Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jednostki EW58
#1
Maszyny te miały przejść modernizację w NEWAGU. Chciano zrezygnować z wersji 3 członowej, i z różnych ezt zbudować wersję 4 członową. Jednak takie rozwiązanie okazało się zbyt kosztowne i EW58 nie będą modernizowane. Już dawno o tym słyszałem lecz wiadomo jak to z plotkami bywa. Teraz potwierdza to Maciej Lignowski pełniący funkcje prezesa SKM Trójmiasto.

Cytat:Zwycięzca będzie miał 14 miesięcy na dostarczenie zmodernizowanych składów co oznacza, że ostatni powinien pojawić się tuż przed wakacjami 2013 r. Co ciekawe, zrezygnowano z modernizacji jeżdżących tylko w Trójmieście składów EW 58, gdyż okazało się to zbyt drogim przedsięwzięciem. "Nowe życie" otrzymają wyłącznie jednostki EN 57.


Więcej
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... zniej.html

Dokładnie nie pamiętam ale jakoś latem dwie jednostki pojechały już do NEWAGU, co dalej z całą serią EW58 tego nie wiadomo. Chyba że ktoś zdecyduje się odkupić EW58 od SKM Trójmiasto.
Odpowiedz

#2
Jednostki pojechały do Newagu na "zapoznanie" ze sprzętem. Newag nic przy nich nie zrobił, a z tego co widzimy - na pewno nic nie zrobi.
Odpowiedz

#3
Mam trzy pytania odnośnie jednostek EW58.

Po 1: Czy nadal są eksploatowane? Po 2: Czy były w przeszłości podejmowane próby przebudowy rozruchu tych jednostek na impulsowy? Pierwotnie EW58 miały właśnie w taki rozruch być wyposażone, jednak w latach 70. polski przemysł nie był w stanie wyprodukować działającego, seryjnego rozruchu tego typu i jednostki otrzymały bardzo awaryjny rozruch oporowy. Po 3: Większość składów EW58 spaliła się w latach 90. - czy to wina sprzętu, czy pociągi były podpalane? Wszak "Ewunie" często były używane do wożenia kibiców na mecze.

Z góry dzięki za informacje.
Jaro

Odpowiedz

#4
1. Nie. 2. Raczej nie, najpoważniejsza próba była w zeszłym roku, ale dotyczyło bodajże 1 sztuki - w ramach przetargu na modernizację 21 składów. 3. Niestety kibice nie mieli z tym wiele wspólnego.
Odpowiedz

#5
Jeszcze niedawno "Ewunie" woziły pasażerów w godzinach szczytu, jako wsparcie dla obsady EN57. Paliły się same, więc jednak wadliwe...
Jaro

Odpowiedz

#6
Największą wadą była "prądożerność", to wynikało z źle zaprojektowanego układu oporowego który również bardzo się nagrzewał czego efektem były częste pożary. Rozruch impulsowy miała tylko jedna jednostka EW58-18 ale i ten był wadliwy, co przełożyło się na kasację jednostki w 1988 roku.
Odpowiedz

#7
EW58 wraca do Gdańska:
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#8
Gdzie ona była?? na Naprawie jakiejś?? ktoś zna szczegóły??
Odpowiedz

#9
W Newagu. EW58 miała zostać zmodernizowana w ramach pierwszego przetargu rozpisanego przez PKP SKM. Postępowanie wygrał Newag i wypożyczył EWcię żeby zapoznać się z jej konstrukcją. Jednak SKMka miała duże problemy ze zdobyciem pieniędzy, sprawa się przeciągała, przetarg unieważniono. Kolejny (wygrało go konsorcjum TS Opole i Skody) nie obejmował naprawy EW58 więc skład wraca nad morze. Dziwię się, że dopiero teraz.
Odpowiedz

#10
Wiadomo co będzie teraz z ew58? Od dłuższego czasu stoją na Cisowie. Mam nadzieję że ich nie zezłomują.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.