Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koleje Małopolskie
#76
Cytat:Sądecczyzna. Tylko 9 minut z Nowego do Starego Sącza w godzinach szczytu - taki plan mają Koleje Małopolskie. Problem: fundusze.

Zamiast tracić kilkadziesiąt minut w autobusie lub aucie uwięzionym w ulicznym korku, można będzie dostać się z Nowego do Starego Sącza w zaledwie 9 minut. Taką atrakcyjną ofertę szykuje Ryszard Rembilas, prezes Kolei Małopolskich.

- Przygotowujemy uruchomienie kolei aglomeracyjnej w rejonie Nowego Sącza - mówi Rembilas. - Rozwiązanie to jest możliwe do szybkiej realizacji ze względu na istniejący układ torów. To może rozładować olbrzymie zatłoczenie ulic w Nowym Sączu i okolicach.

Prezes Kolei Małopolskich informuje, że dysponuje czterema elektrycznymi szynobusami, które stały się za małe dla aglomeracji krakowskiej, ale wystarczą na potrzeby sądeckie. Każdy zabierze około 150 pasażerów.

Według kolejarzy, pierwsza powinna być linia z Nowego Sącza do Piwnicznej-Hanuszowa. Na tej trasie podróżnych jest najwięcej. Codziennie, w godzinach porannego i południowego szczytu, mają kłopot z pokonaniem zatłoczonej ul. Węgierskiej w Nowym Sączu i dotarciem do pracy. Dla wygody pasażerów powstałby więc nowy przystanek w rejonie firmy Fakro, do której dojeżdżają pracownicy z okolicznych miejscowości.

Burmistrz Starego Sącza Jacek Lelek rozważa wykorzystanie komunikacji autobusowej do dostarczania pasażerów z wiosek pod stację kolejową w Starym Sączu. - Ten manewr skróciłby czas dojazdu do pracy o 30-40 minut. Ułatwieniem mógłby być wspólny bilet na autobus i szynobus - rozważa burmistrz.
Czytaj więcej: http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Odpowiedz

#77
Drobny fragmencik opuszczony w powyższym cytacie:
Cytat:Kolej aglomeracyjna ruszy, jeśli dołożą się do niej samorządy. W przypadku Starego Sącza byłaby to kwota około 1,5 mln zł rocznie
Dla porównania: przychód Starego Sącza na 2016 jest zaplanowany na kwotę 65 mln. a wydatki na 88 mln.
Odpowiedz

#78
Trafna uwaga, z tym finansowaniem może być problem. Miejmy nadzieję, że się uda. ;-)
I jeszcze jeden ciekawy fragment:
Cytat:System kolei aglomeracyjnych sprawdził się. Dlatego wkrótce zamawiamy kolejne nowe pociągi. Planowane jest też ogłoszenie przetargu na dwa pociągi panoramiczne. Może nawet z częścią kawiarnianą. Obsługiwać będą trasy atrakcyjne turystycznie. Jeden może trafić do doliny Popradu.
Plany ambitne. Ciekawe tylko kto podjąłby się budowy takiego EZT. A może lokomotywa + wagony piętrowe? Raczej SF biorąc pod uwagę koszty.
Odpowiedz

#79
Więcej na temat projektu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w Nowym Sączu
Odpowiedz

#80
Cytat:Koleje Małopolskie przewiozły już 3 miliony pasażerów. Szczęśliwy bilet na pociąg z Krakowa na lotnisko kupił Dawid Szura z Gorlic.

Jak informuje Biuro Prasowe UMWM linie SKA ze stacji Wieliczka – Rynek Kopalnia do stacji Kraków Lotnisko oraz z Krakowa do Miechowa, obsługiwane nowoczesnymi Acatusami Plus, cieszą się coraz większą popularnością. Koleje Małopolskie dysponują 15 takimi pociągami. W niespełna 1,5 roku działalności Koleje Małopolskie przewiozły już 3 miliony pasażerów.

Oprócz nowoczesnego taboru Koleje Małopolskie chwalą się dużą częstotliwością kursowania, podróżami w komfortowych warunkach, punktualnością, krótkim czasem przejazdu i atrakcyjnymi cenami. Także m.in. dlatego w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy trzykrotnie zwiększyła się liczba osób korzystających z pociągów wojewódzkiej spółki.
http://inforail.pl/3-mln-pasazerow-kole ... 84147.html

I jeszcze drugi artykuł:
Cytat:W ciągu trzech lat spółka samorządowa Koleje Małopolskie przejmie od Przewozów Regionalnych obsługę wszystkich połączeń kolejowych w województwie - poinformował marszałek Jacek Krupa. Przewoźnik obecnie obsługuje dwie linie, do końca roku przybędzie kolejna.
Czytaj więcej: http://inforail.pl/w-ciagu-trzech-lat-m ... 84172.html
Odpowiedz

#81
dominik07317 napisał(a):
Cytat:W ciągu trzech lat spółka samorządowa Koleje Małopolskie przejmie od Przewozów Regionalnych obsługę wszystkich połączeń kolejowych w województwie - poinformował marszałek Jacek Krupa. Przewoźnik obecnie obsługuje dwie linie, do końca roku przybędzie kolejna.
Czytaj więcej: http://inforail.pl/w-ciagu-trzech-lat-m ... 84172.html

Z jednej strony to może i dobrze, bo Koleje Małopolskie dobrze rokują. Jednak zastanawiam się kto wtedy będzie obsługiwał połączenia stykowe, zwłaszcza z Krakowa do Katowic. Żeby tylko ktoś nie wpadł na "genialny" pomysł z przesiadkami w Trzebini na jakiegoś ogryzka KŚ, bo wtedy to by już do końca pogrzebano tą relację.
Odpowiedz

#82
To prawda. Przesiadka w Trzebini to najgorsze co może być..

Tymczasem na linii Kraków - Wieliczka pasażerowie zaczynają narzekać na opóźnienia pociągów.
Cytat:O tym się mówi. Pasażerowie pociągów Kolei Małopolskich jeżdżący z Wieliczki do Krakowa skarżą się, że w ostatnich dniach nie są w stanie zdążyć na czas do pracy i na uczelnie. Od kilku dni punktualne zazwyczaj pociągi Kolei Małopolskich odnotowują spóźnienia denerwujące pasażerów. Dochodzi do nich przeważnie z samego rana, gdy mieszkańcy gminy Wieliczka są w drodze do pracy. Opóźnienia zaczynają się od 5 minut, ale bywa, że przedłużają się do 15-25 minut.
Czytaj więcej: http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... o,9981553/
Odpowiedz

#83
Adams napisał(a):Żeby tylko ktoś nie wpadł na "genialny" pomysł z przesiadkami w Trzebini na jakiegoś ogryzka KŚ, bo wtedy to by już do końca pogrzebano tą relację.

Niestety takie mogą być ewentualne skutki atomizacji przewozów. Kiedy spółeczka ma obsługiwać tylko województwo, to kurs Kraków-Katowice staje się dla niej niemożliwy...
Odpowiedz

#84
I tu się mylicie, bo marszałek województwa małopolskiego sam stwierdził w którymś z ostatnich wywiadów, że po wyremontowaniu linii Kraków-Katowice chciałby, aby KML obsługiwały tę trasę, gdyż "byłaby to jedna z najbardziej rentownych linii kolejowych w Polsce". Każdy wie jaki jest potencjał tej trasy i podejrzewam, że prędzej czy później dojdzie tutaj do jakiejś współpracy między KŚ, a KML.
Odpowiedz

#85
mk1992, a jakby to wyglądało gdyby KML chciały same tą linię obsługiwać? Zakładamy że jest to opłacalne dla nich i oni chcą to robić - czy ktoś im może podciąć skrzydła? Pytam bo nie wiem więc proszę o łopatologię :-D.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#86
No jeżeli to ma być opłacalne, to podcięciem skrzydeł może być to, że inni się w to wpakują. Można założyć, że KŚ też do tego staną i PR. Jeśli będą się nakładały godziny, to PLK musi zdecydować. I logicznie byłoby postawienie na PR jako spółki nieograniczonej regionem. Ale tu może odegrać sprawę lobbing. Ślaskie ma więcej posłów niż małopolskie, nie wspominając już o potężnym lobby górniczym i może wyjść na to, że przewozy będą odbywać KŚ w większości.
Odpowiedz

#87
sm31-131, zależy tez od ceny jaką zaproponują. Z tego co pamiętam to busiarze jeżdżą taniej niż Regio/IC na tej samej trasie.
Odpowiedz

#88
Tak, ale tu nie o to chodzi. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie się pakował do osobówki i jechał z Katowic do Krakowa i na odwrót. Tu chodzi o dojazd pomiędzy. Np. Jaworzno - Kraków czy Krzeszowice - Katowice.
Odpowiedz

#89
masovian, Z Jaworzna zapewne też znajdą się lub są tani busiarze do Krakowa.
Odpowiedz

#90
To niech będzie z Balina. :-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleje małopolskie Sylwia14076 1 4 421 03.11.2019, 20:40
Ostatni post: Mariusz
  Małopolskie Szlaki Turystyki Kolejowej Kolejarz 1 2 632 27.03.2018, 15:39
Ostatni post: Dominik Piotrowicz
  Małopolskie zamawia 10 nowych pociągów kebeka 35 16 672 27.06.2015, 15:42
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.