Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Dyżurny ruchu ze Starzyn został w piątek zatrzymany na polecenie częstochowskiej prokuratury okręgowej. Zostanie mu postawiony zarzut spowodowania katastrofy kolejowej pod Szczekocinami. Doszło do niej 3 marca, zginęło wówczas 16 osób.
Więcej... http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z26RcadIDo
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Katastrofa pod Szczekocinami. Nowe pytanie dla prokuratury: dlaczego hamował tylko jeden pociąg?
Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75248,12972028,Kat ... z2Dzcm12YY
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Bo pewnie jeden maszynista do końca myślał że ten drugi jedzie po torze obok.
Podobny wypadek był kiedyś w moich stronach gdzie tor szeroki i normalny idzie obok siebie. Dwa pociągi towarowe jechały naprzeciw siebie w nocy po torze normalnym i nawet dłuższą chwilę widziały się ale żaden nie hamował bo maszyniści myśleli że ten drugi jedzie po szerokim torze.
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Ciekawe, że mechanik z ET22 zaczął hamować, a mechanik i pomocnik Dziewiątki nie... Chyba właśnie po to jest pomocnik mechanika dla takich sytuacji między innymi.
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Może dlatego, że EP09 jechała "swoim" torem. Po co dywagować?
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Bo skoro widać z 400 metrów, że jedzie mi skład na czoło i jeden mechanik to widzi i hamuje, a mechanik z pomocnikiem nie robią nic... to po co w takim razie funkcja pomocnika?
Wiem, że to nie czas na takie tam dywagacje, ale coś tu jest ewidentnie nie dobrze, pomijając dyżurnych i ich przyzwyczajenia.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
A skąd Ty wiesz, że mechanik wszystko pięknie widział?
CO BY BYŁO GDYBY DYŻURNY WPUŚCIŁ IR NA WŁAŚCIWY TOR- głębokie przemyślenia.
Gadanie o tym czy pociągi mogły zahamować zupełnie czy zderzyć się przy prędkości 30, 35 czy 38 km/h nie mają najmniejszego sensu, a to wszystko ma doprowadzić do zmniejszenia odpowiedzialności dyżurnych ruchu. Szkoda tylko, że rozkłada to się o nieżyjących maszynistów.
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Lutek, czyli (idąc tokiem Twojego myślenia) mechanik IR nic nie widział i zaczął awaryjne hamowanie ot tak, dla żartu? A mechy z TLK widzieli że jadą na czoło i stwierdzili, że nie wyhamują więc jeszcze przekręcili nastawnik na full, też dla jaj?
Moim zdaniem to nie jest bez znaczenia kto hamował, a kto nie!
A odpowiedzialność dyżurnych nie będzie ani większa ani mniejsza. To oni odpowiadają za to co się stało, odpowiada też ogólny trend puszczania wszystkiego na zastępczym i bezmózgie realizacje megainwestycji.
Liczba postów: 95
Liczba wątków: 1
Dołączył: 29.07.2012
Reputacja:
0
Proponuje wsiąść w pociąg w Krakowie i pojechać do Włoszczowej, aby zobaczyć miejsce katastrofy.
RJ 2011/2012 - 16253 km
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
loony napisał(a):Lutek, czyli (idąc tokiem Twojego myślenia) mechanik IR nic nie widział i zaczął awaryjne hamowanie ot tak, dla żartu? A mechy z TLK widzieli że jadą na czoło i stwierdzili, że nie wyhamują więc jeszcze przekręcili nastawnik na full, też dla jaj? Każdy maszynista, który zauważy że jedzie na czołówkę, rozpocznie hamowanie nagłe. Tyle że tu nie chodzi o widoczność. iR zaczął hamować pierwszy, ponieważ szybciej domyślił się o co może chodzić. Wyjechał na sygnał zastępczy, nie miał od dyżurnego informacji o tym że wyjazd będzie na tor lewy, nie świecił mu się W24. Wobec tego zaczął przypuszczać, że pociąg z naprzeciwka jedzie na czołówkę i rozpoczął prewencyjnie hamować, nie widząc czy aby na pewno jedzie na czołówkę. Maszyniści z EP09 nie mieli takich niepokojów, poza faktem wyjazdu na zastępczy. loony napisał(a):Moim zdaniem to nie jest bez znaczenia kto hamował, a kto nie! Każdy maszynista, natychmiast po zauważeniu niebezpieczeństwa zacznie hamować. Nie wiem dlaczego wnioskujesz, że maszyniści byli nieodpowiedzialni, bo nie zaczęli wcześniej hamować.
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Mariusz W., może nie do końca chodzi mi o odpowiedzialność, a o sens jeżdżenia pomocnika mechanika. Skoro on, nie musząc skupiać się na całej technice jazdy, nie zadziałał i tutaj. Ale to takie moje luźne rozważania, nie na tę dyskusję chyba nawet.
A co do reszty to się zgadzam, masz rację.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Teraz na szczęście stanowisko pomocnika zlikwidowano, w związku z tym nikt nie będzie bezczynnie patrzeć...
Nie po to jest druga osoba w kabinie, żeby orientowała się ona, czy jedzie się na czołowe, czy nie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Chłopie, przeczytaj sobie raport komisji i nauczę się trochę o technice prowadzenie ruchu kolejowego na sieci PKP PLK to może zrozumiesz o co chodzi. TLK jadą po swoim właściwym torze do samego końca widocznie nie wiedział o tym, że IR który leciał na czołówkę jedzie torem lewym. To takie trudne to kapnięcia?
Cytat:A mechy z TLK widzieli że jadą na czoło i stwierdzili, że nie wyhamują więc jeszcze przekręcili nastawnik na full, też dla jaj?
Daruj sobie takie teksty, bo skoro określasz się mianem jakiegoś MK to zachowaj spokój i pamiętaj, że w katastrofie zginęło mnóstwo niewinnych osób- pasażerów oraz maszyniści.
Cytat:Moim zdaniem to nie jest bez znaczenia kto hamował, a kto nie!
Idź do Nowaka na kawę i mu to powiedz.
Cytat:Mariusz W.
A co do reszty to się zgadzam, masz rację.
No to zaprzeczasz sam sobie, zastanów się o co Ci tak naprawdę chodzi, bo głowa mała od tych bzdur i prywatnych wycieczek.
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Lutek napisał(a):No to zaprzeczasz sam sobie, zastanów się o co Ci tak naprawdę chodzi, bo głowa mała od tych bzdur i prywatnych wycieczek. Ale gdzie sobie zaprzeczyłem?
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Najpierw krzyczysz i wyzywasz, obwiniasz maszynistów a po chwili zgadzasz się z wypowiedzią Mariusza. Raz tak raz siak.
|