Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nowe oznaczenia taboru od 2016 r.
#16
Ale prawda jest taka, że w nowych oznaczeniach zawiera się więcej informacji, niż w naszych starych.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#17
mikrobart napisał(a):Ale prawda jest taka, że w nowych oznaczeniach zawiera się więcej informacji, niż w naszych starych.

Niby tak tylko co z tego jak kilka starych serii będzie należeć do jednej nowej, spełniającej te same parametry techniczne. Czy to nie jest dziwne?

Przykład (podawałem go już w innym wątku) seria 212 to EN57, EN71, EN61(14WE) i EW58.
Odpowiedz

#18
I tu pałeczkę przejmujemy my - MK, my będziemy musieli wyszperać z serii 212 kible, dłuższe kible itp ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#19
No to nie można podzielić tego np.
EN57 - 212-1
EN71 - 212-2

itd.??
Odpowiedz

#20
Ale to nie my, Polacy, o tym decydujemy. Tak nakazuje unia, wyobraź sobie, ile musiałoby być tych cyfr po myślniku żeby każdy EZT w Europie miał oddzielny numer ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#21
Znalazłem kolejną ciekawostkę w nowym systemie oznaczeń, dotyczy ona serii SU46.

Np . SU46-004 ma oznaczenie 9251 563 0036-8 PL-PKPC co oznacza że jest 36 pojazdem tej serii, a pierwszym pojazdem serii została SU46-010 z oznaczeniem 9251 563 0001-2 PL-PKPC. Dla przykładu podam jeszcze parę przykładów:

SU46-022 to 9251 563 0025-1 PL-PKPC
SU46-033 to 9251 563 0028-5 PL-PKPC
SU46-041 to 9251 563 0014-5 PL-PKPC

Jak widać nie wiadomo co kierowało panem który nadawał te oznaczenia. Troszkę to dziwne.
Odpowiedz

#22
Pewnie i tak jak są takie wymogi to wprowadzą. Ale i tak byk zostanie bykiem, siódemka siódemką a kibel kiblem no bo jak? Cześć, dzisiaj jade 91 51 3 150 457-8 a ty? xD
Odpowiedz

#23
Trzeba iść z duchem czasu :-> Damy radę, ja już się tego uczę ;-)

- Cześć. Mnie dziś ciągnie 91 51 5 100 400 - 4 :-D :mrgreen:
:)
Odpowiedz

#24
Wagony towarowe są już tak oznaczane od kilku lat, przynajmniej tam mi się wydaje. Nie wiem, czy ten sam wymóg - do 2016 r. - obowiązuje dla wagonów, czy tylko dla EZT i lokomotyw.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#25
..
Odpowiedz

#26
Ogólnie cały system bardzo mi odpowiada: 1więcej informacji, 2 lepsza identyfikacja taboru kolejowego w UE, 3 ogólnie jakiś porządek. Ciekawe jak będę patrzeć przyszłe pokolenia MK,- jak to? dwoma literkami i dwoma cyferkami potrafili oznaczyć tabor?
A jak sprawa będzie wyglądać w skansenach,muzeach itp. czy będą musiałby być nanoszone nowe oznaczenia na nieczynne maszyny?
Zwrócę uwagę że przecie TRAXX`y PKP Cargo posiadają również EOTTK (Europejskie oznaczenie taboru kolejowego)
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#27
Nieczynne już nie ale sprawne otrzymają jak najbardziej. Można by powiedzieć że nieczynna lokomotywa nie jest już lokomotywą. Wiec nowe oznaczenia na pewno otrzymają wszystkie "kopciuchy" z Wolsztyna. No i racja wprowadzi to porządek w oznaczeniach bo teraz to jest samowolka każdy oznaczaj jak mu się podoba, wtedy mamy ET21, 3E, 3E/1, ET21M, a przecież to jedna seria.
Odpowiedz

#28
Schemat oznaczania będzie przecież dotyczył też sprawnych parowozów. Nie będzie już Pięknej Heleny, Tekatetki, Petuchy - będą piękne ciągi cyfr, które od razu skojarzą nam się z danych, ukochanym parowozem ;-)
Wiadomo również, że każdy MK będzie nadal odróżniał EN57 i EN71, chociaż według nowych przepisów będzie to jedno i to samo, a zwykły pasażer? Jak nie wiedział co to EN71, tak nie będzie wiedział co to 91 51 5 100 400 - 4 (ciąg przypadkowy, proszę nie sprawdzać czy to EN71 ;-) ).
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#29
Wytyczne dostaliśmy już jakiś czas temu ale jak na razie nie zamierzamy zmieniać żadnych oznaczeń na naszym taborze, jako skansen kolejowy posiadamy zabytki kolejowe które zawsze dostają oznaczenia ze swojej epoki a nie jakiś dziwny ciąg cyferek, ciekawe gdzie ja bym miał umieścić tabliczkę z tak długim oznaczeniem na parowozie :lol:
Po za tym drezynki lekkie serii DL2, DL3 i ich dzisiejsze odpowiedniki DL02, DL03, DL04 zakwalifikowały by się do jednego numeru serii, a to przecież bardzo różne lekkie pojazdy trakcyjne używane w turystyce drezynowej 8-)
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#30
No i właśnie w tym największy problem - ta nowa numeracja scala nam wiele serii pojazdów w jedną grupę, która przecież tym samym nie jest. Numeracja jak dla mnie trochę zbyt mało szczegółowa - dużo informacji można z niej oczytać, ale nadal mało się o danym pojeździe wie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Oznaczenia poziomów utrzymania taboru kolejowego? qwe878 2 5 313 28.11.2014, 19:33
Ostatni post: qwe878
  Oznaczenia taboru trakcyjnego i ich normy DamianT 30 14 385 27.10.2014, 12:07
Ostatni post: rustsaltz
  Oznaczenia rodzaju napraw taboru przem710 2 4 012 02.10.2011, 11:18
Ostatni post: mikrobart
  Oznaczenia taboru trakcyjnego - wykaz Mariusz W. 69 28 963 28.09.2011, 10:23
Ostatni post: DamianT

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
10 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.