Liczba postów: 94
Liczba wątków: 6
Dołączył: 21.10.2011
Reputacja:
0
Cytat:Nie, to rozwiązanie nie do przyjęcia. Bilet z kasy i bilet z Internetu właśnie musi się różnić, choćby dlatego że ten z Internetu możesz sobie wydrukować w dowolnej liczbie egzemplarzy, a ten z kasy - tylko jednen dostajesz. Nie bez powodu wszystkie bilety internetowe są wystawiane na konkretne nazwisko podróżnego.
Przy zakupie biletu na EC BWE w kasie w Niemczech jest jeszcze jedna różnica. Miejscówka za 0,00 euro jest oddzielnie, a bilet w cenie globalnej ma status CIV i jest ważny 30 dni. Jak nie pojadę, mogę dokupić za 4,50 euro miejscówkę na inny EC w ciągu miesiąca. A jak nie ma kontroli między FFO i Poznaniem (bardzo rzadko, ale tak bywa), ktoś nieuczciwy może wykorzystać bilet drugi raz, dokupując jedynie miejscówkę.
Jakkolwiek na Online Ticket także widnieje adnotacja o ważności 30 dni, ale nie sądzę by z Online Ticket można było przejechać się innym EC - i właśnie z tego powodu nie powinni robić z nim problemu, że jest "bardziej konkretny" niż ten z kasy - jako jeden druk, na konkretny EC i z nazwiskiem podróżnego.
Cytat:Właściwie taki w kasie też mógłby być wydany na nazwisko, ale za pewne to już za dużo roboty dla kasjerek.
Od tego się odchodzi. W Polsce kiedyś kasjerka wpisywała nazwisko na bilecie podróżnika czy weekendowym - od chyba 2 lat to podróżny musi sam sobie wpisać.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
solec1 napisał(a):Ale ja bym chciał, aby i ich zakup był szybki i sprawny. (...) A taki Online Ticket - minuta i jest!
Jasna sprawa. Też jestem wielkim fanem biletów elektronicznych w wszelkiej formie, ale trzeba je robić z głową i rozumieć uwarunkowania. Dlatego rozwiązanie które zaproponowałeś (spisywanie danych z biletu i dokumentów, późniejsze sprawdzenie z bazą sprzedażową DB) nie może wchodzić w grę jako rutynowa metoda.
Oczywiście moim zdaniem bilet jaki miałeś jest ważny - z prostej przyczyny. Umożliwiono Ci jego zakup i przyjęto opłatę. To że DB z IC nie potrafią się dogadać, nie powinno Ciebie interesować. Jak się nie potrafią dogadać, to niech DB nie wystawia takich biletów. Ale to nie Ty jesteś za to odpowiedzialny, i nie Ty masz tego pilnować.
solec1 napisał(a):W Polsce kiedyś kasjerka wpisywała nazwisko na bilecie podróżnika czy weekendowym - od chyba 2 lat to podróżny musi sam sobie wpisać.
Na Podróżnikach faktycznie sam wszystko wpisujesz, na REGIOkarnecie (więc zapewne i Turystycznym) jest drukowane nazwisko, a sam wpisujesz nr dokumentu. Dochodzi tu temat ochrony danych osobowych.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 6
Dołączył: 21.10.2011
Reputacja:
0
Cytat:No to system Bahn.de nie powinien wystawić takiego biletu (bo nie ma należytych uzgodnień co do jego honorowania). I pewnie tak się zabawa skończy, jeśli będziemy zanadto naciskać na PKP IC, a oni sobie nie poradzą z właściwym załatwieniem sprawy.
Co prawda, jak wspomniałem, ostatnio bilety kupuję w kasie w FFO, ale o ile się nic nie zmieniło w systemie DB, można było nawet kupić bilet z FFO do Gdańska. Ciekawe, co by konduktor w TLK między Poznaniem a Gdańskiem na taki bilet powiedział? Choć pewnie większość sprawdziłaby zgodność nazwiska na Online Ticket z dowodem osobistym i poszła dalej.
Ale ostatecznie jakoś będą się chyba musieli dogadać - bo skoro planują bezpośrednie połączenie Berlin-Gdańsk, to problem na pewno nie zniknie... Zakładając uruchomienie takiego pociągu, część Niemców zapewne chciałaby kupować bilet Berlin-Gdańsk-Berlin jako Online Ticket.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Tak naprawdę temat jest szerszy, i powinien zostać skoordynowany przez jakąś nadrzędną instytucję, skoro zarządy poszczególnych kolei nie umieją się dogadać.
Bo nie wystarczy, że DB uzgodni z IC klucze - metody weryfikacji biletów (oraz procedury). To samo trzeba będzie zrobić przynajmniej z wszystkimi innymi krajami, z których jeżdżą do Polski bezpośrednie pociągi (póki jeszcze jeżdżą... :-( ). I najlepiej byłoby zrobić to od razu z głową...
Oczywiście prowizorkę na zasadzie "sprawdzimy nazwisko a na szczegóły machniemy ręką" albo "sprawdzimy czy jest stempel" można ciągnąć do upadłego, ale moim zdaniem nie tędy droga. Przydałby się ktoś mądry w UE, żeby to uregulować, oj przydał.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 6
Dołączył: 21.10.2011
Reputacja:
0
psim napisał(a):Dlatego rozwiązanie które zaproponowałeś (spisywanie danych z biletu i dokumentów, późniejsze sprawdzenie z bazą sprzedażową DB) nie może wchodzić w grę jako rutynowa metoda.
To nie tyle była propozycja rozwiązania ile moja "linia obrony", gdy chciano mi wystawić nowy bilet i gdyby sytuacja się powtórzyła (bo czasami np. o 15 decyduję, że o 15.43 nagle wyjeżdżam z FFO i wtedy kupuję Online Ticket, bo na stacji kolejki do kasy a w pociągu drożej i raczej na stojąco). Tzn. jakby się znowu ktoś uparł, odrzekłym, żeby sobie wszystko spisali i sprawdzili, skoro kwestionują bilet. Bo prędzej musieliby policję wezwać, niż ja bym nabył drugi bilet. W tym sensie tak napisałe, a nie w sensie ogólnego rozwiązania problemu.
Może i tak się to skończy, że DB zablokuje e-sprzedaż na EC BWE z FFO do Polski i z Polski do Niemiec... niestety. Albo strona polska uruchomi taką sprzedaż i będzie (cytuję) "symetria" w niemożności skanowania Online Ticket zakupionych "po drugiej stronie".
Skądinąd liczę jednak na dobrą wolę obu stron. W końcu ponoć trwają prace polsko-rosyjskie aby umożliwić zakup w Polsce biletów na sypialne pociągi z Rosji do Niemiec.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 6
Dołączył: 21.10.2011
Reputacja:
0
Cytat:No to system Bahn.de nie powinien wystawić takiego biletu (bo nie ma należytych uzgodnień co do jego honorowania). I pewnie tak się zabawa skończy, jeśli będziemy zanadto naciskać na PKP IC, a oni sobie nie poradzą z właściwym załatwieniem sprawy.
Właśnie sprawdziłem, na stronach www DB można kupić Online Ticket z Niemiec (np. FFO) do Gdańska czy Radomia. Z FFO do Gdańska - 33,60 euro, z FFO do Radomia - 35,20 euro. W pierwszym przypadku od Poznania TLK, w drugim - od Warszawy KM. Mając na względzie ceny FFO-Poznań 20,80 euro oraz FFO-Wwa 35,20 euro, zostaje 12,80 euro za odcinek TLK Poznań-Gdańsk (czyli podobnie gdyby kupić taki bilet w kasie w Polsce) oraz 2,60 euro za odcinek KM Wwa-Radom (a tu bilet w polskiej kasie kosztuje 18,50 zł, czyli drożej!).
Rzecz jasna, aktualny pozostaje problem WERYFIKACJI NIEMIECKIEGO ONLINE TICKET w pociągach TLK czy KM.
Trudno mi podejrzewać Niemców o łamanie prawa, chyba jednak skądś musi wynikać stworzenie w systemie możliwości zakupu takich biletów? Sprawa dotyczy jednak tylko niektórych miast. Pomijając kwestię weryfikacji biletu, rodzi się pytanie o rozliczenie należności za odcinki w TLK czy KM - trafia ona bowiem do kasy DB...
Liczba postów: 84
Liczba wątków: 4
Dołączył: 29.04.2011
Reputacja:
0
Jakbyś przyjżał się dokładnie, to byś odkrył, że to tylko informacja o cenie.
interREGIO - taniej niedasię.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 6
Dołączył: 21.10.2011
Reputacja:
0
Widzę wyraźnie możliwość zakupu biletu z Frankfurtu (Oder) do Gdańska lub Radomia na stronach DB. Jednak myliłem się, że mógłby to być Online Ticket - jedyna opcja zakupu to wysyłka biletu przez DB pocztą, co oznacza dodatkowy koszt 3,50euro. Kiedyś kupiłem taki bilet z Niemiec do Zurychu, raz też na EN Kiepura na trasie Warszawa-Berlin. Faktycznie przysłali poczta, chyba z Hamburga albo z Frankfurtu nad Menem. Jakkolwiek na stronach DB jestem zameldowany z adresem na terenie Niemiec. Nie wiem, czy DB dostarczyłaby pocztą bilet do Polski. Może kiedyś spróbuje nabyć bilet Frankfurt-Gdańsk w ten sposób.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 6
Dołączył: 21.10.2011
Reputacja:
0
Odbijam pismo ws Online Ticket na EC z/do FFO.
Szanowny Panie,
odpowiadając na Pana e-mail, dotyczący wprowadzenia do systemu internetowej sprzedaży możliwości zakupu biletów w komunikacji międzynarodowej uprzejmie wyjaśniam, że na chwilę obecną z przyczyn technicznych spowodowanych współdziałaniem naszego systemu rezerwacji z obcymi systemami nie jest to możliwe. Niemniej jednak, aktualnie trwają prace w zakresie umożliwienia współdziałania systemów sprzedaży: polskiego i obcych zarządów kolejowych. Udostępnienie tej sprzedaży będzie możliwe po zweryfikowaniu poprawności działania połączonych systemów i wykonaniu szeregu testów, wobec czego w chwili obecnej nie jest możliwe podanie ostatecznego terminu wdrożenia sprzedaży międzynarodowej w systemie e-IC.
Jednocześnie informuję, że w przypadku jeśli bilet internetowy nie jest uprzednio sprawdzony przez niemiecką drużynę konduktorską, nie może być uznany za ważny przez polską drużynę. W związku z powyższym zostały podjęte rozmowy ze stroną niemiecką odnośnie sposobu dokonywania od stacji Frankfurt Oder kontroli biletów internetowych z niemieckiego systemu internetowej sprzedaży.
Za wszelkie niedogodności uprzejmie Pana przepraszam i zapewniam, że dokładamy wszelkich starań aby wszyscy nasi Klienci byli usatysfakcjonowani z oferowanych przez nas usług.
Z poważaniem
„PKP Intercity” S.A.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Czyli niczego nowego się nie dowiedziałeś.
A mnie ciekawi, jak by wyglądała procedura reklamacyjna gdybyś uparcie jeździł z online-ticketami i wreszcie dostał "karę". Jeśli zamierzają robić podróżnym nieprzyjemności, to może faktycznie lepiej żeby DB zablokowało możliwość sprzedaży online-ticketów do Polski ze stacją początkową w FFO. Bo w to...
Cytat:zostały podjęte rozmowy ze stroną niemiecką odnośnie sposobu dokonywania od stacji Frankfurt Oder kontroli biletów internetowych z niemieckiego systemu internetowej sprzedaży.
jakoś ciężko mi uwierzyć. To znaczy, w rozmowy jeszcze uwierzę, ale w rozsądne rozwiązanie - dopiero gdy je zobaczę na własne oczy ;-)
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 6
Dołączył: 21.10.2011
Reputacja:
0
Rozmowy na pewno podjęli - z Deutsche Bahn dzwonili kiedyś do mnie specjalnie, by mnie o tym poinformować... no, ale co by właściwie mieli wymyśleć i kiedy, nie wiem.
Generalnie to był jednorazowy przypadek z tym publicznym zakwestionowaniem mojego Online Ticket. W ostatni piątek też miałem Online Ticket - i nie było problemu. I na jutro... też mam Online Ticket z FFO do Poznania...
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
solec1 napisał(a):co by właściwie mieli wymyśleć
Dołożenie do polskich terminali modułu (oprogramowania) umożliwiającego odczytywanie biletów DB.
solec1 napisał(a):na jutro... też mam Online Ticket z FFO do Poznania...
Już Cię lubię! Swój człowiek. Ale uważaj - ponieważ już raz Cię poinformowali, że taki bilet nie będzie honorowany, mogą nie rozpatrzyć ew. reklamacji pozytywnie i trzeba będzie się odwoływać do UTK.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 6
Dołączył: 21.10.2011
Reputacja:
0
psim napisał(a):Już Cię lubię! Swój człowiek. Ale uważaj - ponieważ już raz Cię poinformowali, że taki bilet nie będzie honorowany, mogą nie rozpatrzyć ew. reklamacji pozytywnie i trzeba będzie się odwoływać do UTK.
Nie to, żebym był prowokatorem, ale naprawdę nie bardzo mam kiedy kupować normalne (=w kasie) bilety na EC. W Gdańsku na dworcu jestem wieczorem lub w nocy - w normalnej kasie biletu na EC nie kupię, jedynie w Obsłudze Klijenta IC ale tam jest o tych porach nieczynne. W podróży z przesiadkami, np. w Poznaniu, trzeba się raczej koncentrować na "grach peronowych" typu: pociąg wjedzie na peron 4, nie... na peron 2, prosimy o przejście na peron 5, za zmianę peronu przepraszamy (ja to nawet rozumiem wobec modernizacji, ale to skraca czas na zakup biletów. A we Frankfurcie mam na głowie tyle spraw, że jak nawet uda mi się zajrzeć na dworzec, rezygnuję ze stania w kolejce po bilet, bo tam za dużo Niemców lubujących się w doradztwie (kasjerki doradzają, gdzie i kiedy owi Niemcy mogliby pojechać...)
A jak sytuacja się w EC powtórzy, najprawdopodobniej odmówię przyjęcia drugiego biletu. Oprócz Online Ticket mam przy sobie zawsze: Bahnkartę, do której jest wystawiony, wydruk przelewu na konto Deutsche Bahn w wysokości ceny biletu, i kilka pytań oraz argumentów. Np. jakimś dowodem (jakkolwiek pośrednim) jest karteczka umieszczona na przedziale przez niemieckiego konduktora już w Berlinie, że dane miejsce (np.moje) jest zajęte od FFO do Poznania czy Warszawy. Choć karteczka jest umieszczana jedynie jak Online Ticket kupię odpowiednio wcześniej a nie już po odjeździe EC z Berlina.
Koniec końców, prawie zawsze kontrola zaczyna się po Rzepinie a ja prawie zawsze jadę EC tylko do Poznania. Więc mogą mnie wysadzić ewentualnie jeszcze w Świebodzinie...
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
solec1 napisał(a):jakimś dowodem (jakkolwiek pośrednim) jest karteczka umieszczona na przedziale
O, w sumie mogliby się IC z Niemcami dogadać, że w FFO dostaną od nich wykaz Online-ticketów zakupionych na dany pociąg. Tak jak było swego czasu na całej sieci IC - bilety nie były skanowane, tylko obsługa miała listę nazwisk z numerami dokumentów.
Chociaż z drugiej strony, Niemce mają ciężkiego hopla na punkcie ochrony danych osobowych (przynajmniej oficjalnie), nie wiadomo czy by na coś takiego poszli...
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 6
Dołączył: 21.10.2011
Reputacja:
0
psim napisał(a):...wykaz Online-ticketów zakupionych na dany pociąg. Tak jak było swego czasu na całej sieci IC - bilety nie były skanowane, tylko obsługa miała listę nazwisk z numerami dokumentów.
Podobny problem spotykam i w e-biletach na PKSy - coraz bardziej popularnych. Ostatnio kierowca na trasie Wwa-Sanok dzwonił do "bazy", bo przed wyjazdem miał info o 3pasażerach z e-biletem a jechało 6.
I w PKS i na kolei jednak jest to samo zagadnienie CZASU - część e-biletów kupuje się niemal w ostatniej chwili...
psim napisał(a):Chociaż z drugiej strony, Niemce mają ciężkiego hopla na punkcie ochrony danych osobowych (przynajmniej oficjalnie), nie wiadomo czy by na coś takiego poszli... No, niby mają... a właśnie przed chwilą w pracy rozmawialiśmy o Stasi - ale to temat na inne forum...
|