Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katastrofa pod Szczekocinami
Przerażające, wagon na dole zdjęcia ma oderwaną "końcówkę" i ani trochę nie widać, gdzie się ona podziała. Pewnie większość ofiar pochodzi właśnie z tego miejsca.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

http://bi.gazeta.pl/im/4/11282/m11282274,POCIAGI-4.jpg
Odpowiedz

Witam,

przed momentem TVN24 podała, że systemy sterowania ruchem kolejowym mogły pracować w trybie awaryjnym z uwagi na trwające prace gdzieśtam. Mógłby to ktoś skomentować?

Pozdrawiam.
Odpowiedz

kangur napisał(a):systemy sterowania ruchem kolejowym mogły pracować w trybie awaryjnym
A co to znaczy "awaryjny tryb pracy"? Pierwszy raz spotykam się z takim określeniem w odniesieniu do SRK. TVNowi chodzi o podanie Sz?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

I jeszcze jeden widok z góry. Tym razem filmik:

http://www.wczestochowie.pl/multimedia/ ... lotu-ptaka
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Wszystkie głupoty zostały usunięte, proszę aby wszelkie podawane informacje były potwierdzone najlepiej z linkiem do źródła. Wszelkie nieprawdziwe informacje będą karane ostrzeżeniem na forum.
Odpowiedz

januszekskibi napisał(a):Dziennikarze TVN są niezwykle kreatywni w tworzeniu nowych pojęć w odniesieniu do rzeczy, które mają swoją nazwę w nomenklaturze kolejowej.
No, ale po co się dopytywać ludzi, którzy się znają?

Czasami lepiej żeby byli kreatywni, niż żeby powtarzali słowo w słowo, bez zrozumienia, za osobami które się znają.

Bo wtedy wychodzi trochę śmieszno trochę straszno, tak jak minister Twitter gdy oznajmił, że zły interREGIO jechał po "nieprawidłowym" torze ;->
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

Dzisiaj z kolegą Jaskiem byliśmy na CMK w okolicach Szczekocin (CMK w kierunku Zawiercia).
Ruch rano był spory wszak większość IC, EIC, TLK, Regio, Interregio puścili na Zawiercie.
Co nam przykuło uwagę to że raz jechała Epoka po niewłaściwym torze, po czym następny za około 20 minut jechał już po właściwym. Nie minęło może kolejnych 20 minut i skład Lajkonik toczy się po tym torze ze 40 km/h i tak już po drugi jechał około 40 km/h.
Dzwonimy i pytamy czy coś się nie stało, ale dostaliśmy przebłysku... przecież mechanicy nie znają trasy więc zgodnie z przepisami jadą ustawową 40...
Proszę o potwierdzenie mojej tezy.

Byliśmy również na miejscu zdarzenia i jest mi przykro, że tak wiele ludzi przyjeżdża tam na wycieczkę...

Dołączam się kondolencji wszystkim, którzy zostali poszkodowani...
Odpowiedz

mikrobart napisał(a):A co to znaczy "awaryjny tryb pracy"? Pierwszy raz spotykam się z takim określeniem w odniesieniu do SRK.

Myślę, że może tutaj chodzić o system wspomagania dyżurnego ruchu. Więcej tutaj
Odpowiedz

czgk napisał(a):Byliśmy również na miejscu zdarzenia i jest mi przykro, że tak wiele ludzi przyjeżdża tam na wycieczkę...
Zwykła ludzka ciekawość. Wy nie byliście tam na wycieczce?
Sam bym tam pojechał gdybym mieszkał w okolicy. Patrząc na wiele przekazów ze środków masowego przekazu zawierających czasem bzdury, dobrze jest samemu pojechać na miejsce, zobaczyć i wyciągnąć wnioski.
Odpowiedz

Czy ktoś widział przednie czoło byka? Przejrzałem tyle zdjęć i nie widziałem go na żadnym.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

Możliwe, ale jak zwykle brak tu fachowości. Rozmawiałem niedawno z dziennikarzem Polsat News, zwróciłem mu uwagę na to, że mało się przykładają do rzetelności informacji - sam przyznał mi rację. Ekspertów, którzy pomogliby w przygotowaniu komunikatu jest mało - dlaczego zatem nikt nie zwróci się o pomoc do miłośników kolei?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

Bo oni nas w ogóle nie zauważają i traktują jak bandę dzieciaków, co na niczym się nie znają, a czasami mamy większą wiedzę niż "eksperci".
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

mikrobart, wiesz nie należy winić też dziennikarzy, weź pod uwagę, że przy wypadku w Babach z tego co pamiętam sam prokurator mówił "PAROWÓZ jechał z prędkością..."

Przy okazji - apropos twojego pierwszego pytania, wyżej dałem linka. Przypuszczam, że dziennikarz miał na myśli tryb pasywny
Odpowiedz

rysiogeniusz napisał(a):Myślę, że może tutaj chodzić o system wspomagania dyżurnego ruchu. Więcej tutaj

Nie znam się na systemach sterowania ruchem kolejowym, zdaję sobie również sprawę z wysypu teorii spiskowych, który ma teraz miejsce (co zresztą jest widoczne i na tym forum - bez obrazy), ale przeczytawszy 18 stronę niniejszego wątku, mam - jak większość - mętlik. Na ile chaos w planowaniu może być w tym przypadku kwestią kluczową - nie wiem, ale czy jest możliwe, żeby osoby kierujące pociągi były błędnie informowane o tym co się dzieje na szlaku przez wadliwą pracę systemów informatycznych - raczej paranoja. Z niecierpliwością czekam na wyniki śledztwa. Nieszczęśnikom to już nie pomoże, ale może ocali następnych. Żal niewinnych...
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Katastrofa kolejowa pod Warszawą Prawodawca 1 2 897 18.02.2021, 21:05
Ostatni post: rustsaltz
  Katastrofa kolejowa w Strażowie mirmur2 1 3 293 09.02.2021, 23:21
Ostatni post: Paweł Piotr
  Katastrofa kolejowa pod Życzynem 20.06 1966 KazET21224142 0 3 633 02.05.2020, 18:05
Ostatni post: KazET21224142
  [Belgia] Katastrofa kolejowa w Leuven ET40 0 2 998 18.02.2017, 21:17
Ostatni post: ET40
  Katastrofa kolejowa w Iranie wołodyjowskiIC 0 3 027 26.11.2016, 21:20
Ostatni post: wołodyjowskiIC

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.