Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Centralna Magistrala Kolejowa
#76
Wątpię aby jakikolwiek maszynista świadomie przekraczał Vmax.
Odpowiedz

#77
Zawsze mógł nadrabiać opóźnienia :-P
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#78
Panowie pytanko- Czy po wprowadzeniu ETCS poziom 2 w Polsce na jakiejś linii będzie system automatycznego sterowania hamowaniem i przyspieszaniem bez ingerencji maszynisty? Coś jak AFB w Niemczech. Bardzo proszę o wasze opinie
Odpowiedz

#79
System na wzór AFB (u nas coś takiego było testowane - UPZ czyli Układ Prędkości Zadanej) może byc stosowany na każdej linii, nie trzeba do tego celu żadnej kabinówki czy ETCS. To zależy wyłącznie od tego czy dany pojazd jest wyposażony w taki system.
Odpowiedz

#80
Coś powaliło mi się, chodzi mi o sterowanie lokomotywą za pomocą systemu ETCS że tak powiem. Przed odjazdem wprowadza się dane składu do komputera pokładowego- długość składu,l. osi itp. W systemie jest "wgrany" szlak czyli różnorakie zwolnienia. ETCS zezwala na jazdę z Vmax np. 160 km/h i wyświetla się komunikat o zwolnieniu do 100 km/h, maszynista nic nie robi a maszyna sama zwalnia do 100 po czym sama przyspiesza po przejechaniu ograniczenia. Czy takie cuda będą możliwe w Polsce? Kurde sam nie wiem co napisałem więc nie karćcie mnie jak nie zajarzycie o co mi chodzi Smile
Odpowiedz

#81
Fred napisał(a):Coś powaliło mi się, chodzi mi o sterowanie lokomotywą za pomocą systemu ETCS że tak powiem. Przed odjazdem wprowadza się dane składu do komputera pokładowego- długość składu,l. osi itp. W systemie jest "wgrany" szlak czyli różnorakie zwolnienia. ETCS zezwala na jazdę z Vmax np. 160 km/h i wyświetla się komunikat o zwolnieniu do 100 km/h, maszynista nic nie robi a maszyna sama zwalnia do 100 po czym sama przyspiesza po przejechaniu ograniczenia. Czy takie cuda będą możliwe w Polsce? Kurde sam nie wiem co napisałem więc nie karćcie mnie jak nie zajarzycie o co mi chodzi Smile

Sam ECTS poziomu 1 już na to pozwala. Że wgrane dane z kilometrów już umożliwiają sterowanie loka, ale jedynie w przypadku przekroczenia prędkości do hamowania nagłego.

Wyczytałem, że ECTS 2 poziomu ma być instalowany na Gdańsk - Warszawa. Po co? dla wydawania kasy szczerze mówiąc, bo taki system się nadaje tylko na CMK i na przyszłego Ygreka. Czy to się sprawdzi do końca to tego nie wiem.
Ten system to tzw ruchomy odstęp blokowy, jeżeli skład jest w obszarze bezpiecznym to dostaje na bieżąco informację jaką powinien mieć Vmax, w miarę zbliżania się do składu przed Vmax jest obniżana, jeżeli przekroczy się obszar bezpieczny to LCS przejmuje całą sterowność składu [regulacja prędkości i hamowanie].
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#82
LCS przejmuje całą sterowność składu tak jak napisałeś po przekroczeniu obszaru bezpiecznego, ale w przypadku kiedy przekracza się ten obszar to maszynista dostaje jakąś informację że musi zwolnić i ma na reakcję określony czas po czym system sam zwalnia w przypadku braku reakcji czy od razu system rozpoczyna hamowanie?
Odpowiedz

#83
Centralna Magistrala Kolejowa – zwana CMK lub potocznie „Ceemką” – została zaprojektowana na przełomie lat 60. i 70., po czym wybudowana w latach 1971-1977 jako jedna z trzech pierwszych linii dużych prędkości w Europie – obok Direttissimy Rzym – Florencja i LGV Paryż – Lyon. Wprawdzie w pierwszej fazie obsługiwała jedynie ruch towarowy. Ciekawostką jest, że zastosowano na niej semafory kształtowe), ale jej geometria została pomyślana do zastosowania jako przyszłościowa linia high speed o prędkości co najmniej 250 km/h. Dziś docelowo przyjmuje się dla CMK prędkość maks. 300 km/h. Jest to jak najbardziej możliwe, gdyż nasza magistrala geometrycznie przypomina linię Paryż – Lyon, na której prędkość maks. wynosi 300 km/h (odcinkowo w terenach podgórskich 270 km/h).

źródło: Rynek kolejowy
Odpowiedz

#84
Między 21 a 25 maja 2012 r. na Centralnej Magistrali Kolejowej testowany był Europejski System Sterowania Pociągiem. Testy przebiegły pomyślnie i wykazały niemal bezbłędne działanie całego systemu.

Więcej: Kurier Kolejowy
Odpowiedz

#85
A wcześniej, jak Husarz rozpędzał się do 200km/h to takiego testu nie było? Przecież bez tego systemu taka jazda była by niemożliwa?
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#86
Dlaczego niemożliwa? To była jazda testowa oparta na innych zasadach, poza tym wtedy system ETCS jeszcze nie istniał.
Odpowiedz

#87
Myślałem, że przy prędkościach >160km/h sygnalizacja kabinowa jest obowiązkiem.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#88
Jest, ale tak jak pisałem to była jazda testowa jest oparta na innych zasadach.
Odpowiedz

#89
Cytat:wykazały niemal bezbłędne działanie

Przy bezpieczeństwie ruchu kolejowego jest albo bezbłędnie albo wcale.
Odpowiedz

#90
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do wprowadzenia na Centralnej Magistrali Kolejowej prędkości 200 km/godz. W ramach tych działań poza instalacją systemu ERTMS pierwszego poziomu i przebudową obiektów inżynieryjnych jeszcze w tym roku zostanie wykonane m.in. podbicie torów oraz reprofilacja szyn i rozjazdów, a także przebudowa stacji Szeligi.

Więcej: Rynek Kolejowy
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Obsługa osób o ogr. spr. ruchowej na stacji Warszawa Centralna psim 5 4 720 04.02.2013, 08:01
Ostatni post: psim

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
10 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.