Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katastrofa pod Szczekocinami
Dyżurny ruchu ze Starzyn został w piątek zatrzymany na polecenie częstochowskiej prokuratury okręgowej. Zostanie mu postawiony zarzut spowodowania katastrofy kolejowej pod Szczekocinami. Doszło do niej 3 marca, zginęło wówczas 16 osób.

Więcej... http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z26RcadIDo
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Katastrofa pod Szczekocinami. Nowe pytanie dla prokuratury: dlaczego hamował tylko jeden pociąg?

Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75248,12972028,Kat ... z2Dzcm12YY
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Bo pewnie jeden maszynista do końca myślał że ten drugi jedzie po torze obok.

Podobny wypadek był kiedyś w moich stronach gdzie tor szeroki i normalny idzie obok siebie. Dwa pociągi towarowe jechały naprzeciw siebie w nocy po torze normalnym i nawet dłuższą chwilę widziały się ale żaden nie hamował bo maszyniści myśleli że ten drugi jedzie po szerokim torze.
Odpowiedz

Ciekawe, że mechanik z ET22 zaczął hamować, a mechanik i pomocnik Dziewiątki nie... Chyba właśnie po to jest pomocnik mechanika dla takich sytuacji między innymi.
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

Może dlatego, że EP09 jechała "swoim" torem. Po co dywagować?
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

Bo skoro widać z 400 metrów, że jedzie mi skład na czoło i jeden mechanik to widzi i hamuje, a mechanik z pomocnikiem nie robią nic... to po co w takim razie funkcja pomocnika?
Wiem, że to nie czas na takie tam dywagacje, ale coś tu jest ewidentnie nie dobrze, pomijając dyżurnych i ich przyzwyczajenia.
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

A skąd Ty wiesz, że mechanik wszystko pięknie widział?

CO BY BYŁO GDYBY DYŻURNY WPUŚCIŁ IR NA WŁAŚCIWY TOR- głębokie przemyślenia.

Gadanie o tym czy pociągi mogły zahamować zupełnie czy zderzyć się przy prędkości 30, 35 czy 38 km/h nie mają najmniejszego sensu, a to wszystko ma doprowadzić do zmniejszenia odpowiedzialności dyżurnych ruchu. Szkoda tylko, że rozkłada to się o nieżyjących maszynistów.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

Lutek, czyli (idąc tokiem Twojego myślenia) mechanik IR nic nie widział i zaczął awaryjne hamowanie ot tak, dla żartu? A mechy z TLK widzieli że jadą na czoło i stwierdzili, że nie wyhamują więc jeszcze przekręcili nastawnik na full, też dla jaj?
Moim zdaniem to nie jest bez znaczenia kto hamował, a kto nie!
A odpowiedzialność dyżurnych nie będzie ani większa ani mniejsza. To oni odpowiadają za to co się stało, odpowiada też ogólny trend puszczania wszystkiego na zastępczym i bezmózgie realizacje megainwestycji.
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

Proponuje wsiąść w pociąg w Krakowie i pojechać do Włoszczowej, aby zobaczyć miejsce katastrofy.
RJ 2011/2012 - 16253 km
Odpowiedz

loony napisał(a):Lutek, czyli (idąc tokiem Twojego myślenia) mechanik IR nic nie widział i zaczął awaryjne hamowanie ot tak, dla żartu? A mechy z TLK widzieli że jadą na czoło i stwierdzili, że nie wyhamują więc jeszcze przekręcili nastawnik na full, też dla jaj?
Każdy maszynista, który zauważy że jedzie na czołówkę, rozpocznie hamowanie nagłe. Tyle że tu nie chodzi o widoczność. iR zaczął hamować pierwszy, ponieważ szybciej domyślił się o co może chodzić. Wyjechał na sygnał zastępczy, nie miał od dyżurnego informacji o tym że wyjazd będzie na tor lewy, nie świecił mu się W24. Wobec tego zaczął przypuszczać, że pociąg z naprzeciwka jedzie na czołówkę i rozpoczął prewencyjnie hamować, nie widząc czy aby na pewno jedzie na czołówkę. Maszyniści z EP09 nie mieli takich niepokojów, poza faktem wyjazdu na zastępczy.
loony napisał(a):Moim zdaniem to nie jest bez znaczenia kto hamował, a kto nie!
Każdy maszynista, natychmiast po zauważeniu niebezpieczeństwa zacznie hamować. Nie wiem dlaczego wnioskujesz, że maszyniści byli nieodpowiedzialni, bo nie zaczęli wcześniej hamować.
Odpowiedz

Mariusz W., może nie do końca chodzi mi o odpowiedzialność, a o sens jeżdżenia pomocnika mechanika. Skoro on, nie musząc skupiać się na całej technice jazdy, nie zadziałał i tutaj. Ale to takie moje luźne rozważania, nie na tę dyskusję chyba nawet.
A co do reszty to się zgadzam, masz rację.
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

Teraz na szczęście stanowisko pomocnika zlikwidowano, w związku z tym nikt nie będzie bezczynnie patrzeć...

Nie po to jest druga osoba w kabinie, żeby orientowała się ona, czy jedzie się na czołowe, czy nie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Chłopie, przeczytaj sobie raport komisji i nauczę się trochę o technice prowadzenie ruchu kolejowego na sieci PKP PLK to może zrozumiesz o co chodzi. TLK jadą po swoim właściwym torze do samego końca widocznie nie wiedział o tym, że IR który leciał na czołówkę jedzie torem lewym. To takie trudne to kapnięcia?

Cytat:A mechy z TLK widzieli że jadą na czoło i stwierdzili, że nie wyhamują więc jeszcze przekręcili nastawnik na full, też dla jaj?

Daruj sobie takie teksty, bo skoro określasz się mianem jakiegoś MK to zachowaj spokój i pamiętaj, że w katastrofie zginęło mnóstwo niewinnych osób- pasażerów oraz maszyniści.

Cytat:Moim zdaniem to nie jest bez znaczenia kto hamował, a kto nie!

Idź do Nowaka na kawę i mu to powiedz.

Cytat:Mariusz W.
A co do reszty to się zgadzam, masz rację.

No to zaprzeczasz sam sobie, zastanów się o co Ci tak naprawdę chodzi, bo głowa mała od tych bzdur i prywatnych wycieczek.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

Lutek napisał(a):No to zaprzeczasz sam sobie, zastanów się o co Ci tak naprawdę chodzi, bo głowa mała od tych bzdur i prywatnych wycieczek.
Ale gdzie sobie zaprzeczyłem?
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

Najpierw krzyczysz i wyzywasz, obwiniasz maszynistów a po chwili zgadzasz się z wypowiedzią Mariusza. Raz tak raz siak.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Katastrofa kolejowa pod Warszawą Prawodawca 1 2 896 18.02.2021, 21:05
Ostatni post: rustsaltz
  Katastrofa kolejowa w Strażowie mirmur2 1 3 291 09.02.2021, 23:21
Ostatni post: Paweł Piotr
  Katastrofa kolejowa pod Życzynem 20.06 1966 KazET21224142 0 3 633 02.05.2020, 18:05
Ostatni post: KazET21224142
  [Belgia] Katastrofa kolejowa w Leuven ET40 0 2 997 18.02.2017, 21:17
Ostatni post: ET40
  Katastrofa kolejowa w Iranie wołodyjowskiIC 0 3 027 26.11.2016, 21:20
Ostatni post: wołodyjowskiIC

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
14 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.