Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Nie jestem rodowitym poznaniakiem i nie wiem, jak stali mieszkańcy się na to zapatrują. Ja swój osąd opieram na tym, jak ja podróżuje po mieście i jak wszystko wygląda w oparciu o wszystkie obecne objazdy i utrudnienia.
Nie wiem czy jakaś linia byłaby puszczona starą trasą przez ul. Strzelecką. Przykład pokazywał, że jak otwarto ul. Roosvelta to wszystkie tramwaje z Towarowej zniknęły i nie pozostał żaden. Tak samo może być w tym przypadku.
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Tylko, że ulicą Towarową tramwaje jeździły tylko i wyłącznie na czas remontu Roosvelta. Przed rozpoczęciem remontu nie odbywał się tam normalny ruch.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Rataje: mieli utrzymać linię A, ZTM jednak rozbija na dwie
W marcu na Ratajach odbywały się konsultacje społeczne związane ze zmianami w komunikacji miejskiej, jakie mają zajść w tym rejonie ze względu na otwarcie trasy tramwajowej na Franowo. Zapewniano wówczas mieszkańców, że linia autobusowa A zostanie utrzymana w formie linii 45. ZTM jednak rozbił linię łączącą Rataje z os. Kopernika na dwie części.
Linia 45 pojawi się w rozkładzie jazdy, ale będzie kursować pomiędzy os. Kopernika a rondem Kaponiera. Dodatkowo pojawi się linia 97, która połączy szpital na os. Rusa z dworcem na rondzie Rataje. W środku pozostaje luka, którą trzeba pokonać tramwajem.
http://epoznan.pl/news-news-34613-Rataj ... ja_na_dwie
No ciekawe, rozbili na dwie części, w dodatku nie połączone, a na Kaponierę tramwajem dojechać się w chwili obecnej nie da, więc nie wiem jak pan Kupś sobie to umyślił...
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Teraz przez te wszystkie remonty naprawdę ciężko będzie gdzieś dojechać. Dodatkowo 3 września znów będzie reorganizacja ruchu tramwajowego.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Dodano: 23.08.2012, 20:58]
pitagoras23 napisał(a):Dodatkowo 3 września znów będzie reorganizacja ruchu tramwajowego.
Właśnie, tutaj link do informacji: http://www.ztm.poznan.pl/aktualnosci/ws ... 2012-roku/
Dużo zmian, tylko 4 linie będą jeździły bez zmian. W samych końcówkach linii pełno zmian, z tego co zauważyłem:
1 - na Franowo, wcześniej kursowała na Zawady,
3 - zamiast na Starołękę, jedzie na Zawady,
5 - całkowicie przewrócone, wcześniej Stomil - Górczyn, teraz jedzie na PST,
11 - kiedyś na Piątkowska - os. Lecha, teraz nie została poprowadzona na Franowo, a do Zajezdni na Głogowskiej (docelowo Górczyn?),
18 - ze Starołęki na Franowo, dawniej - Ogrody,
nie wspominając o częściowo istniejących już zmianach - skróceniu już wcześniej do Węgorka 1, 6, 13 i 15, dalej - przebudowa Kaponiery (zmiany na 10 liniach: 2, 5, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 18, N21) i wiaduktu Górczyńskiego(5, 8, 11, 14)... Istny armagedon, jak poznaniacy się w tym łapią to nie wiem, a ja już sam powoli miałem schemat linii w głowie... :->
Dodano: 24.08.2012, 12:24]
Tramwajem na Junikowo od 27 października, ale...
27 października pierwszy tramwaj z pasażerami ma dojechać do pętli tramwajowej na Junikowie. Taki termin deklaruje obecnie Infrastruktura EURO Poznań 2012. Tramwaje będą tu kursować... tylko przez tydzień. Cała inwestycja związana z przebudową ulicy Grunwaldzkiej ma się zakończyć w czerwcu 2013 roku.
http://epoznan.pl/news-news-34616
Liczba postów: 60
Liczba wątków: 2
Dołączył: 25.07.2012
Reputacja:
0
Tak się buduje aby całkowicie nie zamknąć ruchu w tym rejonie. Śmiać mi się chce z tych głąbów co tu piszą że po remontach zobaczymy że będzie lepiej. Po remontach przyjdzie czas na poprawki i znowu wszystko będzie pozamykane. Poznań nie dowiedział się że będzie gospodarzem EURO rok temu jak w listopadzie przed samą zimą rozkopali cały grunwald tylko wiedzieli o tym dużo dużo wcześniej. A dofinansowanie unijne - trzeba było działać wcześniej a nie rok czy półtora przed imprezą. Euro się skończyło prawie 2 miesiące temu a remonty które miały się zakończyć przed euro potrwają jeszcze długo. Gdzie tu sens i logika. Gratuluję władzom miasta toku myślenia i spółki EURO 2012 która działa nadal i będzie działać w nieskończoność byle by mieć stołek.
Dworzec PKP został wybudowany do końca, ale trwają jeszcze budowy galerii, dworca PKS wraz z parkingiem no i jeszcze układem drogowym. Ale jak zaczęli robić wszystkie poprawki tego co spartaczyli zimą czego się w ujemne temperatury nie robi to się tak wszystko ciągnie.
Liczba postów: 215
Liczba wątków: 7
Dołączył: 25.07.2012
Reputacja:
0
SirBertEN57, No może po części masz racji, ale ja powiem tak: nie ma idealnej budowy, idealnych materiałów, idealnych robotników, idealnych projektantów. Prosty Kowalski krytykuje wszystko i wszystkich i nic mu sie nigdy nie podoba. Sądzisz, że tak łatwo zaprojektować jakiś budynek, albo chociażby drogę tak, żeby wytrzymała kupe lat? To Ci powiem, że sie nie da A zimą można spokojnie budować, jeśli sie zastosuje odpowiednie materiały. problem polega jednak na tym, że idzie sie we wszystkim po kosztach, przetargi trzeba przeciez jakos wygrać i tu jest ten problem.
A że robota trwa dłużej niż to w wynikało w harmonogramie, to też jest na to kilka przyczyn.
Nie bronie tutaj nikogo, ani nie osądzam, ale apeluję też o trochę dystansu.
Jak sie nie buduje to źle, ale jak już sie buduje, to też źle. Więc w takim razie co zrobić, by wszystkim dogodzić? Może coś zaproponujesz sensownego? Najłatwiej jest kogoś skrytykować. Ja też krytykowałem, dopóki sam się nie przekonałem jak to jest z budowaniem i po części rozumiem takie sytuacje.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu wspólnie z firmą IKEA w nietypowy sposób świętuje otwarcie trasy tramwajowej na Franowo. Przez dwa tygodnie na nowej linii będzie kursował specjalny tramwaj z kolorowymi poduszkami na siedzeniach, firankami w oknach oraz… doniczkami z kwiatami.
źródło: Kurier Kolejowy
Egzotyczny sposób na promocje i niosący ryzyko kradzieży darmowych poduszek i innych rzeczy, które tam są.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Rada Miasta zadecydowała, że od dziś do końca kwietnia 2013 r. półgodzinne bilety komunikacji miejskiej będą ważne przez 45 minut. W ten sposób radni chcieli wyjść naprzeciw pasażerom tramwajów i autobusów, którzy z powodu remontów zmuszeni są jeździć objazdami. Wydłużenie nie obejmie jednak biletów 15-minutowych.
źródło: Kurier Kolejowy
Ta mowa o zbyt dużych stratach finansowych jest bez sensu. Szukanie dziury w całym. Niestety rozkład jazdy może uwzględniający remonty i tak nie jest w całości przestrzegany.
Nie wiem czemu tych krótkich nie wydłużono? Wiele osób może jechać do 20 minut to będzie musiało kupić 30 (obecnie ważny 45min) a i tak połowy nie wykorzysta.
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Stworzono ciekawą wizualizację z koncepcją zagospodarowania nieużywanej zajezdni na Gajowej: http://epoznan.pl/news-news-34743-Zajez ... zualizacja
http://epoznan.pl/news_sys/photo/34743.jpg?1346249452
Mi pomysł bardzo przypadł do gustu.
Cytat:Minął rok, od kiedy rozpoczęto budowę przedłużenia Pestki do Dworca Zachodniego. Zobacz, jak postępują prace!
http://poznan.gazeta.pl/poznan/56,36001 ... ERIA_.html
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:Do istniejącego torowiska w ciągu ulicy Głogowskiej dobudowywane są nowe tory, które połączą przedłużoną trasę PeSTki. W związku z tym z ruchu zostały wyłączone dwie nitki w kierunku Mostu Dworcowego, a ruch odbywa się po torowisku tramwajowym. Z utrudnieniami muszą liczyć się również piesi.
http://www.lazarz.pl/?id=2&nr=4247
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
MPK szuka 12 mln zł na remonty i paliwo, miasto oferuje jednak tylko 4 mln. http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037, ... z277Av6MXo
Gajdzińska po prostu nie wie, co zrobią, ot cała filozofia. Ja sam też nie wiem na czym można by jeszcze oszczędzić, chyba po prostu zrezygnują z większości remontów torowisk. Najśmieszniejsze jest jednak to, że jeśli MPK zanotuje przez to większą stratę - pokryje ją... miasto. :->
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
|