Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Zerknijcie:
http://infopasazer.intercity.pl/
Uruchomiono testowo stronę, na której można sprawdzić, czy i jak bardzo opóźniony jest dany pociąg.
Skąd dane o minutach opóźnienia? Pociągi dostały GPSa, czy może to dane z nastawni? Macie jakieś informacje?
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Szkoda, że już Przewozów Regionalnych nie dodali
Jest mały błąd, bowiem naciskając na link PKP Intercity przenosi nas na stronę PLK.
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Szkoda, że już Przewozów Regionalnych nie dodali Może PR-y same nie chciały się do tego dołączyć. W końcu nie ma się czym chwalić, zwłaszcza, że ich pociągi są dość często opóźnione.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
PR mają swój system informowania o opóźnieniach, po co im udział w innym projekcie?
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
mikrobart, chyba było przejrzyście, szczególnie, że znając życie link do tego systemu zaraz trafi na rozklad-pkp
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Dane są z systemu SEPE. Widzę, że PKP IC ostro się wzięło za informatyzację.
Dla pracowników uruchomiono podobny podgląd do SEPE i są tam wszystkie pociągi pasażerskie w Polsce, włącznie z Przewozami Regionalnymi. Nie stanowiłoby większego problemu, aby dla podróżnych była udostępniona również ta opcja. No ale PR nie wyraziły zgody na publikacje danych ich pociągów.
No i system dla pracowników posiada kilka opcji więcej: pokazuje dane w odniesieniu do wszystkich posterunków ruchu, pokazuje lokomotywy luzem oraz podsyły próżnych składów, umożliwia podgląd sytuacji ruchowej w odniesieniu do całego kraju i jeszcze kilka innych pomniejszych opcji.
Dane, które pokazuje system dla pracowników są spóźnione do maksymalnie 20 minut, więc i pewnie w systemie dla podróżnych też tak jest. Tylko w sieci firmowej dane są na bieżąco, no i bezpośrednio w SEPE również.
To co udostępniono podróżnym to pikuś. :-)
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
mikrobart napisał(a):PR mają swój system informowania o opóźnieniach, po co im udział w innym projekcie?
I teraz postawmy się w sytuacji podróżnego, który chce powiedzmy jechać z miasta A do miasta B. Wchodzi na stronę i wpisuje miasto A i patrzy, że jakiś tam pociąg jednego przewoźnika jest opóźniony np. 180min i mówi sobie, że przez ten czas dojedzie do miasta B, więc po co pociągiem. A nie wie tego, że pociąg innego przewoźnika jest planowo. I skąd miałby wiedzieć, że na jego stronie też można to sprawdzić?
Czy nie można zrobić już czegoś porządnie dla całej sieci kolejowej tylko wydzielać? Icki swoje, KW, KS, KD swoje, a PRy swoje...
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
pitagoras23 napisał(a):Szkoda, że już Przewozów Regionalnych nie dodali
http://kursowania.przewozyregionalne.pl/
[ Dodano: 2011-12-22, 09:33 ]
norbert napisał(a):W końcu nie ma się czym chwalić, zwłaszcza, że ich pociągi są dość często opóźnione.
A z moich doświadczeń wynika, że jest zupełnie odwrotnie niż piszesz
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
@ DamianT
Ja wiem, że taka strona jest. Ale nie o to chodzi. PR także powinny uczestniczyć w jednym wspólnym projekcie i ich pociągi także powinny być umieszczone w systemie tak jak IC i wojewódzcy przewoźnicy.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Mnie interesuje, które pociągi zostały wyposażone w GPS-a, a właściwie o których jest informacja. Wpisuję nazwę swojej stacji, a tu pusto...
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
rysiogeniusz napisał(a):Mnie interesuje, które pociągi zostały wyposażone w GPS-a, a właściwie o których jest informacja. Jeżeli dane są z SEPE to nie ma znaczenia, bo aktualizują się na podstawie przejazdów przez posterunki. Dlatego właśnie GPSowy system PR to zwykła lipa i pieniądze wyrzucone w błoto.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
rustsaltz, mógłbyś rozwinąć, skrót SEPE oraz po krótce przybliżyć działanie?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
To jest taki system dyspozytorki, który umożliwia wprowadzanie danych o pociągach, aktualizować je itp. System współpracuje z SWDR, więc możliwe jest ściąganie informacji o opóźnieniach na bieżąco.
SEPE potrafi także napisać rozkaz "O".
Z SWDRem można zapoznać się na "nastawni"
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.isdr.pl">www.isdr.pl</a><!-- w -->
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Ponieważ posterunki ruchu w Polsce są dosyć gęsto rozmieszczone, system SEPE pozwala z dużą dokładnością na określenie przybliżonej pozycji pociągi.
Przy podawaniu danych poc. opóźnionych dla następnych stacji system uwzględnia skrócone czasy jazdy.
|