Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Cytat:Urząd Marszałkowski dokonał dużych zakupów taborowych, zamówiliśmy kolejne 20 pociągów, ale szczerze mówiąc, to nie jest najlepszy model, żeby one były własnością województwa. Lepiej niech należą do przewoźnika.
A Kolegom Wilkanowicza to nie przeszkadza... Chociaż mimo wszystko uważam, że tabor KW powinny mieć na własność.
Jak dobrze powiedział marszałek - nie ma się co spieszyć, dlatego, że linie są rozkopane, ale też dlatego, że nie wiadomo jak rozwinie się sytuacja PR (tak, tak 31.12.12 ma być osttanim dniem ich funkcjonowania, ale opcja na szczęście się oddala). Jest nowy projekt taborowy, zatwierdzony (coś dalej się ruszyło?), 18 sztuk EN57-20XX i zmodernizowany ED72 ze Śląska będzie rozsianych po Polsce. 19 EZT to może niedużo, po 1 na większość województw, a 4 dostałyby 2 EZT, jeśli liczyć sprawiedliwie, ale zawsze coś. A jak ma być takie nie wiadomo o na 2 liniach, to niech sobie darują.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Maciej napisał(a):Chociaż mimo wszystko uważam, że tabor KW powinny mieć na własność. Nie rozumiem. KW należy do marszałka, tabor również. Jak chcesz spowodować, żeby tabor należał do KW? Przecież KW to spółka marszałkowska, która zajmuje się świadczeniem usług przewozowych właśnie na marszałkowskim taborze.
Przepraszam za OT, mówimy przecież o Kolejach Małopolskich.
Liczba postów: 5 603
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Marszałek Sowa: Nie będziemy finansować pustych pociągów
Szczegóły: Gazeta.pl Kraków
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Dodam parę słów na temat tego co powiedział marszałek...
Cytat:- Nie da się zatrzymać tworzenia nowych spółek kolejowych.
Tak samo głupich ambicji i niechęci do rozmów z obu stron.
Cytat:Czy to oznacza likwidację części linii w województwie?
- Ta dyskusja jest jeszcze przed nami. Nie mogę tego jednak wykluczyć, bo wciąż mamy w województwie linie, które są nierentowne.
A jest jakaś linia rentowna, przepraszam bardzo? Do wszystkich się województwo dokłada, kwestia wielkości dotacji. Może się czepiam, ale biorąc pod uwagę samo słowo "rentowność", znaczy, że pociąg zarabia sam na siebie i żadna dotacja nie byłaby potrzebna, a myślę, że takie Regio ciężko znaleźć, jeśli w ogóle istnieje.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Od grudnia mniej połączeń w Małopolsce
W związku z mniejszą kwotą, jaką w najbliższym roku Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego przeznaczy na kolejowe przewozy pasażerskie, planowane jest ograniczenie ilości pociągów. Informacje potwierdza Małopolski Zakład PR.
Kilka dni temu informowaliśmy o przetargu na kolejowe przewozy pasażerskie, jaki ogłosiło województwo małopolskie. Z informacji zawartych w dokumentach przetargowych wynika, że w najbliższym roku województwo przekaże mniej pieniędzy na kolejowe przewozy pasażerskie. Obecnie kwota dofinansowania ze strony małopolskiego magistratu wynosi około 92 mln zł. Nowa umowa zakładać będzie dofinansowanie na poziomie około 76 mln zł.
http://www.rynek-kolejowy.pl/35676/Od_g ... polsce.htm
Z takimi kwotami to nawet Koleje Małopolskie nie pomogą.
Liczba postów: 5 603
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Ja myślałem że w Małopolsce już nie ma co ciąć, a jednak... . Z tego co mi wiadomo to od grudnia zostanie zawieszony ruch pociągów na trasie Kraków - Skawina - Oświęcim. Co prawda dzikie tłumy na tej trasie nie jeździły, ale połączenia były obsługiwane EN81, więc niskim kosztem. Teraz już zapewne busiarstwo zaciera ręce w celu przejęcia pasażerów tego odcinka.
Także na najpopularniejszej małopolskiej linii Kraków - Tarnów szykują się cięcia, co jest już totalnym skandalem.
Obszerniejszy artykuł na temat dofinansowania zamieścił wczorajszy Rynek Kolejowy
Liczba postów: 506
Liczba wątków: 27
Dołączył: 22.09.2012
Reputacja:
0
Ja jestem zdecydowanie przeciwny kolejom Małopolskim. Uważam, że PR-y dobrze wykonują swoją robotę, pociągi regio jeżdzą punktualnie i jest ok. Owszem tabor stary, ale to nie ma problemu. Może Małopolskie kupować pociągi (tak by ono było właścicielem a nie PR) i jedynie użyczać je PR-om do prowadzenia przewozów. Powstanie Krakowskiej spółki moim zdanie spowoduje skupienie się na rozwijaniu SKM a ucierpią dalsze połączenia. I to nie jakieś bardzo dalekie jak do Krynicy, wedle nowego planu SKM będzie docierać tylko do Bochni (czyli jak granica biletu strefowego) a wcześniej była mowa o Tarnowie.
A dodatkowo było by to kolejne województwo z kolejną taryfą, kiedyś można było jeździć osobywymi w krótkich relacjach dalekobieżnych, no powiedzmy z Krakowa do Cieszyna albo Wisły, teraz to są dwie różne taryfy, więc drożej. W tej relacji to wyjdzie na to samo ale choćby Rzeszów, teraz dojadę Regio z przesiadką w Tarnowie a jak by były KM to by w Tarnowie była inna taryfa. Oczywiście można jechać droższym TLK ale te na tej trasie też likwidują ostatnio.
Mám rád Českých Drah.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Małopolski samorząd przeprowadzi przetarg na przewozy w kolejnym RJ: http://www.rynek-kolejowy.pl/38779/_Bed ... olsce_.htm
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Oczywiście przetarg dopiero jesienią, by przypadkiem nikt poza PR nie wystartował :lol:
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 5 603
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Może równie dobrze być tak, że liniami Kalwaria - Wadowice - Bielsko Biała, Kielce - Sędziszów - Sławków - Katowice i Katowice - Kraków mogą być zainteresowane Koleje Śląskie.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Adams, nie.
Te linie są na liście do przetargu. KŚ by nimi były zainteresowane, wszak to by im dopełniło siatkę. Ale po prostu KŚ nie mogą brać udziału w przetargach, podobnie jak np. KD.
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.08.2012
Reputacja:
0
Gordon napisał(a):A dodatkowo było by to kolejne województwo z kolejną taryfą, kiedyś można było jeździć osobywymi w krótkich relacjach dalekobieżnych, no powiedzmy z Krakowa do Cieszyna albo Wisły, teraz to są dwie różne taryfy, więc drożej.
Na chwilę obecną z Krakowa do Cieszyna czy Wisły wystarczy bilet w taryfie PR.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
jackii napisał(a):Ale po prostu KŚ nie mogą brać udziału w przetargach, podobnie jak np. KD.
A dlaczego to? A jakby marszałek Śląska ogłosił przetarg, to też by nie mogły?
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Maciej, jeśli marszałek śląskiego ogłosi, że kiedyś planuje przeprowadzić przetarg na wszystkie linie, to wówczas już dwa lata wcześniej KŚ mają prawo do startu w przetargach.
mart, niektórzy lubią znajdować problemy nawet tam, gdzie ich nie ma :-D
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 5 603
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
mart napisał(a):Na chwilę obecną z Krakowa do Cieszyna czy Wisły wystarczy bilet w taryfie PR.
Narazie, ale nie wiadomo jak będzie dalej. Jak KŚ będą chciały wziąć przykład z KM, to tak miło i sympatycznie już nie będzie. O ile może być opcja, że na bilecie odcinkowym na podanych przez Ciebie relacjach będzie można przejechać, o tyle na bilecie turystycznym PR, czy REGIOKarnecie już nie. Już teraz mając bilet turystyczny + Czechy do Cieszyna czy Chałupek na nim nie dojedziesz, gdyż KŚ go nie honorują.
|