Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ET24
#1
ET24

ET24 była lokomotywą, która niestety zakończyła się na planach. Elektrowóz miał być swego rodzaju odpowiedzią na problemy ET21 oraz ET22 na górskich szlakach kolejowych.

Według projektu model miał być wzorowany na pasażerskim EP09, gdzie miało zostać zastosowane wydłużone pudło tego egzemplarza. Oprócz tego - w porównaniu do innych towarowych lokomotyw planowano zastosować trzy wózki dwuosiowe Bo'Bo'Bo', a nie często spotykane wówczas dwa wózki trzyosiowe Co'Co'.

Nagły spadek przewozów towarowych, a także pełne ręce w Pafawagu, który miał być producentem spowodował "zaniechanie" prac a ostatecznie rezygnację z projektu.

Planowane dane techniczne:

Układ osi : Bo`Bo`Bo
Oznaczenie fabryczne : 206E
Producent : Pafawag Wrocław
Prędkość maksymalna : 100 km/h
Prędkość ciągła : 50.6 km/h
Siła pociągowa przy prędkości ciągłej : 209 kN
Siła pociągowa maksymalna : 350 kN
Masa lokomotywy suchej : 118.1 t
Masa służbowa : 119.5 t
Sterowanie ukrotnione : 2 lokomotywami
Typ odbieraka prądu : ZL-5
Parametry silników trakcyjnych : 3000/2V, 500 kW
Połączenie nadwozia z wózkiem : oparcie za pomocą wieszaków
Typ sprzęgu : śrubowy lub SA3
Maksymalna siła rozciągająca : 300 kN
Zapas wody : 37 l
Zapas piasku : 1370 kg
Typ i parametry sprężarki : V2P215, 1.0 MPa, 215 m3/h
Typ wózka : 2 osiowy z silnikami zawieszonymi "za nos"
Masa wózka : 20.6 t
Minimalny promień toru : 120 m
Instalacja hamulcowa : Oerlikona
Hamulec mechaniczny : blokowy
Hamulec ręczny : hydrauliczny
Usprężynowanie : sprężyny śrubowe
Amortyzatory : hydrauliczne
Typ zestawu kołowego : koła obręczowane
Typ łożyska osiowego : walcowe
Średnica i długość czopa osi : 180*205 mm

Na podstawie wikipedii oraz prywatnej stronie internetowej opracował Jan Parszewski przy współpracy z użytkownikiem Mannerheim



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.