi (także kategorii Ex) powinny jeździć liniami alternatywnymi. Wtedy takie miasta jak Częstochowa, Piotrków, Kielce i Radom miałyby dostęp do szybkich pociągów (Ex).
Podział prędkości powinien być następujący: EC, EIC po CMK - min 200 km/h, Ex po alternatywnych liniach - 160 km/h, natomiast TLK i IR - 120 km/h.

Czekam na Wasze opinie na ten temat.
Odpowiedz

#2
IR i TLK na CMK tak, ale minimalna Vmax powinna wynosić 130 km/h, by nie blokować szlaku :-)
Odpowiedz

#3
Virakocha napisał(a):ale minimalna Vmax powinna wynosić 130 km/h
A co to znaczy? Pociąg ma pruć 130 km/h bez względu na to, co dzieje się na szlaku?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#4
Nie no bez przesady :-) Chodzi mi o to, że tam gdzie się da pociąg jechał 130, nie licząc remontów, gdzie zwalnia :-)
Odpowiedz

#5
No dobrze ale jakie IR obecnie jeżdżą po CMK bo nie wiem. Napiszcie też jaki tabor obsługuje IR.
Odpowiedz

#6
ET22 z wagonami na IR z Krakowa/Rzeszowa . Raz w tygodniu jeździ Łuków-Bielsko Biała-Łuków na EN57.
Odpowiedz

#7
Nie no EN57 na CMK to pomyłka, przecież to się ledwo telepie.
Odpowiedz

#8
Kibelstwa i ET22. Jeśli podniesiemy vmax do 130/140 pojadą ED59, EN77, EN78 oraz ED72A. I nic więcej. TLK natomiast bezkarnie nie będzie posyłać EP07 na CMK :-)
Odpowiedz

#9
PR nie mają EN76 elfy ;-) Natomiast nie wiem co masz na myśli z EN78?
Odpowiedz

#10
Jeżeli wyremontowane zostaną te dwie linie, o których mowa w poście użytkownika @Adams to myślę, że to dobre rozwiązanie, bo na CMK i tak skład nie przebiega przez żadne większe miasteczka czy miasta, więc to naturalne, żeby ten odcinek pokonywały składy jak najszybciej i żeby były to te sztandarowe.
Inaczej sprawa będzie się miała z północnym odcinkiem E65, gdzie jadąc do Trójmiasta mija się wiele miast więc tam raczej tanie składy powinny pozostać.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#11
Jeszcze iR Bolko z Wrocławia do Lublina jedzie kawałek po CMK :-)
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
---
Odpowiedz

#12
Pozwólcie, że również zabiorę głos w tej dyskusji.
Moim skromnym zdaniem interREGIO/TLK (trasowane na 120) powinny zostać na CMK dopóki nie będzie tm szlakowej 200. Jeśli natomiast będzie już 200 to minimalna prędkość na CMK to powinno być 160.
Jeśli chodzi o odcinek E65 to również uważam, że tanie składy powinny zostać.
Odpowiedz

#13
MK_ŚLĄSK, ale po co. Jak na Wiedence i Kielczance pociągi będą jechać 120 (TLK i IR) i 160 (EX), to czas podróży będzie dłuższy o ok. godzinę, niż przy tej prędkości na CMK, a zyskają na tym nie tylko miasta o których wspomniałem wcześniej, ale także i przewoźnicy bo będzie większa wymiana podróżnych.
Odpowiedz

#14
Cytat:Jak na Widence i Kielczance pociągi będą jechać 120, to czas podróży będzie dłuższy o ok. godzinę niż przy tej prędkości na CMK,
Chociażby po to, aby pociągi na CMK trasowane na V=120 nie blokowały szlaku. Wtedy sytuację tą można by porównać do tego, że obecnie V max na CMK wynosi 160, a jeżdżą sobie pociągi trasowane na 80 km/h.
Owszem po remoncie CMK IR/TLK mogą jeździć pod warunkiem, że będzie kilkugodzinna luka między prestiżami.
Odpowiedz

#15
@przem710

Chodziło mi o krótkiego Elfa z ŚZPR oraz dwa srAcacatusy :-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wolniejszy tabor na liniach wyższej prędkości Virakocha 70 24 944 04.04.2012, 11:13
Ostatni post: Virakocha

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.