23.10.2011, 12:23
Proponuję poruszyć kwestię, co sądzicie na temat tanich pociągów na szybkich liniach.
Na początek podzielę się swoją opinią co myślę na temat tych pociągów na CMK.
Moje zdanie jest takie, że te pociągi na tej linii powinny pozostać dopóty, dopóki nie zostaną doprowadzone do należytego porządku linie Wiedenka i Kielczanka. Po modernizacji tych linii dopiero można myśleć o zdjęciu z CMK tanich pociągów. Wówczas na CMK powinny pozostać jedynie pociągi kategorii EC, EIC i Pendolino, które będą osiągać prędkość 200 km/h. Pozostałe pociągi (także kategorii Ex) powinny jeździć liniami alternatywnymi. Wtedy takie miasta jak Częstochowa, Piotrków, Kielce i Radom miałyby dostęp do szybkich pociągów (Ex).
Podział prędkości powinien być następujący: EC, EIC po CMK - min 200 km/h, Ex po alternatywnych liniach - 160 km/h, natomiast TLK i IR - 120 km/h.
Czekam na Wasze opinie na ten temat.
Na początek podzielę się swoją opinią co myślę na temat tych pociągów na CMK.
Moje zdanie jest takie, że te pociągi na tej linii powinny pozostać dopóty, dopóki nie zostaną doprowadzone do należytego porządku linie Wiedenka i Kielczanka. Po modernizacji tych linii dopiero można myśleć o zdjęciu z CMK tanich pociągów. Wówczas na CMK powinny pozostać jedynie pociągi kategorii EC, EIC i Pendolino, które będą osiągać prędkość 200 km/h. Pozostałe pociągi (także kategorii Ex) powinny jeździć liniami alternatywnymi. Wtedy takie miasta jak Częstochowa, Piotrków, Kielce i Radom miałyby dostęp do szybkich pociągów (Ex).
Podział prędkości powinien być następujący: EC, EIC po CMK - min 200 km/h, Ex po alternatywnych liniach - 160 km/h, natomiast TLK i IR - 120 km/h.
Czekam na Wasze opinie na ten temat.