Gagusiek napisał(a):PMT rekrutuje tylko na maszynistę http://www.pmtrans.com.pl/praca.php?id=19&app=2 ale stawiają sobie wymogi :
- prawo kierowania trakcji spalinowej
- minimum rok doświadczenia w pracy na stanowisku maszynisty
-dyspozycyjność
Z własnego doświadczenia wiem, że nawet jak nie piszą o przyjmowaniu na szkolenie od zielonego, to warto zadzwonić o pogadać.. Gdy ja szukałem pracy na kolei też mieli ogłoszenie tylko na maszynistę, a jak przedzwoniłem, to okazało się, że również szkolą na pomocnika. W CTL podobnie.
Co do studiów, to dawniej dawniej jedyne prawdziwe studia kolejowe były w Radomiu, tam szkoliła się cała wyższa kadra i będąc w technikum kolejowym nauczyciele wychwalali tą uczelnię. Dzisiaj na kierunku transport nadal są specjalności kolejowe, owszem pierwsze chyba 2 lata uczy się ogólnie o transporcie, ale później tylko w specjalności, podaję wszystkie specjalności na tym kierunku:
eksploatacja i diagnostyka środków transportu,
elektroenergetyka trakcyjna,
logistyka i marketing w transporcie,
organizacja i technika transportu kolejowego,
organizacja i technika transportu miejskiego,
spedycja i obsługa celna.
sterowanie ruchem w transporcie kolejowym,
systemy transportu drogowego,
techniczne środki transportu.
W firmach kolejowych wykształcenie kolejowe zawsze miało moc przebicia, tym bardziej, że dużo osób siedzących wyżej, ma studia wyższe po różnych najczęściej niezbieżnych kierunkach. Sam w PKP PLK miałem okazję przekonać się, że gdybym miał kierunek organizacja i technika transportu kolejowego, to mógłbym sobie usiąść wyżej. W Pol-Miedź Trans też szybko wyłapują pracowników z przydatnym wyższym, żeby zajmowali się czymś na stanowiskach kierowniczych. Jakby ktoś zrobił technikum kolejowe i studia kolejowe, to w dzisiejszych czasach miałby sporą moc przebicia, bo tak wykwalifikowanych osób już nie ma ...skończyło się w latach gdy kolejówek jeszcze było sporo.