17.08.2014, 13:13
Cytat:Jest już gotowa wstępna koncepcja linii kolejowej Piotrków Trybunalski - Wieluń, uwzględniająca nitkę obsługującą przyszłą odkrywkę węgla brunatnego Złoczew. Ale jest też problem, bo - zdaniem burmistrz Złoczewa Jadwigi Sobańskiej - propozycja nie do końca spełnia oczekiwania związane z przyszłą strefą ekonomiczną. Dlatego Złoczew będzie forsował własną koncepcję.(...)http://gazetaregionu.pl/779-koncepcja-l ... czewa.html
Pomysł budowy linii kolejowej szybko podchwyciły lokalne samorządy, nie tylko powiatu sieradzkiego, ale też wieluńskiego. Przez Wieluń przechodzi bowiem linia biegnąca z jednej strony na Częstochowę, z drugiej na Wrocław i podłączenie do niej jeszcze nitki na Bełchatów i Piotrków byłoby dla miasta bardzo korzystne. Zainteresowana budową kolei z Bełchatowa do Złoczewa jest też Zduńska Wola .- Bardzo zależy nam na pobudzeniu węzła kolejowego w Karsznicach. Konkretnie chodzi oprojektowaną Multimodalną Platformę Zduńska Wola Karsznice, czyli kolejowo-samochodowy port przeładunkowy. Połączenie go z Wieluniem, a więc pośrednio z Wrocławiem i całym Śląskiem, byłoby dla Zduńskiej Woli wymarzonym rozwiązaniem – komentuje Piotr Niedźwiecki, prezydent Zduńskiej Woli.
Cytat:PKP PLK analizuje możliwość przywrócenia ruchu pociągów na fragmencie linii nr 181 pomiędzy Kępnem i Oleśnicą. Uruchomienie przewozów po tej linii byłoby o tyle zasadne, że stanowiłaby ona atrakcyjną alternatywę dla istniejących tras, przede wszystkim jeśli chodzi o ruch towarowy do i z Dolnego Śląska. Trasa przez Opole/Fosowskie będzie już niedługo bardzo mocno obciążona przez Pendolino, a jednotorowe trasy Oleśnica – Grabowno – Ostrów Wlkp. i Grabowno – Milicz – Krotoszyn (będąca w bardzo złym stanie technicznym) cechują się niedostateczną przepustowością.http://www.rynek-kolejowy.pl/53559/kepn ... wacja.html
Niezależnie od zaadaptowania tej linii dla ruchu towarowego, od wielu lat samorządowcy z powiatów kępińskiego i oleśnickiego walczą – na razie bezskutecznie – o przywrócenie ruchu pasażerskiego na tej trasie.