Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bezpieczeństwo jazdy autobusem
#1
Zygam jak widzę temat bus czy autobus ! Jest ciasno nie wygodnie niebezpieczniej drożej i przeważnie dłużej się podróżuje. A to że wybieram kolej to też kwestia że kocham podróżować koleją ;-)
Odpowiedz

#2
Czasem jest jednak szybciej (Katowice-Kraków na przykład) i wygodniej (chyba, że ktoś lubi postać w korytarzu). Czy ciasno to już zależy od autobusu. W pociągach też bywa ciasno, zwłaszcza w zmodernizowanych/nowych wynalazkach.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Ja mam zawsze stracha że kierowca dostanie ataku serca i przy pełnej prędkości wylądujemy na najbliższym drzewie lub pod ciężarówką z naprzeciwka.
Taki błąd projektowy systemu fachowo nazywa się "single point of failure" i generalnie należy się go wystrzegać. Smile

Żeby nie cierpieć lecz zginąć na miejscu, najchętniej zajmuje w pietrusach miejsce nad kierowcą, jeśli się da. Innym plusem jest wtedy panoramiczny wyświetlacz Smile
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#4
psim napisał(a):generalnie nale¿y siê go wystrzegaæ. Smile
To mo¿e usuñmy kierowcê? ;-) Na kolei tak¿e zdarzaj± siê wypadki spowodowane b³êdami maszynisty, i to pomimo kilku poziomów zabezpieczeñ.
Odpowiedz

#5
psim napisał(a):Ja mam zawsze stracha że kierowca dostanie ataku serca
Badania raczej ograniczają takie ryzyko Wink

Cytat:Na kolei także zdarzają się wypadki spowodowane błędami maszynisty, i to pomimo kilku poziomów zabezpieczeń.
No ale kierowca nie jest asekurowany de facto żadnym systemem.

(Choć osobiście uważam, że coś w stylu czuwaka aktywnego ograniczyłoby możliwość zaśnięcia)
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#6
Cytat:(Choć osobiście uważam, że coś w stylu czuwaka aktywnego ograniczyłoby możliwość zaśnięcia)
Też tak uważam i jednocześnie zastanawiam się dlaczego nie zostało to wprowadzone w żadnym typie autobusu. Wiem, że nagłe zatrzymanie się autobusu nie jest bezpieczną sytuacją dla pozostałych użytkowników drogi, ale przecież mogłoby to być hamowanie stopniowe, w celu minimalizacji ryzyka wypadku w razie zasłabnięcia.
Jaro

Odpowiedz

#7
W razie zasłabnięcia system i tak nic nie da (bo zjechanie to sprawa szybsza niż 30-80 sekund), ale uniemożliwi zaśnięcie kierowcy. Nie chodzi o autobusy, ale o wszystkie pojazdy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#8
A jeżeli np. maszynista, który zasłabnie podczas podróży. To co zrobią, odwołują trasę. Powiem jedno niektórzy kierowcy słabną, a potem giną. Nieważne czy w autostradzie czy drodze krajowej, czy na przejeździe kolejowym.
Odpowiedz

#9
Maszynista to co innego Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#10
Kierowca musi się skupić na drodze a nie na zbijaniu czuwaka co może być dekoncentrujące.

A w niektórych autobusach, co 2 minuty kierowca wklepuje na tym swoim "biletomacie" jakąś kombinację klawiszy. Nie wiem co to jest, ale w niektórych PKSach jest to praktykowane.
...
Odpowiedz

#11
Jakby miał co 60 sek zbić czuwak przyciskiem na kierownicy to pomogłoby to utrzymać koncentrację, zwłaszcza na trasach. W PKSach to się przełącza przystanek początkowy z tego co zauważyłem.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#12
rustsaltz, chyba nigdy nie prowadziłeś autokaru (ja też nie Wink ). Ale przejechałem kiedyś drogę z Warszawy do Częstochowy na siedzeniu dla drugiego kierowcy. Byłem mocno tym zmęczony. A kierowca mówił mi, że co minute powinien sprawdzać oba lusterka boczne i pilnować cały czas środka jezdni. To nie samochód osobowy... Zresztą przelicznik prędkości tez jest prosty. Gdy jedzie się autokarem 90 km/h to tak, jakby normalnym samochodem 160 km/h. O tyle jest opóźnione działanie itp. Więc zbicie czuwaka wcale by nie pomogło utrzymać koncentracji, a jedynie zabsorbowało by ją jeszcze bardziej, co mogłoby się przyczynić do wypadków.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#13
Obleśny Szczur napisał(a):To może usuńmy kierowcę? ;-)

A były już takie eksperymenty, zdaje się dobre parę lat temu osobówka sterowana komputerem przejechała z jednego wybrzeża na drugie. Kierowca siedział tylko asekuracyjnie, i bodaj jedynie dwa czy trzy razy musiał pomóc komputerowi.
Odpowiedz

#14
DamianT napisał(a):rustsaltz, chyba nigdy nie prowadziłeś autokaru (ja też nie Wink )
Jakoś także nie miałem okazji Wink

Cytat:A kierowca mówił mi, że co minute powinien sprawdzać oba lusterka boczne
A mnie na kursie kategorii B uczyli, że mam patrzeć tak często jak tylko jest to możliwe.

Cytat:Więc zbicie czuwaka wcale by nie pomogło utrzymać koncentracji, a jedynie zabsorbowało by ją jeszcze bardziej, co mogłoby się przyczynić do wypadków
Myślę, że tyle podzielności uwagi ma każdy, zwłaszcza zawodowy kierowca. Poza tym autokarów jest na tyle mało, że można kontrolować stan kierowcy innymi sposobami.

Cytat:A były już takie eksperymenty, zdaje się dobre parę lat temu osobówka sterowana komputerem przejechała z jednego wybrzeża na drugie
Ja słyszałem o prowadzeniu osobówki za ciężarówką (wadą tego rozwiązania jest ciężarówka)
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#15
A po co w ogóle w samochodzie jakie¶ archaiczne rozwi±zania w stylu czuwaka? Teraz w osobówkach montuj± ju¿ trochê bardziej rozbudowane systemy, które obserwuj± kierowcê oraz drogê i np. potrz±saj± mu lekko kierownic±.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Bezpieczeństwo. Reklama społeczna: głupie sposoby na śmierć psim 0 2 379 18.11.2012, 19:50
Ostatni post: psim
  Bezpieczeństwo na kolei po łotewsku Gżągal 2 3 211 19.02.2012, 15:40
Ostatni post: ET40

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.