Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
mikrobart, parę postów wcześniej dałem linka do porównań obu lokomotyw - na rzut oka nie wydają się one aż tak znaczące, jednak różnice są nieporównywalne...
Tak właściwie to mamy żałobę już narodową - myślę, że nie jest większy problem dodać czarną wstążkę do logo...
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Chodzi mi o szczegółową budowę, zwracając uwagę na stopy metali itp. - nie znam się na tym kompletnie a chciałbym wiedzieć, co tu zadecydowało.
Logo jutro się zmieni na czarno-białe.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Na zdrową logikę - przede wszystkim przeznaczenie a co za tym idzie masa i siła
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: 15.06.2011
Reputacja:
0
Kilka zdjęć których nie widziałem wcześniej w postach. (Jak były te zdjęcia, bądź link to usuńcie wpis)
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-17251105
Gdyby patrzeć na chłopski rozum to epoka jest znacznie lżejsza i mniejsza, o całe 40 ton. Byk to ciężki lok do ciągnięcia dużych składów towarowych, bynajmniej takie miał pierwotne przeznaczenie. Skoro też jest znacznie cięższy i mocniejszy oraz jego typowym przeznaczeniem są ciężkie składy towarowe, to musiał być zrobiony z mocniejszych materiałów, większa ilość wzmocnień itd. co przełożyło się na jego masę no i obraz tego jak po wypadku wygląda epoczka ( w zasadzie nie wygląda) a jak byk.
Epoka była budowana tylko i wyłącznie pod ciągnięcie składów pasażerskich, jest znacznie lżejsza żeby móc szybciej przyśpieszać i mniejszą ilość energii zużywać, więc aby zredukować jej masę i przystosować do roli jaką pełni wykonano ją ze słabszych materiałów, mniejsza ilość jakichś wzmocnień itd.
To takie moje myślenie na chłopski rozum, jak mówiłem jestem laikiem w kwestii pociągów, jednak wydaję mi się że się nie mylę, a jeżeli już to tylko w jakimś stopniu. No bo to co napisałem można przyjąć za logiczne i sensowne, nieprawdaż?
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
A wiadomo jak wygląda byk z drugiej strony?
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Prawdaż, może i sęk leży w ilości wzmocnień w konstrukcji, wszak EP09 ciąga raczej bardzo lekkie pociągi w porównaniu z tym, co na haku potrafi mieć ET22. Dziwi mnie tylko, że EP09 złożyła się jak pudełeczko zapałek - kabina nie jest w żaden sposób wzmacniana lub przystosowana do pochłaniania jakiejś ilości energii kinetycznej? Oczywiście nie pochłonęłaby ogromu energii tego zderzenia, teraz rozważam już czysto teoretycznie.
[ Dodano: 2012-03-05, 00:41 ]
DamianT linkował do zdjęcia z lotu ptaka: http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hph ... 5358_n.jpg
Widać, że byk jest cały, obie kabiny się zachowały.
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Miło, że otrzymujemy wyrazy kondolencji z całego świata, w tym od Baracka Obamy.
Cytat:Stany Zjednoczone jako bliski sojusznik Polski łączą się z Polakami i są gotowe nieść wszelką potrzebną pomoc - napisano w oświadczeniu wystosowanym przez Biały Dom.
Ciekawe co mieli na myśli pisząc o udzieleniu nam pomocy.
Akcja ratunkowa będzie trwać całą noc.
Z racji wprowadzenia żałoby narodowej został odwołany dzisiejszy mecz pomiędzy Lechem a Górnikiem.
Nieoficjalnie jak donosi TVN24 udało się ustalić tożsamość drugiego maszynisty z EP09.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 6
Dołączył: 18.07.2010
Reputacja:
0
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
TOMEKKOT napisał(a):Nieoficjalnie jak donosi TVN24 udało się ustalić tożsamość drugiego maszynisty z EP09. Tożsamość? Przecież wiadomo, kto jechał jak drużyna trakcyjna w danym pociągu. Tu chyba chodzi bardziej o identyfikację ciała.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
TOMEKKOT napisał(a):Miło, że otrzymujemy wyrazy kondolencji z całego świata, w tym od Baracka Obamy.
Nie chciałbym nikogo urazić, ale dla mnie to jednak dowód na powszechność mediokracji. Wszystko robi się pod publiczkę. Wszędzie.
W dowolny weekend na polskich drogach ginie więcej osób. Nikt nie ogłasza żałoby. Czy śmierć jest bardziej tragiczna, bo zginęło wiele osób w jednym miejscu? Czy rodziny są wtedy bardziej pokrzywdzone? Ech. Nie rozumiem tego.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Tak, to jest właśnie ten pociąg jeszcze przed wyjazdem z centralnego...
EDIT: Tak Bartek, miałem na myśli właśnie to co napisałeś.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Mytnik napisał(a):Tutaj macie zdjęcia kabiny byka z drugiej strony. Nie wygląda to ciekawie Siła uderzenia była ogromna, widać, że mimo różnicy mas to obie lokomotywy dostały równie mocno - całkowicie zmiażdżone są na niemal 1/3 długości, aż do wózka, z wózkiem i ostoją włącznie.
Rzeczywiście byk z tej drugiej strony wygląda strasznie jednak nie da się ukryć - byk praktycznie oprócz zniszczenia jednej z kabin zachował się cały, wręcz nietknięty w porównaniu z epoką. Przecież epoka wygląda jakby była w końcowej fazie złomowania i cięcia na żyletki... Zniszczenia w epoce są nieporównywalnie większe, nieporównywalnie, widać to choćby na zdjęciach.
Z pewnością jego większa masa, ogólna masywność i to do czego pierwotnie był przeznaczony sprawiło że jednak sytuacja pasażerów i pociągu regio jaki ciągnął wyglądała o wiele lepiej niż w TLK. Bo same dane techniczne mówią za siebie - byk to lok do ciągnięcia ciężkich składów towarowych, waży prawie 40 ton więcej niż epoka, chyba więcej dodawać nie trzeba...
------------------------------------------------------
Poza tym nieco nie w temacie, ale czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć dlaczego byki ciągną składy pasażerskie? I to do tego nie jakieś specjalnie wielkie, długachne itd. Ostatnio byłem na dworcu głównym we Wrocławiu ( moje rodzinne miasto) i widziałem byka który ciągnął 4 wagony, jakiś skład regio, jeśli się nie mylę to chyba do Przemyśla. Taki lok, o takiej mocy i możliwościach do ciągnięcia 4 wagonów które śmiało może ciągnąć 7mka? Kompletnie tego nie rozumiem.
Poza tym samo jego oznaczenie - ET22 a nie EP22 czy EU22 chyba o czymś świadczy. Kolejna sprawa to taka, że gdzieś wyczytałem w kilku miejscach w internecie, że często byki mają zabronione wjeżdżanie na jakieś stacje itd. z racji tego iż przez swoją masę niszczą szyny, rozjazdy itd.
Więc czemu mimo to prowadzą składy pasażerskie? Kompletnie tego nie rozumiem, przecież są 7mki, epoki itd. i żeby składy pasażerskie ciągnął byk? Jeszcze idzie zrozumieć jak np. jest jakaś masowa impreza jak woodstock i powiedzmy jest masa wagonów podczepiona, miliony ludzi jak sardynki ściśnięte w pociągu, przez co jego masa jest niebotycznie większa niż zawsze, wtedy rzeczywiście można takiego byka dać do ciągnięcia składu, bo on ze swoimi możliwościami sobie poradzi. No ale do 4 wagoników które są praktycznie puste go podstawiać?! Tyle to stonka spokojnie pociągnie!
Wiem że to nie w temacie, ale akurat jesteśmy przy byku, więc może ktoś kto się zna i ma jakąś wiedzę na ten temat się wypowie, bo po prostu nie mogę zrozumieć tego zjawiska.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
EP09-035 http://dual.eu07.pl/temp/2012.03.04-Szc ... G_1211.JPG
ET22-1105 http://dual.eu07.pl/temp/2012.03.04-Szc ... G_1255.JPG
Byk wygląda tylko lepiej ponieważ nie wpadły w niego z tyłu wagony.
Cytat:Tak, to jest właśnie ten pociąg jeszcze przed wyjazdem z centralnego...
To zdjęcie robi na mnie wrażenie, to bardzo smutne że jakiś czas później widoczny na zdjęciu maszynista zginie :-(
|