Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mieszkańcy Bełchatowa walczą o reaktywację połączeń pasażerskich
#46
Cytat:Jest już gotowa wstępna koncepcja linii kolejowej Piotrków Trybunalski - Wieluń, uwzględniająca nitkę obsługującą przyszłą odkrywkę węgla brunatnego Złoczew. Ale jest też problem, bo - zdaniem burmistrz Złoczewa Jadwigi Sobańskiej - propozycja nie do końca spełnia oczekiwania związane z przyszłą strefą ekonomiczną. Dlatego Złoczew będzie forsował własną koncepcję.(...)
Pomysł budowy linii kolejowej szybko podchwyciły lokalne samorządy, nie tylko powiatu sieradzkiego, ale też wieluńskiego. Przez Wieluń przechodzi bowiem linia biegnąca z jednej strony na Częstochowę, z drugiej na Wrocław i podłączenie do niej jeszcze nitki na Bełchatów i Piotrków byłoby dla miasta bardzo korzystne. Zainteresowana budową kolei z Bełchatowa do Złoczewa jest też Zduńska Wola .- Bardzo zależy nam na pobudzeniu węzła kolejowego w Karsznicach. Konkretnie chodzi oprojektowaną Multimodalną Platformę Zduńska Wola Karsznice, czyli kolejowo-samochodowy port przeładunkowy. Połączenie go z Wieluniem, a więc pośrednio z Wrocławiem i całym Śląskiem, byłoby dla Zduńskiej Woli wymarzonym rozwiązaniem – komentuje Piotr Niedźwiecki, prezydent Zduńskiej Woli.
http://gazetaregionu.pl/779-koncepcja-l ... czewa.html

Cytat:PKP PLK analizuje możliwość przywrócenia ruchu pociągów na fragmencie linii nr 181 pomiędzy Kępnem i Oleśnicą. Uruchomienie przewozów po tej linii byłoby o tyle zasadne, że stanowiłaby ona atrakcyjną alternatywę dla istniejących tras, przede wszystkim jeśli chodzi o ruch towarowy do i z Dolnego Śląska. Trasa przez Opole/Fosowskie będzie już niedługo bardzo mocno obciążona przez Pendolino, a jednotorowe trasy Oleśnica – Grabowno – Ostrów Wlkp. i Grabowno – Milicz – Krotoszyn (będąca w bardzo złym stanie technicznym) cechują się niedostateczną przepustowością.

Niezależnie od zaadaptowania tej linii dla ruchu towarowego, od wielu lat samorządowcy z powiatów kępińskiego i oleśnickiego walczą – na razie bezskutecznie – o przywrócenie ruchu pasażerskiego na tej trasie.
http://www.rynek-kolejowy.pl/53559/kepn ... wacja.html
Odpowiedz

#47
Znów Złoczew i łatanie historycznej dziury Chorzew Siemkowice - Wieluń. Może byłaby szansa na uruchomienie pociągów regionalnych z Częstochowy do Wielunia czy też Wieluń - Bełchatów - Piotrków Tryb., a elektrownia mogłaby przywozić węgiel z innych części kraju i z zagranicy...
http://www.rynek-kolejowy.pl/53993/lodz ... loczew.htm
Odpowiedz

#48
Cytat:Tunel średnicowy, linia Wieluń – Bełchatów oraz modernizacja tras do Sieradza i Kutna to główne punkty programu na najbliższe lata – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Teresa Woźniak, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego(...)
Przewidujemy połączenie Wielunia z Bełchatowem przez Złoczew, połączone z modernizacją istniejącej linii nr 24 Piotrków Trybunalski – Bełchatów. Zakładamy jej wykorzystanie zarówno do ruchu towarowego, jak i pasażerskiego. Pociągi z Wielunia do Łodzi mogłyby wtedy jeździć przez Zduńską Wolę Karsznice, a z Bełchatowa do Łodzi także przez Piotrków. Opracowywanie wstępnego studium wykonalności jest w toku. Chcemy skorzystać z funduszy europejskich w partnerstwie z Polską Grupą Energetyczną, która myśli o budowie linii kolejowej do złoża węgla brunatnego pod Złoczewem.
Więcej : http://www.rynek-kolejowy.pl/54268/tere ... encjal.htm
Odpowiedz

#49
Dwie inwestycje w łódzkim, które można wskazać bez wahania i stwierdzić że są niezbędne : 1.budowa tunelu w Łodzi i 2.załatanie historycznej dziury między Wieluniem a Bełchatowem - Piotrkowem. Centrum Zrównoważonego Transportu idzie w swoich planach nieco dalej... więcej http://www.rynek-kolejowy.pl/54946/lodz ... atowa.html
Odpowiedz

#50
Super, dobrze, że w tym temacie coś zaczyna się ruszać.
A czy odległość obecnego dworca od centrum to aż taki problem? Przyspieszony autobus miejski, całkowicie skomunikowany z pociągami, rozwiązałby, przynajmniej tymczasowo, problem.
Jaro

Odpowiedz

#51
To szykuje się kolejna droga kolejowa z Warszawy do Wrocławia i możliwe, że najkrótsza, ale wielkiego ruchu na niej nie wróżę.
Odpowiedz

#52
''Trwają prace nad uruchomieniem kopalni odkrywkowej w gminie Złoczew oraz przeznaczonej do jej obsługi linii kolejowej. Nowy odcinek torów ma w założeniu nie tylko obsłużyć inwestycję Polskiej Grupy Energetycznej, ale także zaktywizować gospodarczo południowo-zachodnią część województwa łódzkiego i stworzyć kolejowe połączenie Wielunia z Łodzią.(...)
W przyszłym roku kopalnia ma uzyskać decyzję środowiskową. W uzgodnieniu jest obecnie koncepcja zagospodarowania złoża. Następnie trzeba będzie uzyskać koncesję na eksploatację, która prawdopodobnie zostanie wydana w 2017 roku. Od tego czasu będzie musiało upłynąć 5 lat, by można było rozpocząć zbieranie nadkładu (warstw skorupy ziemskiej między powierzchnią a węglem brunatnym). Właściwa eksploatacja złoża będzie możliwa dopiero po 10 latach, w 2032 r.''

całość http://www.rynek-kolejowy.pl/59787/zloc ... rowni.html
Odpowiedz

#53
Co z linią do Złoczewa? Powstaje stowarzyszenie samorządów

Linia nr 24 może stracić rację bytu, jeśli zakończy się wydobycie węgla w KWB Bełchatów, a nie powstanie nowa kopalnia w Złoczewie. Samorządy powołują właśnie stowarzyszenie na rzecz budowy nowego zakładu. Miałby on być obsługiwany koleją dzięki budowie przedłużenia istniejącej linii Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Rogowiec.
Przyszłość linii nr 24, która łączy Piotrków Trybunalski z Bełchatowem i kopalnią węgla brunatnego Bełchatów, nie jest na razie jasna. Obecnie jest ona wykorzystywana wyłącznie w ruchu towarowym, głównie na potrzeby kopalni i elektrowni Bełchatów. W perspektywie kilkunastu najbliższych lat jej aktualna rola może się radykalnie zmienić, bo przewidywane jest wyczerpanie się pokładów węgla w miejscu obecnego wydobycia.

Złoczew przejmie wydobycie z Rogowca?

Jak informowaliśmy w sierpniu, szansą na przetrwanie linii może być otwarcie nowej odkrywki węgla brunatnego w pobliskim Złoczewie. Mimo że inwestycja jest planowana od lat, ostateczna decyzja o budowie jeszcze nie zapadła, choć poprzedni rząd zawarł z łódzkim samorządem wojewódzkim tzw. kontrakt terytorialny, który przewidywał realizację przedsięwzięcia. Władze regionu wraz z samorządami niższych szczebli powołują właśnie stowarzyszenie, które ma lobbować za powstaniem KWB Złoczew, co jednocześnie oznaczałoby prawdopodobnie przedłużenie linii nr 24 do nowego zakładu.

Stowarzyszenie samorządów ma zostać ukonstytuowane jutro podczas spotkania władz lokalnych w Złoczewie. W jego skład wejdą powiaty sieradzki, wieluński, wieruszowski oraz bełchatowski, a także szereg gmin. Swój patronat nad inicjatywą zapowiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – Złoczew jest bardzo dobrym rozwiązaniem na przejęcie wydobycia choćby z uwagi na bliskość Bełchatowa, możliwość wykorzystania tamtejszej infrastruktury i fachowców pracujących w tamtejszej kopalni. To także przygotowanie tutejszych szkół i uczelni do dalszego kształcenia kadr – argumentuje.

Nowa linia mogłaby powstać w ciągu dekady

– Liczymy, że w przyszłym roku zostanie wydana koncesja na wydobycie węgla dla kopalni Złoczew i zachowany zostanie harmonogram prac przy jej tworzeniu – mówiła przedwczoraj w Łodzi burmistrz Złoczewa Jadwiga Sobańska. Dotychczasowe plany zakładały rozpoczęcie wydobycia około roku 2026. Jeśli będą one dotrzymane, należy zatem spodziewać się budowy przedłużenia linii nr 24 w ciągu najbliższej dekady.

Przypomnijmy, że według bardzo śmiałych propozycji łódzkiego urzędu marszałkowskiego linia mogłaby zostać przedłużona także w innym kierunku – do Wielunia. Pozwoliłoby to na stworzenie dodatkowego ciągu dalekobieżnego do Wrocławia zgodnie z pierwotnymi koncepcjami budowy trasy z lat 70. zeszłego stulecia. Na razie nie pojawiły się jednak szczegółowe koncepcje finansowania przedsięwzięcia.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 78235.html
Odpowiedz

#54
W sumie patrząc na mapę wyborczą zaczynam mieć w doopie temat Bełchatowa. 8-)
Jaro

Odpowiedz

#55
Z jednej strony wyrzucasz do kosza dyskusje polityczne, a z drugiej prowokujesz do nich powyższym... Zdajesz sobie sprawę, że tymi działaniami przeczysz sam sobie?
Odpowiedz

#56
Ile tp już razy był wałkowany temat Bełchatowa i żeby go połączyć z Wieluniem i dalej z Oleśnicą?!
Autor zapomniał, że trasa też jest eksploatowana do przewozu paliw.
Odpowiedz

#57
Cytat: Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi za dwa lata swoją kolejną linię – z Kutna przez Łowicz do Skierniewic. W dalszej kolejności powstać mają trasy do Opoczna i do Wielunia. Otwarcie tej ostatniej związane jest z planowaną budową nowej linii kolejowej Bełchatów – Wieluń.
Dużo bardziej zaskakujące są przygotowania do uruchomienia połączeń pasażerskich do Bełchatowa. Tymczasem UMWŁ chciałby, by pociągi samorządowej spółki korzystały z linii nr 24 na odcinku jeszcze dłuższym. – Uruchomienie pasażerskich połączeń kolejowych do Bełchatowa należy wiązać z potencjalną osią rozwoju połączeń Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Wieluń – usłyszeliśmy w Wydziale Informacji i Komunikacji Społecznej UMWŁ.

ŁKA przewoźnikiem na nowej linii Bełchatów – Wieluń?

Samorząd województwa przypomina, że budowa przedłużenia dzisiejszej linii nr 24 została ujęta w Krajowym Programie Kolejowym. – Jej realizacja jest właściwością strony rządowej – dodaje Jacek Grabarski. – Jeżeli te zamierzenia infrastrukturalne zostaną zrealizowane, to ŁKA dojedzie nie tylko do Piotrkowa Trybunalskiego, ale także dalej do Bełchatowa i Wielunia – zapowiada. Na razie nie wiadomo jednak dokładnie, kiedy byłoby to możliwe.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...80679.html
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Smile Ankieta jakości przewozów pasażerskich koleją kasik959 2 3 102 08.01.2018, 21:27
Ostatni post: PeKaP
  Nowy rozkład on-line PKP PLK i śledzenie połączeń sm31-131 26 12 243 15.06.2015, 19:23
Ostatni post: masovian

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.